Jeg har lige afsluttet...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf *Wish* » fre 20. maj 2011 20:27

På Anime Kitas forum har vi en tråd magen til denne her. Det er en tråd, hvor man kort kan skrive sin mening om de(n) anime, man lige har afsluttet. Jeg synes, at det er meget rart med en tråd, hvor man kan skrive hvad man synes, uden at man behøver lave en hel anmeldelse. Så jeg tænkte, at vi måske også kunne få glæde af sådan en tråd herinde.

Jeg har lige afsluttet Moshidora. Den handler om en pige, der hader baseball, men fordi hendes bedste veninde var manager for skolens baseballhold og må på hospitalet, lover hun at tage over for hende imens. Pigen køber en bog om management, men finder ud af, at den handler om hvordan man driver et firma. Hun vælger dog at bruge teorien på baseballholdet og det med succes. Serien er kun på 10 episoder, så det er begrænset, hvor meget man lærer de forskellige personer at kende. Jeg så serien på to dage. Som studerende inden for kommunikation og marketing er det sjovt at se, hvordan hun følger bogens teorier og laver dem om til passe på et baseballhold. Ganske fin lille serie, som er fin underholdning. Der er ingen overdrevne sportsfærdigheder og det er heller ikke kampene der er omdrejningspunktet. Det er management.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Oriolidae » fre 20. maj 2011 23:03

Jeg har lige afsluttet Toradora!.

Jeg orker ikke at skrive en længere synopsis, da jeg er træt. ._. Men kort fortalt handler den om yakuza-lignende Ryuujis møde med miniature-tiger Taiga. De finder ud af at de er forelsket i den modsattes bedste ven, og vælger at hjælpe hinanden på kærlighedens brogede vej!

Det er en meget sød og underholdende anime, både for piger og drenge. Jeg nåede ikke at kede mig imens jeg så denne anime, hvilket er ret godt gået (jeg keder mig nemt). Dog forudså jeg allerede slutningen nogenlunde i første afsnit. -_-* Toradora! omhandler nogle gange nogle ret tunge emner, men på en humoristisk og logisk måde, så det ikke bliver tungt stof at komme igennem.
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » man 23. maj 2011 12:07

Oriolidae skrev:Dog forudså jeg allerede slutningen nogenlunde i første afsnit.

Bare indledningen af det allerførste afsnit lægger op til hvordan den slutter ;-) Mangler stadig fire afsnit, er lige nået til deres ski tur.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Oriolidae » man 23. maj 2011 18:17

Kiwi skrev:
Oriolidae skrev:Dog forudså jeg allerede slutningen nogenlunde i første afsnit.

Bare indledningen af det allerførste afsnit lægger op til hvordan den slutter ;-) Mangler stadig fire afsnit, er lige nået til deres ski tur.

Ja. :P Jeg er heller ikke ligefrem brilliant til at forudse slutninger, så det at jeg kan forudse slutningen siger en del...

Synes den er temmelig angstfyldt / emotionel hen mod slutningen. :o Det overraskede mig lidt, da det ellers virkede som en kun-humor-anime først...
Billede

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » tirs 24. maj 2011 02:31

Jeg har lige afsluttet Dennou Coil.
Denne handler om en "nær" fremtid hvor "Cyberglasses", der tillader folk at ligge et ekstra "lag" på virkeligheden, som giver en masse praktiske funktioner i ét stykke udstyr (briller): Kommunikation, vejviser, noteringsværktøj, og en masse andre ting.
Men alt er ikke godt i verden, for i en lille del af byen, Daikoku, opstår særheder hvor versioner af den virtuelle verden til tider er uddaterede, og her forekommer sære og nogle gange farlige ting...
Løst oversat fra Anidb og min egen hukommelse.

Jeg vil give den 7/10, fordi jeg ikke helt fulgte med. Bør nok se igen, men gør det nok ikke. :-P
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » tirs 24. maj 2011 08:38

niz skrev:Jeg har lige afsluttet Dennou Coil.

Ellers en kanon serie, med et gennemtænkt plot og fine pointer. Tegnestilen er også noget nyt i forhold til hvad man ellers ser. Tror dog du har ret i at mister en del hvis man er uopmærksom når man ser den ;-)

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf nodokasa » tirs 24. maj 2011 08:58

Det sker når jeg ikke får set den i ét stræk; Jeg faldte gerne i søvn i løbet af et afsnit da jeg synes det gik lidt langsomt.
Det eneste, jeg ikke umiddelbart kunne finde ud af:
Spoiler: vis
Hvad i alverden var Kanna's rolle i hele spinderiet? Isako og Yasako var ret tydelige, men Kanna virkede bare som en katalysator for at få gang i det hele..
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » tirs 24. maj 2011 11:06

Jeg har lige afsluttet Kaichou wa Maid-sama.
Den handler om en pige der er blevet formand for elevrådet på en skole der tidligere kun var for drenge. Men for at tjene penge, arbejder hun som maid på en maid cafe og hun er bange for at blive opdaget og så ikke blive taget seriøst af drengene.
Der er selvfølgelig en der opdager hende og så går det ellers derfra.
Fornøjelig romance/comedy :)

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf RuneU » tors 26. maj 2011 13:04

Moshidora
*Wish* har allerede beskrevet den.
Lidt udenfor min favorit genre. Jeg behøver mere comedy :)

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Jeg har lige afsluttet...

Indlægaf Kiwi » tors 26. maj 2011 15:45

niz skrev:Det eneste, jeg ikke umiddelbart kunne finde ud af:
Spoiler: vis
Hvad i alverden var Kanna's rolle i hele spinderiet? Isako og Yasako var ret tydelige, men Kanna virkede bare som en katalysator for at få gang i det hele..

Nu er det efterhånden temmelig lang tid siden jeg så den, så kan godt være jeg ikke husker helt rigtigt:
Spoiler: vis
Du har sådan set ret i at hendes rolle var at få gang i det hele. Efter hvad jeg kan huske havde hun efterforsket brillerne og den anden verden, og var åbenbart kommet så tæt på sandheden at hun blev nakket. I starten er det at følge hende og de spor hun har lagt ud som en leg eller spøgelses jagt for børnene, så hun spiller en temmelig central rolle i den første del. Da de så finder ud af hvad hun egentlig er, bliver det hun efterforskede / de informationer hun havde samlet, det serien bygger videre på. Det er ihvertfald min opfattelse.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster