Evangelion!

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Evangelion!

Indlægaf *Wish* » man 23. maj 2011 19:55

Kiwi skrev:Der er ikke noget med at de kryber klynkende sammen i et hjørne, eller går amok i en vild blodrus.


Hmm... Nedenstående kan tages som spoil. Det er en kort kommentar til citatet og info om eps. 1-2.

Spoiler: vis
Det undgår du ikke rigtig i Evangelion... EVA 01 går berserk allerede i eps. 1-2 - dog ikke i blind blodrus men for at beskytte Shinji. Det er i hvert fald min fortolkning.
Senest rettet af *Wish* tirs 24. maj 2011 12:40, rettet i alt 1 gang.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Evangelion!

Indlægaf Kiwi » man 23. maj 2011 20:22

l.mathiasen det var tider, ens samling af film virkede noget mere imponerende dengang ;-) Har rent faktisk en gammel Nokia SVHS maskine stående et sted.

Wish jeg har nu ikke de store problemer med at en karakter går amok hvis det passer ind i plottet. Det er lidt svært at forklare, men jeg har ingen problemer med at en karakter har seriøse problemer serien igennem. Men hvis det er tilfældet foretrækker jeg en slutning med en klar mening.
Hvis slutningen er uklar, samtidig med at alle karaktererne er så langt ude at Voyager ikke kan nå dem, ville jeg sikkert gå i nerdrage ;-)

Brugeravatar
Vonkejser
Jonin
Jonin
Indlæg: 204
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:03
Geografisk sted: Europa
Kontakt:

Re: Evangelion!

Indlægaf Vonkejser » tirs 24. maj 2011 11:41

Jeg vil godt citeter ham der har lavet animen "I don't know why everyone loves this show so much, the characters are so sick!".- Hideaki Anno
And that is why I like it. :)
De skulle bare have cuttede de to sidte ep´s væk og ikke have lavet The End of Evangelion. >.<

Men jeg kan meget godt lide Rebuild of Evangelion. ^^
And I don't want to hear anything about "I don't believe in vampires" because I don't believe in vampires, but I believe in my own two eyes, and what I saw is fucking vampires! ಠ_ಠ

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Evangelion!

Indlægaf JoaCHIP » tors 2. jun 2011 14:02

Hvis man har haft en fucked up tilværelse, er der rigtigt meget at relatere til i Evangelion. Den beskriver så fantastisk godt, hvordan det er at blive kastet ud i en tilværelse man ikke er klar til, hvis man har for mange indre dæmoner at kæmpe imod. Det er nok også derfor folk får så forskellige ting ud af den.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Valdera
Chunin
Chunin
Indlæg: 110
Tilmeldt: ons 8. jun 2011 13:42
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Evangelion!

Indlægaf Valdera » lør 11. jun 2011 13:16

NGE var den første anime jeg sådan rigtig blev fanget af.
Og den gør da indtryk selvom det er en del år siden den blev lavet.
Jeg kan forstå folk mener at Shinji lider af skizofreni?
Hvis han endelig skal lide af en skizofreni diagnose eller gør, så tag og kig på diagnosen hebefren skizofreni.
Den passer måske lidt bedre end simpel skizofreni, men tror det er en anden debat.
Eller noget af diagnosen passer på ham....

I hvert fald blev jeg fascineret af personernes udvikling og følelser.
Og af følelsen kærlighed, for synes det ord tit dukker op i visse sammenhænge.
Jeg synes især en scene fra End of Evangelion fik mig til at tænke.
Det er hvor Ritsuko står sammen med Rei og Ikari og vil sprænge dem.
Der er der en samtale som ikke bliver tekstet eller sagt.
Den tænker jeg lidt over når jeg ser filmen.

Jeg synes den orginale tv serie og End of Evangelion egentlig skal ses, da de begge giver noget stof til eftertanke.
Jeg tænker ikke at serien blev dårlig af den grund, men mere info er jo altid godt :)
Har selv tænkt at læse lidt mere wiki omkring serien, hvis der nu er noget jeg ikke forstod.
:)
Don't you know me?
I'm her ------->

I won't be him ----->

Get that? :)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster