Anime Forår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. apr 2013 15:27

Desværre kan vi jo se de film med mindre vi finder de rigtige biografer i Japan, så der går måske et halvt års tid med lidt held inden de kommer på bluray. Der kommer også en Steins;Gate vi kommer til at vente længe på ._.

Men når du siger Hanasaku iroha, så kommer der RDG Red Data Girl fra samme selskab denne sæson og internettet har allerede draget paralleller, jeg har dog ikke set den endnu så jeg ved ikke hvor meget de minder om hinanden.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf supergummibear » tors 4. apr 2013 15:45

l.mathiasen skrev:Desværre kan vi jo se de film med mindre vi finder de rigtige biografer i Japan, så der går måske et halvt års tid med lidt held inden de kommer på bluray. Der kommer også en Steins;Gate vi kommer til at vente længe på ._.

Men når du siger Hanasaku iroha, så kommer der RDG Red Data Girl fra samme selskab denne sæson og internettet har allerede draget paralleller, jeg har dog ikke set den endnu så jeg ved ikke hvor meget de minder om hinanden.


Når ja der kommer da også Steins;Gate filmen uha den glæder jeg mig også til :D
Så bør jeg nok også tage et kig på RDG Red data girl når de nu er fra samme selskab :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf psyg » tors 4. apr 2013 17:13

rdg ligner hanasaku iroha(charecter design)... og ellers virker det ikke rigtig til de har så meget tilfældes :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. apr 2013 19:07

Tid til min første anime denne sæson

Dansai Bunri no Crime Edge
Billede
Hovedpersonen har en hårfetish, trikofili, så han må bare klippe hår, jeg vil nok anbefale ham at blive frisør, de får ligefrem penge for at gøre det.
Naturligvis er der en nuttet pige med i historien, og hendes hår kan bare ikke klippes, sådan rent bogstaveligt. Altså indtil ham og hans saks kommer forbi og hun ville ønske at det var ham der kunne klippe hendes hår... Ok den lægger ikke skjul på at det handler om sex. Så nu det er af vejen så tid til at snakke om selve animeen.

Den er faktisk rimelig svært at blive klog på, den er både nuttet og creepy på samme tid, og nettets kollektive "visdom" har allerede draget sammenligninger til Mysterious Girlfriend X. Er det en romantisk drama, eller en moderisk thriller, jeg ved det faktisk ikke, men min nysgerrighed er tændt. Jeg forventer ikke stor serie, men den kan godt blive en ok serie.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. apr 2013 20:11

RDG: Red Data Girl
Billede
Mysterie med hår, det har jeg ikke set siden, tja, 1 time siden :D

Hvis Shinto shoujo var en genre ville den her nok høre derunder (selv om den ikke er en shoujo).

Serien kører i første afsnit mest på forventningen om hvad der skal ske senere og etablere universet. Tja jeg ved det ikke, jeg vil ikke bedømme ud fra forventninger og dermed kun sige at den virker ok, men jeg har ikke megen ide om hvad der foregår.

Billede
Hun hedder jo Izumiko, Izumi er hvert fald noget vandrelateret, Springvand eller noget kan det betyde. ko er vel bare barn, men ofte brugt som sidste led i et pigenavn. vandpige :P
En miko er forresten en tempel præstinde.
(tror de folk der reelt kan japansk blander sig i mine antagelser, eller det håber jeg da så vi har noget skrive om :D)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. apr 2013 20:51

Devil Survivor 2
Billede
Ok jeg fik allerede tidligt en Persona 4 vibe, hvilket ikke er mærkeligt, baseret på spil fra Atlus og med samme instruktør.
Desværre orker jeg ikke det lige nu, så den blev sat på pause efter 10 min. Jeg overvejede til gengæld at fortælle om hvad der skete i byen Nikæa (som i dag går under navnet İznik) der var vigtigt for den universelle kirke. Men meh det har nok intet med den her anime at gøre, navnet lød vel bare cool :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tors 4. apr 2013 22:20

Majestic Prince
Billede

Det er jo en mecha, og de følger ofte samme mønster i første afsnit, og det gælder også denne her. Den virkede såmænd ok og havde et par sjove øjeblikke, den får i hvert fald et afsnit mere inden jeg kommer med en mening.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 5. apr 2013 21:31

Karneval
Billede

Min første tanke er Fujoshi Bait, hvilket naturligvis kan afskræmme folk, men det bør man egentlig ikke lade sig afskræmme af, de kan godt have en god historie på trods af det.

Første afsnit har i hvert fald action og mystik, så den del er ok, men er ikke sikker på om jeg kan holde personerne og alle de cirkus referencer ud i længere tid.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 5. apr 2013 22:11

Photokano
Billede
imouto muligheden skal altid være åben i sådan nogle titler

Ok dating ting hvor han fotografere pigerne på skolen.

Det her er en stinker, virkelig dårlig på alle måder :P
"Plottet" er som forventet, animationen er ikke særlig god, stemmerne er trælse og alt for megen fokus på visse dele af de unge pigers kroppe :P
Den er ikke engang dårlig på den gode måde, den er egentlig bare ret kedelig.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SomethingPurple » fre 5. apr 2013 23:10

Nye crunchyroll serier
Gargantia on the Verdurous Planet
Flowers of Evil
Zettai Boei Leviatan
Muromi-san
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster