Anime Forår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Sneffe » tirs 25. jun 2013 09:29

Shingeki no Kyojin
SomethingPurple skrev:Billede


Det var helt tydeligt fra starten af serien at Mikasa egentlig blot er en tsundere-karakter. Men ikke desto mindre en badass tsundere :D

Serien er rigtig underholdende og jeg nyder virkelig de velanimerede kampscener. Det er en solid action anime og jeg håber virkelig at plottet ikke laver alt for mange underlige drejninger, som ikke giver mening, da serien virkelig ikke fortjener det.

Suisei no Gargantia
Et meget underholdende og stille show som jeg måske havde forventet noget mere action fra (primært fordi jeg var helt oppe at køre i starten af episode 1). Det irriterede mig lidt hvor langt tid de kørte "Leo meets Earth"-plottet, når man tager showets længde i betragtning. Og netop showets længde mener jeg ikke er tilstrækkeligt for dette plot. I min mening har serien kun lige fået fat, men næste episode er tilsyneladende den sidste :( (det kan godt være at det blot er mig der har den mening om serien)

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 11:32

Sneffe skrev:(det kan godt være at det blot er mig der har den mening om serien)

Nope, det er ikke kun dig ;-)

Jeg synes ikke det virker sandsynligt at der kommer underlige drejninger i Titan's plot. Indtil nu har det været en meget ligetil historie, og vi har allerede fået hints omkring Erens fars kælder. Jeg synes ihvertfald ikke serien behøver et plot twist der laver om på selve verdenen, for at forblive interessant.


Henneko begynder at samle trådene. Selvom det ikke ligefrem er et sindsoprivende spændende plot, er det ganske godt skruet sammen. Historien er sød (hvis den ender som jeg tror) og figurerne har været anderledes nok til at være interessante.

Snafu synes jeg stadig er fed. Hikki hjælper på en sjov bagvendt måde, der rent faktisk giver mening (af og til).

Valvrave er faktisk også fed nok, dog er det en serie der (ihvertfald for mig) er bedst hvis man holder sig til et enkelt afsnit i ny og næ. Så et par stykker i træk, og den føles lidt for påtaget melodramatisk i længden ;-)

Jeg har ikke fået set onde blomst endnu, men den lyder interessant.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Sneffe » tirs 25. jun 2013 12:36

Kiwi skrev:
Sneffe skrev:(det kan godt være at det blot er mig der har den mening om serien)


Jeg synes ihvertfald ikke serien behøver et plot twist der laver om på selve verdenen, for at forblive interessant.


Jeg har præcist samme holdning ^^

Jeg glæder mig dog meget til der kommer nogle uddybende forklaringer på på hvem hans far er og hvad det er han har gjort ved Eren. Desuden er der meget mystik omkring den store titan hvis muskulatur er tydelig og den "bulldozer" titanen (xD), som de mangler at give os en forklaring på.

Spoiler: vis
Der er jo den mulighed at også de kunne være mennesker ligesom Eren.

Btw jeg er nok ikke den eneste der har siddet med denne tanke, men siden jeg så, at Eren var placeret i nakken af den titan han kan fremmane, har jeg syntes, at det var pudsigt, at det er i nakken, at titanerne har deres svage punkt.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 13:11

Spekulationer om Eren, hans far, Attack on Titan til og med afsnit 11: vis
Yeps, det virker temmelig sikkert at andre mennesker end Eren kan fremmane titans. Erens far var åbenbart en kendt læge der rejste meget, så der er nok stor sandsynlighed for at andre har fået de indsprøjtninger. Han har nok haft samme ræsonnement som Pixis, at det ville være det eneste våben der kunne bruges. Udover det har han åbenbart været desperat nok til at eksperimentere på sin egen søn, hvilket nok ellers ikke ville være det første valg.
Det virker som om det er noget i den retning historien lægger op til. Det vil også være rigeligt til at bære plottet i mange episoder: Hvem er de andre forsøgspersoner? Ved de at de har den evne? Kan de kontrollere deres titan, eller styres den af instinkter og følelser?

Den eneste ting der måske kunne tydes i retning af et mere bizart plot twist er: Hvordan fik Eren nøglen til kælderen. Så vidt jeg husker har han ikke nøglen før drømmen? Det tyder på andre kræfter end "kun" evnen til at regenere og fremmane en titan (eller også husker jeg forkert ;-))

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SsjGogo » tirs 25. jun 2013 13:14

Kiwi - interessant diskussion - måske vi (læs ud! :P) skulle lave en særegen Attack on Titan tråd, hvor vi kunne diskutere serien noget mere.

Jeg vil ikke spiole for meget, men jf. mangaen, er du ikke helt på afveje. :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Sneffe » tirs 25. jun 2013 16:53

SsjGogo skrev:Kiwi - interessant diskussion - måske vi (læs ud! :P) skulle lave en særegen Attack on Titan tråd, hvor vi kunne diskutere serien noget mere.


Hørt! (Y)
Så kan man jo komme med sit input for hver episode, der kommer samt diskutere hvad der videre vil ske i animéen ^^

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf smile » tirs 25. jun 2013 17:10

Kiwi skrev:
Spekulationer om Eren, hans far, Attack on Titan til og med afsnit 11: vis
Den eneste ting der måske kunne tydes i retning af et mere bizart plot twist er: Hvordan fik Eren nøglen til kælderen. Så vidt jeg husker har han ikke nøglen før drømmen? Det tyder på andre kræfter end "kun" evnen til at regenere og fremmane en titan (eller også husker jeg forkert ;-))


Spoiler: vis
Har han ikke hele tiden haft nøglen nede i trøjen? :p Så har man vel ikke rigtigt kunne se hvornår han har og ikke har haft den. Og jeg tror da drømmen var et minde om da Eren blev insprøjtet, og så fik han sikkert nøglen samtidigt :p
Bøh!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tirs 2. jul 2013 20:56

Jeg har fået afsluttet en mængde forårsserier.

Date A Live
Jeg er stadig overbevist om japanske otaku ser den seriøst :P Men det skal man ikke!
Den fik annonceret en ny sæson med det samme. En udstilling i dårlig smag. I Love it :D

Haiyore Nyarko San W
Egentlig ret god serie at stene til :P
En navnløs bruger på forum mente at ting med mange popkultur referencer var dybe, hvilket gør den her serie så dyb som Marianergraven.
Jeg tror godt vi kan forvente en 3. sæson på et tidspunkt.

Hataraku Maou-sama!
Det var sådan den mest overraskende anime for mig denne sæson, den var ligefrem både god og sjov.
Handlingen skulle ifølge tilfældige person på nettet være fra de 2 første bøger og der udkommet 8 indtil nu, så der er i hvert fald plads til mere $_$

Hentai Ouji To Warawanai Neko
En af de mest nuttede og søde serier længe.
Jeg elskede den serie, men ønsker ikke egentlig ikke mere af den, for man ved bare at en sæson 2 af sådan nogle serier her bliver en gang fanservice uden mening.

Namiuchigiwa No Muromisan
Hvad kan jeg sige, jeg så den på trods af mit første indtryk var ret negativt.

Ore No Imouto Ga Konna Ni Kawaii Wake Ga Nai.
Den er vel kun delvist slut, der kommer 3 eps midt i august.
Jeg er ikke Kirino fan og synes hun er forfærdelig, hvis man vil se otaku i anime så se Genshiken, hvis man gerne vil :# :# :# :# :# sin søster er hun sikkert en meget god karakter. Det der redder serien er alle de andre personer i serien (minus den forfærdelige fujoshi)
Spoiler: vis
Enten kører hele internettet en stor joke med mig eller også ender bøgerne med incest forhold. Og det samme kan meget vel gælde animeen også


Suisei No Gargantia
Engang dræbte Tomino sine figurer på grusom måde for at undgå at lave fortsættelser (og det var så børneanime, dengang turde man godt vise børn at folk kunne dø), de fik ofte en fortsættelse alligevel og Tomino kunne jo af gode grunde ikke sige nej til arbejde til sig selv og studiets ansatte.
Så slemt var slutningen dog ikke her med Urobuchi som forfatter, men den egentlige helt er i hvert fald død.
Og kom ikke og være så overrasket over at Chamber var den egentlige helt, Urobuchi havde også Homura som helten i Madoka Magica.
Men det gør det i hvert fald svært at lave en fortsættelse (minus den ekstra episode der kommer den 28. august på den første bluray i Japan). Men hvis serien kommer til at sælge meget godt gør de det jo nok alligevel, selv om jeg ikke synes det giver mening.

Yahari Ore No Seishun Love Come Wa Machigatteiru
Jeg mangler faktisk stadigvæk sidste episode af den her serie (og ekstra episoden der kommer i september).
Det jeg tror jeg godt kan lide ved denne serie er nok at den minder mig om Toradora. Nogle enspændere der finder sammen. og de gør virkelig hovedpersonen svær at holde af i den her serie (men det er jo Japan, så han får sit eget lille harem alligevel :P).

Jeg har også overstået en serie fra i vinters
Chihayafuru
Anden sæson af Chihayafuru var lige så god som den første og nu venter jeg bare på der bliver lavet noget mere manga så man kan lave en sæson mere om 1½-2 års tid $_$
Det er ikke nogen hemmelighed at det her er en af mine favoritter fra de sidste par år, selv om den egentlig er lige så enkelt som de fleste turneringsanime.
Men der kommer en ekstra episode med mangaen den i midten af september jeg kan hygge mig med indtil der kommer mere :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Kiwi » ons 3. jul 2013 13:44

Har også lige fået set sidste afsnit af Henneko, og jeg er helt enig i at den er sjældent sød. Det eneste jeg synes falder lidt ved siden af, er afsnittene med hende den lille rødhårede unge fra Italien. Virkede lidt til at de episoder blev skrevet under en våd firma frokost. Underholdende nok, men gav godt nok ikke specielt meget mening.
Derudover... Steel-sans nødder i rutschebane scenen til sidst... Hvad sker der lige for dem? ;-)

Nu har du ikke set sidste afsnit Snafu, men jeg synes det var lidt atypisk. Han er antihelt og den rolle beholder han, hvilket er helt fint. Alligevel er det som om der mangler et eller andet. Det er ikke fordi jeg vil have en slutning i stil med "de tog allesammen hinanden i hånden ,gik solopgangen i møde udover den dugvåde blomstereng og lagde deres stridigheder bag sig for altid", men en anelse mere forsoning mellem Hikki og verdenen (måske primært Hayato, der er så god at han bliver irriterende. Hvis der kom en sæson to kunne de passende lære lidt af hinanden.) som et hele ville have været ok i min optik.
Ellers synes jeg serien var fin (og jeg kan bedre lide sammenligningen med Toradora end med Haganai ;-) ).

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » man 19. aug 2013 00:21

De sidste 3 episoder af Oreimo kom jo tidligt i morges -_-

Spoiler: vis
Billede

Fyffer pyffer +o(

Se den med din søster og du slipper for at tage med til familiefester nogensinde igen, og har sikkert fået politi-tilhold :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster