Anime Forår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » lør 8. jun 2013 14:49

Lige en lille update over de ting jeg ser endnu

Attack on Titan
Jeg elsker den serie, der er bare lige en ting, jeg vil ikke kalde den dårligt animeret sine steder, for den er slet ikke animeret visse steder :P Håber det bliver løst på bluray.
Men helt klart årets serie.

Date a Live
Det er lykkes denne serie at holde sit niveau hele vejen igennem. Hvilket jeg er imponeret over, det er ret svært at være så dårlig hele vejen igennem at man får deciderede antifans der bare kigger med for more sig over elendighederne :P

Gargantia on the Verdurous Planet
En af de bedste sci-fi og mecha serier set længe. Havde det ikke været for Attack on Titan ville fokus nok være på denne her i stedet.

Haiyore! Nyaruko-san W
Tja lige som første sæson, på godt og ondt.

Hataraku Maousama
Jeg har hørt den beskrevet som animeversionen af Coming to America, hvilket nok ikke er helt ukorrekt. Inden sæsonen havde jeg ikke forventet noget som helst om denne serie, men den er blandt de bedre og sjoveste i denne sæson :)

Hentai Ouji to Warawanai Neko.
Jep, pervers otaku serie med moe piger. Men den er en af de bedre og dybere end de fleste i genren.

Namiuchigiwa no Muromi-san
Jeg ser den, jeg er ikke stolt af det :P

Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai.
Dropper man lillesøsterdelen af serien (ret svært i en serie hvor ordet lillesøster er en del af titlen) så er det en af de bedste serier i år. Men hver eneste gang den forbandede lillesøster dukker op har man lyst til at kaste ting efter skærmen.

Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru
Som Boku wa Tomodachi ga Sukunai hvis figurerne ikke havde været på speed, men været mere almindelige :P

Yamato 2199
Hører den her under denne sæson? Den er jo kommet på forskellige medier på forskellige tidspunkter, men en værdig genindspilning af Yamato serien i hvert fald.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SsjGogo » lør 8. jun 2013 17:58

Jeg følger selv med i Titan og Gargantia.

Titan er så spændende, at jeg måtte læse frem i mangaen for at stille sulten. Én af de bedste anime-serier de sidste mange år. (my humble opinion).

Gargantia - rigtig fin sci-fi underholdning.
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Kiwi » lør 8. jun 2013 18:13

l.mathiasen skrev:Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru
Som Boku wa Tomodachi ga Sukunai hvis figurerne ikke havde været på speed, men været mere almindelige :P

Jeg må så nok indrømme at jeg synes der er temmelig stor forskel på Haganai og Snafu. Det er stort set kun "ensomme mennesker i en klub" udgangspunktet de har tilfælles.
Man kan nævne at Snafu har et stort person galleri, og det består ikke kun af de sædvanlige stereotyper (at Hachimans lillesøster ikke var en lallende lolli var chokerende! ;) ). Fanservicen er også relativt afdæmpet (selv de afsnit jeg har set af Garganti slår den stort).
Jeg vil ikke gå så vidt at kalde Snafu et romantisk drama, men i modsætning til Haganai sker der da rent faktisk noget for hovedpersonerne.
Omkring de sidste afsnit af Haganais anden sæson: vis
Sena og Kodoka's arrangerede ægteskab sætter lidt gang i tingene. Men det er som nævnt først i slutningen af sæson to, og strækker sig så vidt jeg husker kun over to afsnit. Ellers er det egentlig bare en fanservice galore serie (i den øvre halvdel af kvalitets spektret), hvilket jeg ikke synes er et prædikat man kan sætte på Snafu :-)

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf psyg » fre 14. jun 2013 05:02

forfærdelige ting som psyg stadig ser

Aiura
trist det så korte episoder for den er faktisk ret skæg :P

Aku no Hana (The Flowers of Evil)
er stallet lidt efter at have læst mangaen (som den følger ret godt) ikke en serie man nyder... men på den gode måde :P

Date A Live
BEST SHOW OF THE SEASON!!!1one11!

Haiyore! Nyaruko-san W
læs elmas indlæg :P

Hataraku Maou-sama!
underholdene komedie sprinklet med lidt plot

Hentai Ouji To Warawanai Neko (The "Hentai" Prince and the Stony Cat)
ehh decent for en harem serie :P

Hyakka Ryouran: Samurai Bride
dont ask...

Kakumei Valvrave (Valvrave the Liberator)
lolololol den her serie... ;D xD *_*

Namiuchigiwa no Muromi-san
namiuchigiwa ni tadayou shinpi na SA-KA-NA!

Ore No Imouto Ga Konna Ni Kawaii Wake Ga Nai. (There's No Way My Little Sister Can Be This Cute.)
mangler mere Ayase... men kuroneko har været ok også so far :P

Photo Kano
+o( +o( +o(

RDG Red Data Girl
kom over den sløvhed den havde i starten, syns ret godt om den her serie... har ikke rigtig set nogen andre snakke om den though :P

Shingeki no Kyojin (Attack on Titan)
den her er der tilgængel snakked rigligt om :P

Suisei No Galgantia
beste serie den her sæson imo

Toaru Kagaku no Railgun S (A Certain Scientific Railgun S)
mere af det samme To aru på godt og ondt

Uchuu Senkan Yamato 2199
er ikke sikker på jeg er enig med elma i den her serie tælder men ok... you should watch it though :P

Yahari Ore No Seishun Love Come Wa Machigatteiru (My Youth Romantic Comedy Is Wrong As I Expected)
jeg er et forfærdeligt meneske og mener også det her er ingentænder(haganai) men med mindre psykotiske piger :P

Yondemasuyo, Azazel-san
hysterisk morsom om end meget grov :P lige som første serie

Yuyushiki
mmm dejlig yuri og humor! :P
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf Kiwi » fre 14. jun 2013 17:34

psyg skrev:Yahari Ore No Seishun Love Come Wa Machigatteiru (My Youth Romantic Comedy Is Wrong As I Expected)
jeg er et forfærdeligt meneske og mener også det her er ingentænder(haganai) men med mindre psykotiske piger

RrrRRRRaaaAAAAgh! :-P
Well.... Yukino er rig, det er Yver fra Haganai også. Så der er da to ting de serier har til fælles ;-)

Tror jeg tjekker lidt Flowers of Evil ud, bare for at finde ud af hvad "ikke en serie man nyder... men på den gode måde" helt præcist betyder ;-) Ellers må jeg også hellere få kigget videre på Aria med mechaer (Gargantia) :-P Har kun set op til afsnit seks, så jeg har lidt til gode.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SomethingPurple » fre 21. jun 2013 02:24

Jeg har lige afsluttet RDG: Red Data Girl

Jeg har altid været glad for serier, som benytter shinto som udgangspunkt og RDG leverer varen på den front og er som alle P.A. Works serier pæn at se på. Desværre er det også en umådelig kedelig serie, hvis personer aldrig blev videre interessante for mig og føler ærlig talt jeg har spildt min tid med at se den, ikke en direkte dårlig serie bare ikke ret mindeværdig eller interessant.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 21. jun 2013 20:13

Sidste afsnit af Date a Live er rullet over computerskærmene hos Niconico og der annoncerede de en sæson 2, så jeg gætter på stort antal forudbestillinger af blurays og et stort antal solgte light novels
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf nielsm » lør 22. jun 2013 16:37

Jeg fik (endelig) set et til afsnit af den Onde Blomst, nummer 6 i rækken, og kan fortælle det er mindre ubehageligt at se når man har dårlig lyd. Jeg så det på min telefon, med dens højttaler, i et støjende miljø, så kunne praktisk taget ikke høre baggrundsmusikken, stemningslydene osv. De gør virkelig meget for følelsen af ubehag i den serie.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SomethingPurple » søn 23. jun 2013 01:35

Billede
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Forår 2013

Indlægaf SomethingPurple » tirs 25. jun 2013 02:15

Billede
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster