Hvad kendetegner en god/dårlig anime?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad kendetegner en god/dårlig anime?

Indlægaf SsjGogo » søn 8. maj 2011 09:47

Meget enig med de fleste indslag her, hvor det gode plot, men også gode karakterer, er i centrum. Som Kiwi påpeger, så kan man i mange tilfælde tilgive ekstreme og absurde elementer, så længe man kan forholde sig til noget af problematikken.

Nogle gange er det absurde og surrealle nærmest befriende.
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvad kendetegner en god/dårlig anime?

Indlægaf *Wish* » man 9. maj 2011 21:43

Det vigtigste for mig er karaktererne. Er de interessante og vedkommende, og kan jeg relatere til dem, gør det ikke så meget hvis resten ikke er gennemført 100%. F.eks. så jeg Kaichou wa Maid-sama udelukkende pga. Misaki, for der var ikke meget kød på historien og musikken var heller ikke mindeværdig.
En god historie er dog også med til at gøre en anime god. Det samme gælder en interessant "verden", som historien foregår i. F.eks. fandt jeg Fractales verden interessant og med meget potentiale, men det hele gik ikke op i en større enhed, som jeg ellers havde håbet på.
Musikken spiller også ind, især når det kommer til dramatiske serier, hvilket også er de serier, jeg bedst husker musikken fra. Når musikken går ind og underbygger historien og karaktererne, er det guld for mig.

Elementer jeg går udenom i anime:
moe, loli, nuttede piger, der gør nuttede random ting på nuttede måder, ekstreme mængder fanservice (jeg bruger nogle gange størrelsen på pigernes bryster til at bedømme, om det er en anime, der vil interessere mig), harem, shounen drenge, der er røvirriterende i starten og som skal udvikle sig - det er bare meget sjældent, at jeg gider spilde min tid med at vente på den udvikling, der måske kommer.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Hvad kendetegner en god/dårlig anime?

Indlægaf Kiwi » man 9. maj 2011 22:03

Den med at bedømme en serie på baggrund af størrelsen på pigernes bryster er nok temmelig relevant. Så slipper man ihvertfald for en serie som Sekirei ;-)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster