Anime Sommer 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf kaas » lør 24. aug 2013 17:42

l.mathiasen skrev:Billede
MEIDO ;D

And it was GLORIOUS!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SsjGogo » lør 24. aug 2013 17:59

l.mathiasen skrev:Billede
;D


Yes sir
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf psyg » søn 25. aug 2013 21:16

Billede

lolimonogatari :$
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf psyg » fre 30. aug 2013 15:40

Billede

I dont even...
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SomethingPurple » fre 6. sep 2013 00:43

Billede
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » lør 14. sep 2013 22:19

Billede
Japanske briller er meget smartere end de danske, for at spare på vægten har de magneter i stedet en del af stellet, hvilket gør dem mere behagelige at have på, og siden det jo er magneter kan man heller ikke tabe dem!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » søn 15. sep 2013 21:20

Fate/kaleid liner Prisma☆Illya set til ende :)

Billede

Fate/Loli! Jeg er overbevist om at denne series eneste raison d'etre var at folkene bag Fate/ universet kiggede på deres egne salgstal for Fate/Zero og salgstallene for Puella Magi Madoka Magica, og tænkte de ekstra kunder kan vi også ramme, fandt den figur fra deres univers der tiltalte lolicons mest, Illya, og ændrede hendes personlighed fra at være en fille fatale til at være en naiv skolepige der passer perfekt som magisk pige og smed hende i det lyserøde tøj med magisk stav. Naturligvis lader man en tidligere assistent af lolikongen Shinbo instruere!

Naturligvis er en serien en gang loli yuri fanservice med meget lille relation til Fate/Stay Night. Men nok til at det alene vil sælge meget.

Serien ved godt selv at den er ikke er den mest seriøse serie hele tiden. Den nærmer sig nogle gange det parodiske uden dog at være det, dertil er den sig selv for bevist, men den leger med genren og kender sin Card Captor Sakura og sin Magical Girl Lyrical Nanoha til fingerspidserne

Et vigtigt tema i serien, er venskab, "friendship is magic" som småheste fans plejer at sige (men ikke overholder :P), jeg ved godt at det også hører genren til men siden det er meget i fokus her ville jeg lige nævne det

Billede

Man kunne frygte at sådan en serie ville ende som en gang komplet ligegyldig otaku fanservice, men fjerner man badescener, piger med brorkomplekser og loli meido har man faktisk en rimelig ok magisk pige serie, dog ikke en serie man vil huske i lang tid.

Der er allerede annonceret en sæson 2 så der er åbnet for salg af flere figurer af Illya og Miyu i stripperoutfits magiske pige versioner af dragterne de kendte servants fra den oprindelige serie bærer
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » man 16. sep 2013 22:49

Billede
PLOT!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 20. sep 2013 02:35

Gin no Saji eller Silver Spoon set til ende.
Billede

Produceret af A-1 Pictures, 11 episoder, baseret på en manga.

Normalt ville en slice of life anime om en landbrugsskole på Hokkaido, langt væk fra Tokyo ikke få meget opmærksom, men det er her er baseret på en manga skrevet af Hiromu Arakawa, skaberen af Fullmetal Alchemist en af de mest populære serier overhovedet. Så allerede inden serien gik i gang annoncerede de at der ville komme en del 2 allerede til januar, og der er annonceret en live action film også.

Faktisk undrer jeg mig over hvorfor den bliver vist kl 0.45 på noitaminA blokken i stedet for om dagen for den uden problemer ses af hele familien, jeg tror faktisk ville den ville blive meget populær hvis den blev vist i dagtimerne, men nu er jeg ikke jo ikke i anime-branchen så hvad ved jeg?

Egentlig er plottet meget enkelt vi følger Hachiken, en storbydreng fra Sapporo der tager langt ud på landet for at gå gymnasium, et landbrugsgymnasium, af den ene grund at den har en kostskole afdeling og han vil bare væk hjemmefra.

Billede

Gennemgående tema er han ofte tager andres problemer på sine skuldre selv om han ikke kan overskue sine egne. Det er naturligvis ofte også lettere med andre problemer. Men jeg synes også at man kan se at hen over serien lærer han at stole på andre og løse problemer i fælleskab.

Et andet tema er naturligvis hans forhold til dyrene, de andre elever på skolen kommer jo fra gårde og fødevareproducenter og er vant til opdrætte dyr til spisning, men det er han jo ikke og skal vænne sig til at de ikke er kæledyr. Der er han jo repræsentant for tilskueren altså os. Så når han tager skolen rundt for at få finde ingredienser til at lave pizza er det for at vise os hvor det kommer fra og hvordan de bliver lavet.
Når han laver bacon fra en gris han selv har opfostret og givet et navn er det for at vise os at sådan er det.
Serien formår at gøre på en underholdende måde så det ikke føles som undervisning.

Nu er det her jo ikke en forfærdelig skoleharem, men der skal alligevel være plads til en pige Hachiken kan forelske sig i, hun hedder Aki og elsker heste. Normaltvis er tv anime ikke et sted hvor ting bliver underspillet med små detaljer, følelser skal som regel kastes i hovedet med 120 km i timen så alle forstår pointen, "tell, don't show" virker til at være et mantra i industrien. Derfor er det forfriskende at se deres spirende forhold fortalt bare via mimik. Jeg kan se at instruktøren også instruerede Sword Art Online, så jeg gætter at det ikke var ham der fik de detaljer ind :P

Billede

Det er jo en slice of life, så det der skal holde serien er oppe er dens personer, og det må jeg sige fungerer godt, jeg kan forholde mig til dem, de er rigtige personer med dybte og følelser. De udvikler sig også. Hachiken som hovedperson udvikler sig meget, både ved egen hjælp og hans omgang med de andre personer.

Hvad kan jeg sige mere? Nok min favoritserie denne sæson. Den er meget anderledes end Fullmetal Alchemist, men de har spændende personer til fælles.

Oprindeligt skrevet på min blog http://elmanime.blogspot.com/2013/09/gi ... anime.html ikke at i behøver trykke, linket er mere til store G
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf psyg » fre 20. sep 2013 13:47

Billede

!!!
「タダより高いものはない」


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster