Anime Sommer 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf nielsm » lør 3. aug 2013 16:58

Altså i går så jeg jo Silver Spoon, hvori der bages en Billede.

Det var jo lidt lokkende. Så nu sidder jeg og spiser Billede.

Ja det er ikke helt det samme, men i hvert fald derhenad!

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Urahara » lør 3. aug 2013 17:46

Minder da meget om den, udover at det er den mindste runde pizza jeg nogensinde har set!? :D
Billede

Brugeravatar
kibasnowpaw
Chibi
Chibi
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 30. jun 2013 08:44
Køn: Mand
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf kibasnowpaw » søn 4. aug 2013 17:12

jeg gang med er
Mushibugyo (Venter på Episode 19 kommer om 19 timer)
Dog & Scissors (Venter på Episode 7 kommer om 1dag 4 timer)
Free! - Iwatobi Swim Club (kun noget til Episode 4)
Blood Lad (Venter på Episode 5)

Spoiler: vis
Mushibugyo:
Er okay synes dog den godt kan blive lidt for maget en gang imellem men ellers en okay anime

Dog & Scissors:
Den synes jeg er lidt underlig selve historien er okay men selve anime er lidt lang ude en gang i mellem ???

Free!:
Jeg ikke den store fan af sport anime men jeg må sige det faktisk er en okay anime

Blood Lad:
det er en udemærke anime den er dog ikke så sjov som Hataraku Maou-sama! men starivæk sjov nok til af se
mine hjemmeside
Den Danske Anime Klub

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf supergummibear » man 5. aug 2013 15:54

Er lidt bag ud med sæsons animer, men følger da et par stykker :)

Blood lad
Tja kan jo godt forstå hvis man eventuelt kan finde på at sammenligne den lidt med Hataraku Maou-sama! fra forårs sæsonen, men indtil videre får Blood lad svært ved at slå den.

Brothers Conflict
Tja hvad er der at sige, endnu et otome game har fået en anime, serien virker ganske som alle de andre animerede otome games, der er alle de typiske scener med, hovedpersonen virker som sædvanligt en smule initiativløs og huset er fyldt med lærke knægte der åbenbart ikke har øjne for andet end hende, så intet nyt under solen der *_*

Fantasista doll
Endelig noget for en magical girl fan som mig, forstil jer hvis Card captor sakura og Angelic layer blev smækket sammen så er jeg næsten sikker på at dette ville være resultatet, okay der mangler så lidt romance, men har også kun set de første 4 episoder så hvem ved måske kommer det senere :p

Free!
Hu hu ha ha! K-on! i drenge udgave og i stedet for en musik klub har de da bare en svømme klub :p Det kan da så godt være at det ikke lige frem er de mest mandlige mænd, jeg da lige kan komme i tanke om (hø hø hø *_* ) men hovedpersonerne er da så cute, at det gør lidt ondt helt ærlig selv "the bad guy" er da sød altså :D også er det den første sports anime jeg har set om svømning meget interessant :)

Silver spoon/ gin no saji
Sjov og indtil videre underholdene, selv om jeg ikke havde regnet med at de ville gå så meget i detalje med landbrugs begreberne, første afsnit har i hvert fald fået mig til at tænke på noget bestemt hver gang jeg spiser æg XD

Inu to hasami wa tsukaiyou
Comedy jeg kan li XD derudover kan jeg godt lide gravhunde <3

Shingeki no Kyojin
Ja jeg skulle jo lige se, om den nu var alt den omtale værd, som lyder over det hele og lad mig sige det sådan lige nu er jeg kommet til episode 14 og jeg er har faktisk en hel liste med ting jeg synes godt om, men desværre har jeg også en liste liggende med ting omkring serien jeg ikke synes om og lige nu er den længere end "synes godt om" listen. Så lige nu håber jeg virkelig, at der snart kommer nogle flere ting til den gode liste, for ellers har jeg virkelig svært ved at så hvordan den har fået så meget opmærksomhed :p

Ja det var så det i første omgang skal nok afgive en længere rapport af serierne når sæsonen er slut ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Mink
Kage
Kage
Indlæg: 519
Tilmeldt: man 9. maj 2011 07:10
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf Mink » man 5. aug 2013 16:04

Jeg ser:

Free!
Inu x Boku
Shingeki No Kyojin
Genei wo Kakeru Taiyou
True Tears
Rozen Maiden (2013)
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews
Formand for KAF.
Spørgsmål vedrørende Københavns Anime Forening kan sendes til følgende E-mail: Bestyrelsen@Animekbh.dk
http://animekbh.dk/

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf nielsm » tirs 6. aug 2013 00:14

Okay Hund&Saks, du der fyr/hund: Har du overvejet at du er en hund og burde kunne løbe nogenlunde hurtigt, og særligt have et rimelig godt bid? Det kunne muligvis være nyttigt når I jagter kriminelle. Suk...

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SomethingPurple » tirs 6. aug 2013 02:53

Jeg ser 14 af de nye serier indtil videre, hvor af en del ikke er videre gode, jeg er bare utrolig dårlig til at droppe ting jeg begyndt på.

Så nu statter jeg ud alfabetisk og tager serierne lidt af gangen.

Billede


Blood lad set 5 ud 10 afsnit.

Da jeg læste synopsis for denne serie tænkte jeg som mange andre på Hataraku Maou-sama!, hvilket kun blev forstærket af, at begge hovedpersoner har samme seiyu.

Plotmæssigt har de dog ikke så meget tilfælles, når det kommer til stykket, og det er tydeligt, at der hvor Maou-sama kørte derudaf på forskelle otaku-tropes, både på figur- og historiesiden, så er Blood Lad langt mere en traditionel shounen komedie, hvor der udover komedie også er tid til lidt kamp og power-ups på den klassiske shounen måde. Den del tager dog heldigvis ikke overhånd som i de fleste action shounen serier og komedien forbliver centrum.

Seriens store problem er dog at de fleste karakter indtil videre virker ret flade eller er decideret irriterende, selv seriens hovedperson Staz fremstod som alt for overgearet i starten, men falder heldigvis ned igen, og det det faktisk rart at se en shounen hovedperson, der ikke er fokuseret på at blive stærkere, men har det fint med sig selv, og kun ser det som en ulempe at skulle være nød til at kæmpe mod stærkere mostre, og så skal serien have stor tak for ikke at gøre sine vampyrer til emotionelle væsner, der glimter. :D

Serien vil nok ikke være for de stærke shounen modstandere, dertil er den for traditionel på de fronter, men den har alligevel originalitet nok til ikke bare være en klon af andre shounen serier og er ganske habil underholdning.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SomethingPurple » ons 7. aug 2013 02:38

Billede


Danganronpa set 5 afsnit ud af 13

Overordnet er der tale om et fuldstændig gakket og overdrevet mysterie baseret dødsspil scenarie, befolket med overdrevne stereotyper og ikke mindst den sadistiske og morderiske bamse Monokuma, som vil gå til yderligheder for at manipulere de ufrivillige deltagere til at begår mord, hvorefter han så på en grotesk måde kan aflive den skyldige, hvis ved kommende bliver fundet, ellers ryger alle deltagerne.

Serien går rimelig hurtig frem, også for hurtig, og den fremstår næsten som en hurtig walkthrough, hvor man har sløjfet en del mellemsekvenser. Serien burde helt kart have fået 26 episoder, så de forskellige personer kunne havde fået lidt mere spilletid, og det det virker åbenlyst at det originale spil er at foretrække frem for anime-udgaven, så kan man også få lov til selv at lege detektiv, i stedet for at føle sig som tilskuer til et gakket spil Cluedo som man gør i animen.

Danganronpa kunne have været god, men på grund af en generel mangelfuld udførelse bliver den aldrig rigtig andet end middelmådig, dog skal jeg blankt indrømme at den alligevel morer mig, og har man som mig ikke mulighed for at spille spillet er den værd at se alene for Monokuma.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf kaas » ons 7. aug 2013 02:57

KINMOZA! er, som tidligere nævnt, en serie, der bare handler om om at være forbandet nuttet, med lidt yuri-undertoner som bonus. Det hele er ekstremt uinteressant, og karaktererne rækker ikke langt udover de arketyper, de nu følger, men det er ligemeget, fordi den ER. SÅ. FORBANDET. NUTTET.

Ro-Kyu-Bu! SS
Billede
Billede
10/10
Anime of the year every year

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2013

Indlægaf SomethingPurple » tors 8. aug 2013 02:01

Billede

Fate/kaleid liner Prisma☆Illya set 4 afsnit ud af 10

Fate/loli som denne serie også er blevet døbt, er et forsøg på at lave en magical-girl serie, der foregår i Fate-universet, fordi Fate-serier jo sælger, og så det jo nemt at score nogle hurtige penge.

Forsøget er lige så dumt og tåbelig som man kunne frygte. Selve ideen med, at det servant-class kortene, der indsamles og så de forskelle servants der skal battles fungerer godt nok, selvom den ide mere eller mindre er en kopi af card captors præmis, faktisk kan serien beskrives som en blanding mellem Card captor Sakura og Magical Girl Lyrical Nanoha, og der således ikke en skygge af originalitet at finde i serien, hvilket serien så også er bevidst om, også for bevidst, så man kan ikke rigtig se den som en parodi.

Seriens værste fadæse er dog, at den ikke er særlig tro over for de oprindelige Fate karakterer, især seriens hovedperson Illya, som er blevet til en genetisk naiv,sød og klodset skolepige.

Serien er dog så tilpas tåbelig at den den faktisk formår at underholde på en ”så dårlig, den er god måde”, dog kunne jeg godt være foruden Illyas semi-pædofile snakkende stav, som er yderset irriterende at høre på.

Serien kan ses lovligt på Crunchyroll
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster