Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf l.mathiasen » fre 3. jun 2011 01:14

citere lige DR´s lytter og seer redaktør hvorfor de ikke viser Naruto mere

Naruto
10. feb. 2010 11.26

Baggrund:
Næsten 80 seere klagede, da DR besluttede, at serien indtil videre skulle stoppe, selvom man kun var nået til afsnit 52 af i alt 220. Der var samtidig kritik af programsætningen af de sidste afsnit.

DR's svar:
DR oplyste, at man stopper serien efter afsnit 52, men at afsnittene formentlig genudsendes på et senere tidspunkt, da man har rettighederne til det.

Konsekvens og opfølgning:
DR overvejer at købe flere afsnit af Naruto - men næppe i den dyre udgave med dansk tale. De fleste af seriens fans vil helst have den originale japanske version.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Hebi » fre 3. jun 2011 01:20

yeah... det var dengang, og det her er nu. Jeg tror personligt at de skubber det brev langt ned i skrivebordsskuffen fyldt med andet papir der aldrig bliver set på igen.. Sagt på en anden måde, jeg tror ikke der sker mere ved det.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf l.mathiasen » fre 3. jun 2011 01:26

som sådan er jeg ligeglad hvad man gør med Naruto, men nu snakken var der forbi kunne jeg ligeså godt klippe det svar ind hvor der mellem linierne står den danske udgave er for dyr for dem. De kan så heller ikke vise den japanske version kl 16-17 stykker for det er jo ultravold/gore, de stakkels små kunne blive skræmt jo -_-*
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf SomethingPurple » fre 3. jun 2011 01:30

Programserien ”Last exile”

Baggrund:
Det gav mange begejstrede seer-reaktioner, da DR i efteråret 2005 begyndte at sende den japanske tegnefilmsserie ”Last Exile”. I januar holdt serien pause før alle afsnit var sendt. Det gav i snesevis af vrede protester.

Svar på kritikken:
Serien blev genoptaget fra 4.marts og de resterende syv afsnit er blevet sendt - men på et andet tidspunkt end første del af serien.

Konsekvens og opfølgning:
Ingen særlig: Det kan p.gr.a. andre hensyn være nødvendigt at ændre sendeforløbet for en serie.

og så lidt om voldelige tegnefilm :D

http://www.dr.dk/OmDR/Lytternes_og_seer ... 131148.htm
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Oriolidae » fre 3. jun 2011 02:14

Af de lidt mere tøsede, måske Lovely Complex? Jeg kan huske at jeg ofte lo ret højt af den her serie...
Billede

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf *Wish* » fre 3. jun 2011 11:17

Jeg tror, at det vil være en god ide, hvis DR gjorde mere opmærksom på, hvem de forskellige udsendelser er henvendt til, som de nævner sidst i teksten om klager over voldelige tegnefilm.
Det nye brand ser jo ud til at skulle fange seere i alderen 12-20 år (det er i hvert fald dem, de nævner i forbindelse med hvor mange procent de forskellige kanaler har). Det er en meget stort aldersgruppe. Efter min mening burde den deles op i minimum to segmenter. De to serier, som jeg har foreslået (Black Lagoon og Gunsligner Girl), vil jo begge blive kategoriseret som for voldelige, hvis de vises for 12-årige. Jeg tror også, at det vil være meget svært at finde en serie, som appellerer til så bredt et publikum.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Kiwi » fre 3. jun 2011 13:44

Længere nede i artiklen snakker de endda om 12 til 25 år som målgruppe, så det med at dele det op i mindst to segmenter er vidst nærmest en nødvendighed. En anden ting de nævner er at "de unge er meget interesserede bløde dokumentarer og fiktion". Hvis man læser videre kunne det virke til at DR vil gå efter underholdning med lidt substans, noget der kan tager moralske og følelsesmæssige problemstillinger op.

Måske ville Lain eller Haibane Renmei være noget for dem? De opfylder de fleste af de kriterier som Wish stillede op tidligere, selvom man nok ikke ligefrem kan kalde dem "letspiselige" på trods af der ikke er så meget japansk kultur i dem.

Lovely Complex er faktisk ret fed, og de problemer der tages op kan de fleste 12-25 årige nok relatere til. Så vidt jeg husker er der dog ingen engelsk dub, og den er på 24 afsnit ;-)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf SsjGogo » fre 3. jun 2011 13:45

Golden Boy!!! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf SsjGogo » fre 3. jun 2011 16:08

Kære alle,

Jeg har i dag kontaktet DR, og gjort dem opmærksomme på bl.a. denne tråd. Jeg afventer spændt på deres reaktion.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Oriolidae » fre 3. jun 2011 17:32

l.mathiasen skrev:Konsekvens og opfølgning:
DR overvejer at købe flere afsnit af Naruto - men næppe i den dyre udgave med dansk tale. De fleste af seriens fans vil helst have den originale japanske version.

Personligt synes jeg altid at den originale dub er bedst - og så med undertekster. Selvfølgelig udelukker det dem der ikke kan læse undertekster endnu - men Naruto ville nok heller ikke blive markedsført til dem...(?)

I modsætning til f.eks. Frankrig og Tyskland er Danmarks befolkning jo meget åbne for, at se film på deres originalsprog, og så med undertekster. Det skal man huske!
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster