Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Trieu » fre 27. maj 2011 22:25

For dem som ikke ved det, så arbejder DR i øjeblikket på at få flere unge til at se DR, med et nyt brand som hedder DR Mama: http://www.information.dk/248460

Men som artiklen nævner havde de på det tidspunkt ingen ide hvad der skulle på programmet. Det er her hvor jeg tænkte vi kunne have en mulighed for at skrive ind til DR og forslå nogle anime serie til dem.

Kan trods alt aldrig skade at prøve.

Men før jeg tag kontakten tænkte jeg at jeg lige vile høre nogle forslag på serie som man kunne forslå til DR. Helst nogen som også kan appelere til folk som ikke allerede er anime fans, og helst serie som ikke er for lange.

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Etex » fre 27. maj 2011 22:34

Jeg har godt hørt om det, og jeg bakker helt klart op om at der skal være et par anime på programet.
Så her er hvad jeg vile mene vile være en god ide at sende:
Fullmetal Alchimist
One Piece
Bleach
Death Note
Tegami Bachi
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf nielsm » fre 27. maj 2011 23:03

Jeg vil opfordre alle der giver forslag at skrive en lille motivation for hver enkelt serie de foreslår. Bare en eller to sætninger der fortæller hvorfor du mener den serie er et godt valg.
(Som sidebemærkning, hvis du ikke kan finde en god motivation for at foreslå en serie, så er det måske ikke et særlig godt forslag i første omgang!)


Crest of the Stars
En god science fiction med en veludtænkt univers, med en seriøs historie, der dog aldrig bliver alt for seriøs. Jeg tror den vil have en bred appel. Serien er på 13 afsnit, men har flere efterfølgere man kan indkøbe hvis den første viser sig populær.

Full Metal Panic
Igen science fiction, men med mere komedie end CotS. Jeg tror blandingen af humor, skoleliv og kamprobotter vil fange ungdomssegmentet godt. Serien er på 24 afsnit og har både en efterfølger (FMP2) og en sidefortælling (Fumoffu) der hver fokuserer mere nogen enten det seriøse eller det komiske.

Nodame Cantabile
Realistisk kærlighedskomedie på et klassisk musikkonservatorium. Den vil formentlig appellere mest til pigerne. Som bonus kan miljøet med klassisk musik tælle som kulturel opdragelse! xD

De 12 Kongedømmer
En rigtig god fantasy i en veludviklet verden, igen tror jeg den har bred appel. Desuden er flere af romanerne denne serie er baseret på, udkommet på dansk i en god oversættelse. Dog er det en temmelig lang serie.


Og noget urelateret, jeg har tænkt på i flere år:
Jeg tror faktisk at Tiny Snow Fairy Sugar kunne gøre sig godt som tv julekalender! (Den har fandeme mere med jul at gøre end Jullerup Færgeby nogensinde har haft!)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf SsjGogo » fre 27. maj 2011 23:09

Det skal være en blanding af en mainstream serie, og en der ikke er for lang. One Piece og Bleach er udelukkede, det vil koste for meget.

Personligt så jeg gerne en serie som Cowboy Bepop, men den er også lige på grænsen til at være for lang..

I alle tilfælde burde man få DR folk til at kigge forbi her, og tage en brugerundersøgelse! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf LiseR » fre 27. maj 2011 23:37

Chobits
både sød, sjov, og også lidt dyb.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Yondoloki » fre 27. maj 2011 23:57

Neon Genesis Evangelion og/eller Fruits Basket
Jeg ved ikke om de ville gå, de er jo allerede udkommet i Danmark på dvd, så måske ville folk have hørt om dem og derfor se dem? De ville nok heller ikke være så svære at få fat i tænker jeg. Under alle omstændigheder er de fede serier der er dybe og sjove.

Soul Eater
Den er ikke særlig lang, jeg vil tro den også er relativ mainstream, kvaliteten er i top, historien og karatererne er gode, og der er både dybte og humor.

Claymore
Stort set det samme som ovenstående.
Billede

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf nielsm » lør 28. maj 2011 02:15

Yondoloki skrev:Soul Eater
Den er ikke særlig lang

Undskyld, men 51 afsnit er altså "meget lang". 12-13 afsnit er "kort", 24-26 afsnit er "normal lang", alt over er "meget lang". Serier så som Dragonball, Naruto, Bleach og One Piece der har over 100 afsnit kategoriserer jeg selv som "uendelige".
Last Exile er på 26 afsnit, og den floppede ret meget for DR, dog nok ikke mindst på grund af sendetiden den fik. Jeg tror det er lettere at overtale dem til at kigge på korte anime-serier, dvs. serier på 10-14 afsnit. Det giver en mindre risiko for stationen, da en kort serie er billigere i indkøb og tager sendefladen i en kortere periode hvis den viser sig at floppe.
(Som slutnote kan jeg minde om at 13 afsnit med ét afsnit om ugen er et kvart år, og derved svarer 26 afsnit/uger til ½ år. Det er lang tid at have et timeslot på en halv time reserveret i sendefladen.)

Brugeravatar
Etex
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1414
Tilmeldt: man 9. maj 2011 13:03
Køn: Mand
Geografisk sted: Den sjovt nok ikke så religiøse by Præstø

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Etex » lør 28. maj 2011 09:07

Hvis vi skal ha' noget der kan fange det mandlige puplikum hurtigt, tror jeg at vi skal ha' en lettere pervers serie. Så det skal nok være en Ecchi.
Derfor forslår jeg Sora no Otoshimono:
Serien har det der perverse over sig, uden at være alt for pervers. Og den har humoren, så den ikke kun er pervers, og den ville være meget god til at fange det lidt ældre puplikum af de unge.
Me: I can't wait for my post number 1111. *At post number 1112* FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF..... UCK! (Me so raging :P)

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf Yondoloki » lør 28. maj 2011 09:48

okay, så af kortere serier tænker jeg lidt på soranowoto. Den er 13 afsnit lang, og er meget stille og rolig. Tror det vil være en god idé at have noget der ikke lige er hvad folk tænker som anime, med fart og kampe hele tiden. Den er meget filosofisk og går både til drenge og piger, vil jeg sige
Billede

Brugeravatar
tarmie
Chunin
Chunin
Indlæg: 132
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 23:28
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Odense

Re: Anime som der burde forslåes til DR ny ungdoms brand?

Indlægaf tarmie » lør 28. maj 2011 11:13

Hvor meget jeg end hader den anime kunne Chrono Crusade være et forslag. Den har den rette længde, så vidt jeg husker, plus at mangaen er blevet udgivet herhjemme, så folk der ser den måske får lyst til at låne den på biblioteket. Jeg tror kun det ville være en fordel at vælge en serie hvor mangaen allerede er ude her.

Men det er bare mine tanker.^^
Yeah Whatever Fine


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster