Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf SomethingPurple » man 30. maj 2011 23:50

Hvad skal der til før du dropper en anime?

Da jeg startede ud havde jeg en tendens til altid at se en serie færdig, men i dag har jeg lært at droppe serier hurtigere, for det meste giver jeg den en 4 episoder, og i nogle tilfælde kan jeg finde på at give serien en chance mere ,hvis jeg hører at den bliver bedre fra folk jeg ved jeg deler smag med.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf nielsm » tirs 31. maj 2011 00:28

For mig sker det oftere at jeg bare aldrig får taget mig sammen til at se videre end at jeg decideret smækker døren i over for en anime.

Seneste anime jeg droppede var Sket Dance, første afsnit var okay men egentlig ikke noget særligt. Da afsnit 2 så som gik jeg da i gang med det, men ugens person der skal have hjælp, som det vist går på, forekom mig enormt u-sjov og jeg kunne virkelig ikke holde ham eller klubbens interaktioner med ham ud. Så var den droppet, tydeligvis ikke min form for humor.

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf Hecko X » tirs 31. maj 2011 00:52

Jeg giver altid en anime en chance på 3-4 afsnit for at 'hooke' mig, da de altid plejer at bruge et afsnit eller to på character intros, settings og alt det gejl.

Hvis jeg efter det føler at udviklingen er for langsom eller virker for uinteressant (fx School Rumble) eller at plottet ganske enkelt er aaaaalt for forudsigeligt (fx Fist of the North Star), så dropper jeg den på stedet.

Har nemlig ikke meget fritid til overs til anime, så den smule jeg har vil jeg helst ikke føle jeg spilder på noget uinteressant.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. maj 2011 00:58

Hecko X skrev:Jeg giver altid en anime en chance på 3-4 afsnit for at 'hooke' mig, da de altid plejer at bruge et afsnit eller to på character intros, settings og alt det gejl.

Hvis jeg efter det føler at udviklingen er for langsom eller virker for uinteressant (fx School Rumble) eller at plottet ganske enkelt er aaaaalt for forudsigeligt (fx Fist of the North Star), så dropper jeg den på stedet.

Har nemlig ikke meget fritid til overs til anime, så den smule jeg har vil jeg helst ikke føle jeg spilder på noget uinteressant.


WHat Fist of the North Star er da total random, det er en lang serie af tilfædigheder :P.

Men jeg er enig med jer, jeg giver også en serie 4-5 afsnit, og fanger den ikke der, så dropper jeg den. Men andre gange vender jeg også tilbage, og ser det fra en helt ny vinkel.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf l.mathiasen » tirs 31. maj 2011 01:16

Ved ikke hvor mange animeer jeg dropper, tror mere jeg sætter de fleste på pause og så glemmer dem.
Men jeg plejer at se første afsnit af de flest nye serier når de kommer og der er visse genrer jeg vælger ikke at have megen tålmodighed med, hvis de ikke fanger mig meget hurtigt bliver de droppet, andre igen bliver puttet på vent til hele serien er kommet listen og nogle bliver droppet efter 3 afsnit så der kun er de gode serier tilbage (red: betyder yuri).
Jeg har for nyligt droppet at se en serie på grund af at underteksterne var Comic Sans, det ville mine øjne ikke kunne klare 22 min af gangen +o(
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Hecko X
Wiki-Wonka
Wiki-Wonka
Indlæg: 465
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 02:43
Køn: Mand
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf Hecko X » tirs 31. maj 2011 01:26

SsjGogo skrev:WHat Fist of the North Star er da total random, det er en lang serie af tilfædigheder :P.

Snarer total random med den præcis samme "you're already dead..." afslutning i hvert afsnit -_-

En uovervindelig helt er totalt fniderfnader, hvilket er grunden til at Batman > Superman.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf *Wish* » tirs 31. maj 2011 10:53

l.mathiasen skrev:Ved ikke hvor mange animeer jeg dropper, tror mere jeg sætter de fleste på pause og så glemmer dem.


Det sker også for mig. Jeg dropper en anime, hvis den ikke fanger min interesse på et punkt, som er stærkt nok til at se X antal episoder færdig. De fleste serier giver jeg en 3 eps. med mindre, der er noget som afstøder eller afskrækker mig i 1 eps. (f.eks. We, Without Wings - under the innocent sky). En serie som Fractale havde nogle interessante elementer som gjorde, at den ikke blev droppet, fordi den kun var 13 eps. Eureka Seven og Air Gear blev derimod droppet, fordi det gik op for mig, hvor mange timer, jeg skulle bruge på at se på en irriterende teenagedreng, der skulle igennem den sædvanlige udvikling. Hvis de irriterende elementer overskygger de interessante, kan jeg nok også godt finde på at droppe en anime.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf nodokasa » tirs 31. maj 2011 11:29

Efter jeg er blevet ældre er det blevet meget nemt.
Hvis jeg falder i søvn i løbet af de første fire afsnit (skal ses i træk), så dropper jeg den.
:-)
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf JoaCHIP » tirs 31. maj 2011 11:44

250 filler-episoder i træk er åbenbart det vink med en vognstang, der skulle til for at få mig til at droppe en vis serie... :sur:

Noget der dog kan få mig til at droppe en serie hurtigt, er hvis jeg føler det er dårligt lavet - f.eks. rædsomt dårligt tegnet eller at lyden er optaget i et badeværelse af en super dårlig voice actor. Initial D røg meget hurtigt ud af denne årsag.

Unødvendigt larmende og irriterende karakterer kan også få mig til at skride - specielt hvis resten af serien også er så over-gearet. Panty & Stocking with Garterbelt røg ud på den konto.

3D grafik er ikke min kop the. Det er skægt at lave, men jeg gider egentlig ikke se på det, for jeg synes det ligner gummi. Jeg foretrækker virkeligt håndtegnet animation i stedet. Appleseed røg ud på den konto. (Køretøjerne var dog flotte.)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
vampyrsten
Chunin
Chunin
Indlæg: 121
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 14:34
Køn: Mand
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Hvad skal der til for at du dropper en anime?

Indlægaf vampyrsten » tirs 31. maj 2011 15:15

Jeg dropper normalt ikke så meget anime, men i de sidste par sæsoner har der heller ikke været meget der kunne fange min opmærksomhed..

Dog har jeg erfaret at jeg dropper meget anime med hovedpersoner under 16, talende dyr, søde piger der laver søde ting, moe artstyle og Seiyū'en Rie Kugimiya.
"In every age, in every place,
the deeds of men remain the same"


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster