Gode Romance/Slice of Life anime serier

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Vincent
Jonin
Jonin
Indlæg: 210
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 13:29
Geografisk sted: Brabrand
Kontakt:

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Vincent » ons 1. jun 2011 09:55

Jeg syntes bestemt at Honey and Clover, Nodame Cantabile og Welcome to the NHK er et kig hver.

Eller er følgende serier nogle af mine anbefalinger, de er primært slice of life, men indeholder også romance elementer.

Beck handler om en dreng der ikke ved hvad han skal give sig til, han møder en musiker og derfra begynder hans liv at forme sig.

Cross Game handler ikke om baseball, men i langt højere grad om personer, deres relationer og deres hverdag.

Over Drive handler om cykling og er awesome.
Billede

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Hebi » tors 2. jun 2011 00:57

Er honey and clover lige så god som man har hørt? :3 Naivt spørgsmål evt... :engel:
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Kiwi » tors 2. jun 2011 07:27

Som Wish siger skal man lige være opmærksom på om man kan overleve Hagu. Jeg er nået igennem den første DVD, og jeg får ærlig talt fniller af hende. Hun ser ud som et barn, opfører sig som et (yderst indadvendt) barn og siger næsten aldrig noget. Det gør det ikke bedre at alle de andre karakterer synes hun er så ekstremt dejlig, og det virker til at blive drivkraften i serien... Har lidt svært ved at relatere til det ;-)

Ellers virker det til at være en god serie. Gennemført stil og ser ud til at være meget karakterdreven(hvilket jo så også gør det vigtigt at man synes om dem). Jeg regner da også med at se de resterende to DVD'er (har kun købt det første boxsæt), så det er ikke fordi jeg finder serien direkte dårlig, langtfra endda. Hvis du kan lide Hagu karakteren vil jeg mene det er et sikkert valg.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf *Wish* » tors 2. jun 2011 11:06

Jeg vil også lige tilføje, at det ikke kun er Hagu, der er fokus på. Der kommer også mere fokus på de andre karakterer især Mayama-Yamada "forholdet" og Takemoto som karakter i sig selv. Anden sæson er mest fokuseret på Morita og hans baggrundshistorie samtidig med at Hagu også er lidt i fokus.

Jeg er netop ved at gense Honey and Clover. Jeg tror, at når jeg er færdig, ryger den op på en 10'er. Første gang jeg så den, gav jeg den hvis 8, og efter at have genset den senere, kom den op på 9. Det skyldes både, at jeg lægger mærke til ting, jeg måske ikke gjorde eller kan huske fra tidligere gange jeg så den, men også, at jeg virkelig ikke har set mange serier på højde med den i rigtig lang tid.

Jeg opdagede forresten Honey and Clover, fordi den fik en del priser ved Anime Reactors årlige kåringer af det forgangne års anime.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf JoaCHIP » tors 2. jun 2011 13:03

Helt enig i Nodame Cantabile. Genshiken kan vist også godt kaldes slice-of-life, hvis man har lidt indblik i nørdens verden.

Monster (ellers også en god serie) ville jeg nok ikke kalde for slice-of-life.

Jeg havde også indtryk af at den gamle klassiker Kimagure Orange Road er slice-of-life, men det kneb med at forstå den, da jeg ikke havde undertekster til. :p
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Hebi » fre 3. jun 2011 00:39

JoaCHIP skrev:Helt enig i Nodame Cantabile. Genshiken kan vist også godt kaldes slice-of-life, hvis man har lidt indblik i nørdens verden.

Monster (ellers også en god serie) ville jeg nok ikke kalde for slice-of-life.

Jeg havde også indtryk af at den gamle klassiker Kimagure Orange Road er slice-of-life, men det kneb med at forstå den, da jeg ikke havde undertekster til. :p


Genshiken har jeg set.. Den var en anelse for.. Uinteressant efter min mening. Jeg så ikke nogen videre fremtrædende handling, eller større udvikling af revoltunerende art hos characters'ne. En skam - serien virkede ellers lovende.
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster