Gode Romance/Slice of Life anime serier

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Hebi
Kaffoman
Kaffoman
Indlæg: 257
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:40
Køn: Mand

Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Hebi » tirs 31. maj 2011 20:00

Hey Guys

Jeg er efter Clannad og Toradora gået hen og blevet lidt af en fan af romance/slice of life anime serier som er meget lig. ovennævnte serier. Mine favoritter hertil må siges at være følgende i rækkefølge:

1. Clannad
2. Toradora
3. Love Hina
4. Fruit Basket

Jeg har ikke set særlig mange indtil videre, så jeg er åben for forslag til serier der minder bare en ''smule'' om ovennævnte og som er gode indenfor deres genre. Lad mig høre hvilke i kan lide og hvorfor :3
''A Dropout Will Surpass a Genius With Hard Work''

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf LiseR » tirs 31. maj 2011 20:12

Ouran High School Host Club? Godt nok lidt mere ekstrem og fjollet, men stadig med romance og slice of life.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf MADAO » tirs 31. maj 2011 20:19

LiseR skrev:Ouran High School Host Club? Godt nok lidt mere ekstrem og fjollet, men stadig med romance og slice of life.


I am agree and not agree. Too "diluted" for dis category..

Slice of life - "Welcome to NHK".
Romance - "Kimi ni Todoke".

nuff said.
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf LiseR » tirs 31. maj 2011 20:45

Diluted? :D
Jeg synes den er ligeså meget slice of life som Fruits Basket :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf SsjGogo » tirs 31. maj 2011 21:35

Jeg nød serien Bartender, som havde et meget afdæmpet plot. Det er igen svært at definere slice of life, for falder "Mushishi" og "Kino's Journey" under den, som begge har overnaturlige elementer med? De to sidstenævnte var også gode fornøjelser, på hver sin måde.

"Welcome to the N.H.K" som blev nævnt er også en utrolig fantastisk serie, og "Monster" kan også nævnes. :)
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf *Wish* » tirs 31. maj 2011 21:55

Jeg går næsten ud fra at du har set Afterstory og de to særlige chapters, hvis ikke så er det bare med at komme i gang! Clannad filmen er også ganske god. Det er nemlig ikke bare recap men en alternativ udgave af historien - mest Afterstory.

Monster er en krimi og jeg vil ikke putte den i samme "kasse" som Clannad, Fruits Basket eller Love Hina.
Jeg kom aldrig videre ned bind 1 af Fruits Basket, Love Hina mangaen var en pinsel til sidst (hvorfor animeen også blev droppet efter eps. 1) og Toradora har jeg ikke stiftet bekendtskab med. Så det er egentlig kun Clannad jeg går ud fra i mine anbefalinger.

Honey and Clover + Chapter L & F + Honey and Clover II
Kan du overleve pastelfarverne og en pige på 19, der ligner en på 9, venter der dig en vidunderlig historie med vedkommende og interessante personer. Historien er ikke kompleks, men den berører på forskellige måder. Man følger en gruppe studerende på en kunstskole og deres sensei. Man ser hvordan de udvikler sig som personer og hvordan deres forhold til hinanden bygges op og ændrer sig.

Kimi ni Todoke + Kimi ni Todoke 2
Den er allerede blevet nævnt. Det er en sød og sjov historie om en pige, som ikke rigtig kan finde ud af at udtrykke sig godt over for andre mennesker. Efter hun begynder at snakke med klassens populære dreng, bliver hun dog mere åben og får venner. Man følger livets gang i deres klasse med fokus på især en gruppe af 5 venner. Bliver du frustreret over slutningen på sæson 1, så se sæson 2.

ef - a tale of memories.
ef følger to grupper high school elever i hver deres by. Man ser hvordan deres forhold til hinanden udvikler sig. ef er mere i den dramatiske ende ligesom Afterstory, selvom den starter nogenlunde glad ud alt taget i betragtning. ef bruger grafiske effekter på en helt særlig måde i sin måde at formidle en historie på, hvilket jeg også godt kan lide.

Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai eller bare Ano Hana
Denne serie er endnu ikke afsluttet endnu, men indtil videre er jeg rigtig glad for den. Den handler om en gruppe barndomsvenner, som er gledet fra hinanden gennem årene, men nu begynder at finde sammen igen.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf nodokasa » ons 1. jun 2011 02:43

Monster som Slice of Life? Interessant. :-P
Jeg er ikke meget af en Slice of Life fan, men Monster kan jeg godt li'.
Men så må sådan noget som Paranoia Agent vel også være i den "genre". Og den er go'.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
Heterochromia
Genin
Genin
Indlæg: 67
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 14:22

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Heterochromia » ons 1. jun 2011 07:15

Lamune er en kort kærlighedshistorie mellem to nære barndomsvenner, og de problemer som opstår, når man har været adskilt i en længere periode. Den er lidt langsom i starten, og holder et relativt stabilt tempo igennem serien (Drama, Slice of Life og Romance (seinen))

Someday's Dreamers: Summer Skies handler om en pige, Sora Suzuki, og hendes rejse fra landsby (Bie) til storbyen (Tokyo), hvor hun møder mange forskellige mennesker, i ens træning til at blive en magiker (Romance, Slice of Life og Magic). Note, den hører vel stadig under slice of life, selvom den indenholder magi, da det ikke er overvældende magisk, men derimod bliver brugt realistisk.

Nodame Cantabile er først og fremmest om klassisk musik - med det sagt handler serien om Shinichi Chiaki og Noda Megumi, som begge går på en af Japans bedste og mest prestigefyldte musikskoler. Shinichi kommer fra en anerkendt familie indenfor musikverdenen, og hans talenter afspejler sig således også, ved at han er en rigtig god klaver- og violinspiller. Noda, derimod kommer fra en middelmådig familie, og hun ønsker blot at spille klaver. Nodame Cantabile følger disse to personer, og deres evige kamp om at opnår hvad de ønsker, og finder undervejs også nogle følelser frem (Comedy, Musik, School Life, Slice of Life, Romance og Slapstik (josei)).

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf SsjGogo » ons 1. jun 2011 07:25

niz skrev:Monster som Slice of Life? Interessant. :-P
Jeg er ikke meget af en Slice of Life fan, men Monster kan jeg godt li'.
Men så må sådan noget som Paranoia Agent vel også være i den "genre". Og den er go'.


Som skrevet, så finder jeg det utroligt svært, at definere genren "Slice of life", for hvis det er "realismen" der er i fokus, så er en serie som Monster i sig selv realistisk, krimi eller ej. Livet er jo mere kompleks, end en Otaku i Super Best. *_*
www.gogonoter.dk

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Gode Romance/Slice of Life anime serier

Indlægaf Kiwi » ons 1. jun 2011 09:05

Kimikiss Pure Rouge er også et bud. Godt persongalleri, og deres måde at reagere på virker ok realistisk. Efter hvad jeg kan huske koncentrerer den sig primært om karakterernes indbyrdes forhold, det vil sige der er ikke så mange sidehistorier hvor folk får fikset deres ikke romantik relaterede problemer. Den er dog ikke så flot lavet som eksempelvis Clannad.

Kimagure Orange Road vil jeg også anbefale. Det er en komedie / trekantsdrama på 48 afsnit, men den taber faktisk aldrig pusten. "Tag dig nu sammen og vælg en af dem" fornemmelsen er heller ikke så stærk som i andre lignende serier. Igen er det karaktererne der gør den her serie værd at se, på trods af der blandes lidt overnaturlige evner ind i historien opfører de sig som rigtige mennesker. Der er også en film der slutter serien, så man får en "rigtig" slutning (selvom den er lidt ond).
Det er dog en gammel serie, og selv da den blev lavet var den ikke ligefrem "state of the art". Dertil koster den så jorden ryster hvis du vil have den på DVD.

Stellvia er mit sidste bud. Det er en skoleserie i rummet, og den har også en del romantik med. Det hele garneres med et plot omkring jordens ødelæggelse, og en masse gode bi-personer. Alt i alt en ganske fin lille serie, der dog bliver lidt angst præget i slutningen. Den blev udgivet af Geneon på region 1 DVD, så ved ikke om den er til at få fat på længere (jeg købte den før de lukkede).


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster