Anime Efterår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf psyg » søn 13. apr 2014 04:49

"hvis historien allerede er skrevet, så må det da lette lidt på arbejdsbyrden"


ahh yea det er der for det ikke tager så lang tid at lave en spille film ud fra en bog... fordi den er jo aldrede skrevet så er det jo ikke så svært!

og for at komme med en dansk analogi til det så sammenligner du en serie der bliver send om natten efter 12 på 3+ med en serie som bliver send kl 17.30 på dr1. det ikke samme mål gruppe overhoved, det er ikke engang usandsyndeligt at de folk som har bestilt log horizon til deres netværk aldrig har hørt om eller kommer til at høre om SAO.
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Sneffe » søn 13. apr 2014 10:32

supergummibear skrev:Kaga er faktisk den eneste grund til at jeg gad se serien til ende, lige præcis fordi hun ikke rigtigt er nogen stereo type, faktisk synes jeg at hun udvikler sig lidt i løbet af serien, hun går fra at være den der totalt besidderiske kvinde, som ikke har så meget andet i hovedet end kæresten og er totalt styret af hendes egne viljer og behov, til faktisk at blive mere åbensindet og selvstændig.

Spoiler: vis
SPOiler for dem der ikke har set serien/ eller ikke er nået så langt endnu
Dette kan bl.a. ses på hendes forhold til miss Ultra sonic (som hun kalder hende) til først har hun jo et kæmpe had til hende pga. Mitsuo´s følelser for hende, men da hun så lærer hende bedre at kende bliver de jo venner. Hvilket er med til at støtte den forhenværende venneløse Kaga, også Kaga´s forhold til Linda, er med til at udvirkle hende, eftersom at hun stille og roligt lærer at styrer sin jalousi overfor Linda og Banri´s forhold og den fortid der binder dem sammen. Alt dette er med til at Kaga udvirkler sig som karakter, også det at hun til sidst skrider til handling i forhold til at rede forholdet til Banri, hvor hun jo i starten kæmper ekstremt ivrigt for at får Mitsuo tilbage, opgiver hun Banri fordi hun har opnået indsigt og forsøger ikke at gøre det bedste for sig selv, (som hun jo gjorde første gang med Mitsuo) men istedet det bedste for Banri.


Desuden har jeg hele serien en smule mistænkt for faktisk at have Kaga som den lidt mere skjulte hovedperson, eftersom at hun er meget stærkt repræsenteret i begge openings sekvenserne.

Desværre overskygges alt dette bare så meget af Banri´s Melankoli at det simpelthen dræber alt andet :(




Som før nævnt er jeg ikke af den opfattelse at Kaga's karakter er dårlig, for hun er uden tvivl en (inden for anime) unik karaktertype, med en karakterudvikling, der langt overstiger de øvrige karakterer i serien. Men uanset hvor meget jeg forsøger at overbevise mig selv om at hendes karakter er god, kan jeg bare ikke føle sympati med hende, når serien forlanger det, og det ødelægger lidt serien for mig. Dog er det nok primært fordi jeg ikke er i seriens målgruppe xD

Kaga's karakter virker, i modsætningen til så mange af de andre karakterer fra serien, faktisk menneskelig. Men hun er en portrættering af en type menneske, jeg bare ikke kan fordrage! :sur:

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SsjGogo » søn 13. apr 2014 10:44

Selvfølgelig har folkene bag Log Horizon hørt omkring SAO, og dermed vidst, at det er et produkt der holder.

Log Horizons skabere tog så historien på et andet, mere modent niveau, men at sige - at det blot er tilfælde, at de har den samme grundpræmis er lige at strække den.

Wall-E har intet at gøre med Toy Story heller, men folkene bag Wall-E vidste da godt, at der er en vis idé i, at lave computeranimerede film, da folk tog godt imod dem, set ud fra bl.a. Toy Storys succes. (Blot for at bruge en endnu mere far-fetched analogi).

Når det er sagt, så er diskussionen sådan set overordnet, idet de to serier er så forskellige, at det næsten er en skam at diskutere, "hvem skylder hvad".

Og alle ved jo, at TRON kom først! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SomethingPurple » søn 13. apr 2014 12:56

Nu ideen om folk, der fanget i et spil jo ikke noget, der startede med SAO og sjovt nok havde folk travlt med at sige at SAO kopirede .hack i sin tid og udover .hack findes der ogsaa et hav af manga med nogenlunde samme præmis.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » søn 13. apr 2014 14:37

En rigtig hvad kom først, hønen eller ægget diskussion, SAO sluttede i december 2012 og Log Horizon blev offentliggjort i januar 2013, så det kan man både bruge som argument for det ene eller det andet.
Jeg tror på Log Horizon ikke blev annonceret på grund af SAO for tænk på alt det arbejde der er inden en serie bliver offentliggjort, altså med mindre man laver Sailor Moon for de virker da godt nok ikke til at have planlagt noget som helst :D

SAO var en otaku serie beregnet til at sælge blurays til en meget smal målgruppe, hvilket den skam også gjorde godt (dog langtfra så godt som visse nyere Shaft titler), men den var jo ikke lavet som familieunderholdning til store grupper af mennesker. Otaku anime er ikke noget tv stationer bestiller og betaler for, faktisk er det lige omvendt, de betaler for at blive vist på samme måde som TV SHOP.

Det NHK ville have var en historie der pædagogisk fortalte om venskab og samarbejde og at fred og handel er gode ting. Der var naturligvis også et element i det at de håbede at historien ville blive populær i udlandet, som en slags blød propaganda (noget vi sikkert kommer til at se mere af nu de har fået tildelt OL).
Havde NHK ikke købt serien kan det dog godt være at de ville forsøge at sælge den på SAO og fokuseret på andre ting og lavet det til en otaku anime med hvad det indebærer.

Almindelige folk i en fantasy verden er en generelt trend i japanske ungdomsbøger og manga, og det vidste NHK jo godt da de købte serien, så de er i hvert fald inspireret af trenden.
(har jeg vrøvlet er det på grund af migræneanfald der gør at jeg ikke helt tænker så godt lige nu).

Lige de titler inden for sidste par år jeg kan huske der følger den trend.
Ixion Saga DT (som jeg altid vil huske for at Jun Fukuyama spillede Mariandale)
Outbreak Company
Accel World
Problem Children Are Coming From Another World, Aren't They?
Dog Days
No Game No Life
Oda Nobuna no Yabou
Battle Girls: Time Paradox
The Familiar of Zero
Blade and Soul
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 16:33

Sneffe skrev:Som før nævnt er jeg ikke af den opfattelse at Kaga's karakter er dårlig, for hun er uden tvivl en (inden for anime) unik karaktertype, med en karakterudvikling, der langt overstiger de øvrige karakterer i serien. Men uanset hvor meget jeg forsøger at overbevise mig selv om at hendes karakter er god, kan jeg bare ikke føle sympati med hende, når serien forlanger det, og det ødelægger lidt serien for mig. Dog er det nok primært fordi jeg ikke er i seriens målgruppe xD

Kaga's karakter virker, i modsætningen til så mange af de andre karakterer fra serien, faktisk menneskelig. Men hun er en portrættering af en type menneske, jeg bare ikke kan fordrage! :sur:


Når ja, det er så en anden side af sagen :p hvis ikke man kan lide karakteren, er det generelt svært at føle sympati med dem xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SsjGogo » søn 13. apr 2014 16:41

Naturligvis er SAO ikke den første serie med den præmis, ergo min, dårlige, TRON joke

Igen mener jeg, at diskussionen er ligegyldig - henset til seriernes forskellige indhold (og niveau, hvilket er dog mere subjektiv en vurdering).

Jeg køber bare personlig ikke ideen om, at skaberene af Log H var helt uvidende om SAO og dens succes da de pitchede ideen til NHK.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 17:56

SsjGogo skrev:Naturligvis er SAO ikke den første serie med den præmis, ergo min, dårlige, TRON joke

Igen mener jeg, at diskussionen er ligegyldig - henset til seriernes forskellige indhold (og niveau, hvilket er dog mere subjektiv en vurdering).

Jeg køber bare personlig ikke ideen om, at skaberene af Log H var helt uvidende om SAO og dens succes da de pitchede ideen til NHK.


Enig :) i princippet det samme jeg ville frem til, dermed sagt forstår jeg slet ikke hvordan diskussionen fik taget denne her drejning om nu hønen eller ægget kom først, er for mit vedkomne totalt ligegyldigt, hovedsagen er vel at en af dem kom, for uden den ene ville den anden jo ikke kunne eksistere *_*

(i hvert fald i forhold til ægget og hønen, hvis vi taler om SAO og Log Horizon er jeg pænt lige glad, hvem der nu har kigget hvem over skulderen der, jeg er bare taknemlig for at det blev gjort, da jeg faktisk har nydt mødet med begge serier, måske har jeg ikke nydt det så meget ved SAO som ved Log Horizon, men jeg vil gerne give nogen kredits til SAO, hvis det er den, der bare har en lille bitte smule af skylden for at Log Horizon blev til en anime for det er jeg sgu meget glad for at den gjorde :3 :3 :3 )
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster