Anime Efterår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SsjGogo » tirs 10. dec 2013 22:26

Jeg undrede mig bare, om hvorfor man ville beskrive Diabolik som den værste Anime, når det grænser til nirvana. :p
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » tirs 10. dec 2013 23:37

SsjGogo skrev:Jeg undrede mig bare, om hvorfor man ville beskrive Diabolik som den værste Anime, når det grænser til nirvana. :p


Når ja ;D
Ej (nu må jeg hellere være ordentlig, for ellers kommer jeg bare til at skrive noget meget ondt >:) )men for mit vedkomne (og det er kun min mening, skyd mig nu ikke :p ) undre mig bare meget over seriens popularitet :/
Man kan beskrive handlingen med 3 ord; snak, bid og mere snak :p

Der er absolut intet mere, og selv om de snakker, bliver der intet løst og intet forklaret, man er som allerede nævnt, lige så forvirret i første afsnit som man er i det sidste :S relationerne mellem karakterne er nærmest ikke - eksisterende og alt virker total tvunget af mangel på bedre ord, og alligevel handler de som om der var en relation mellem dem, ja altså jeg er ked af at sige det, men et hit for mig bliver det godt nok aldrig da +o(
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf nielsm » søn 5. jan 2014 13:31

Forfatteren til Log Horizon er jo ganske glad for alle sine fans, også dem i resten af verden. Han har åbnet for en formular hvor man kan skrive forslag til, hvordan Elder Tale universet ser ud i resten af "Half Gaia" projektet:
https://docs.google.com/forms/d/1W39ptLzTjhKMfkKqKA1SC8Dp8fqa9xDIme8URnyZx5o/viewform

Jeg har netop indsendt de her to forslag til Scandinavia serverens unikke klasser:

Trickster (replaces Kannagi)

The Trickster has inherited the power of the Norse god Loki, and is a master of all deception.

He uses a dagger for personal defence, but mainly relies on magic.

At the highest levels he gets access to spells that may connect the lives of several entities, such that perhaps killing the small mouse-like enemy would also slay the dragon boss. The disadvantage of such powerful spells might be a long casting time, or maybe having to mark the targets by physical contact.

Lower levels would have invisibility spells (personal/single target, later entire party target), disguise spells, manipulation of luck and manipulation of others.

A basic manipulation of others spell might convince lower level monsters to fight each other. Higher level disguise spells might actually bestow the properties of the faked object onto the real one, like making a simple tree branch look like a mighty axe, but also work as it.


Berserker (replaces Samurai)

The Berserker has inherited the blood of the Vikings, and is a front line DPS character.

He uses a broad sword and buckler, for both attack and defence. Slash with the sword, block with the shield, intercept with the sword, bash with the shield. This allows him to be strong when fighting multiple enemies at once.

He has no particular skills, the main skill is Berserk, which grants a temporary boost in movement speed and attack damage. Higher levels increase the length and power of the boost.


Jeg skal hurtigt indrømme at jeg ikke er specielt stor spiller af CRPG/MMORPG så de er sikkert ikke afsindig balancerede. Andre er for min skyld velkomne til at udvikle på de her to forslag.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf nielsm » søn 26. jan 2014 03:01

Billede

Ikke den bedste gif jeg har lavet.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf psyg » man 3. feb 2014 18:57

Billede

all hail lazy princess - the queen of moe!
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Trieu
Jonin
Jonin
Indlæg: 223
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 14:40
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Trieu » tirs 4. feb 2014 12:06

psyg skrev:
all hail lazy princess - the queen of moe!


HAIL! \(^o^)/

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » ons 5. feb 2014 22:53

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » ons 12. mar 2014 22:40

Jeg har faktisk fået set Pokémon Origins nu på grund af hele Twitch tingen kom jeg i humør, den er til alle der elskede de originale spil og ingen andre egentlig. Men den har fået sit eget blog indlæg hos mig :P
http://elmanime.blogspot.dk/2014/03/pok ... ns_12.html

Ellers følger jeg stadig 3 serier fra efteråret.
Kill la Kill, en serie jeg faktisk holdt 2 måneders pause fra som jeg så fik set på en gang. Er blevet en del mere glad for seriens anden del end jeg var for den første, en serie actionfans vil snakke om længe.

Log Horizon det her er sådan en serie hvor jeg bare synes den er bedre og bedre jo længere man når frem og er nok blandt mine favoritter de sidste par år. De gode ideer forfatteren havde i Maoyu - Archenemy & Hero, men som ikke lykkedes helt er lykkedes til fulde med world building her

Yowamushi Pedal ja det er en sports shounen hvor de cykler :P Den gør mig i godt humør.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Kiwi » søn 23. mar 2014 22:32

Jeg synes også Log Horizon er virkelig fed. Kom i gang med den lidt sent, da jeg tog den for at være en "Sword Art Online blev populær, så nu laver vi en serie med samme tema". Bortset fra det basale koncept, at spillere ender i en MMORPG verden, har de godt nok ikke meget til fælles. Der er noget mere spænding i den her serie, og som l.mathiasen siger er verdenen kanon godt opbygget.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » man 24. mar 2014 00:12

Tænkte nøjagtigt det samme som Kiwi i starten, jeg bestemte mig derfor til slet ikke at ville se Log Horizon, men på grund af masse god omtale og at folk hele tiden har gjort meget ud af at fortælle at den slet ikke ligner Sword art online, blev jeg nysgerrig og måtte jo tage et lille kig på den :)

3 dage senere har jeg fået den set og klapper nu i mine små fede hænder, fordi vi får en sæson 2 til efteråret JUBIIIIIII!!!!!! :D
Log Horizon ikke kun besvarer vores "største" spørgsmål i livet: "ØHm hvad sker der hvis folk nu skulle blive fanget i et MMORPG?" ;D Nej den formår også at gøre det på en sådan måde, at den skiller sig ud fra andre animer med samme tema! (Y)

Hvor både Log horizon og sword art online havde nøjagtigt samme udgangs punkt, er de derefter gået i hver sin retning, hvilket i hvert fald for Log horizon har været super godt :)

Man har formået at skabe en til tider ret intelligent serie, der viser os hvordan man kan opbygge en form for samfund i et computer spil, den viser os spil strategier og politiske magt kampe og debatter på et plan, hvor de fleste kan være med, konceptet er virkelig godt og karakterner er godt sat sammen. :)

Tempoet er lavt sat og mange af de vigtigste scener er klippet over for på den måde at skabe noget dynamik i serien, dette gør at vi som seer hele tiden sidder og skal have samlet scenerne i par for at få det hele til at give mening. Og det følte jeg var lidt forstyrende også delen med NPCérne er jeg måske ikke helt fan af :( men mit største problem er det, at vi absolut ingen hints får til hvordan de er kommet ind i spillet? Hvorfor de ikke kan komme ud af spillet igen? og frem for alt hvorfor F* de i det hele taget er havnet i spillet? ???

Indtil videre håber jeg at få svar på nogle af disse spørgsmål i sæson 2 ellers falder den tilsyneladende gennemtænkte historie lidt fra hinanden, hvilket da virklig ville være en skam xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster