Anime Efterår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf kaas » fre 4. apr 2014 16:21

Tengen Toppa Gurren Lagann er lavet af de samme folk.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Tanerion » fre 4. apr 2014 16:36

Lunch skrev:Jeg må have en extrem dårligt smag da jeg ikke kunne fordrage Log Horizon og synes at Kill La Kill er den bedste serie jeg har set til tiden.

(Y)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 4. apr 2014 17:17

Lunch skrev:
l.mathiasen skrev:Log Horizon er en anime jeg vil anbefale til animefans med god smag. og Kill la Kill gætter jeg så på at jeg vil anbefale til folk med dårlig smag :D


Jeg må have en extrem dårligt smag da jeg ikke kunne fordrage Log Horizon og synes at Kill La Kill er den bedste serie jeg har set til tiden.
Er der måske andre du godt kunne anbefale som ligner Kill La Kill så? :)

Da jeg også selv så Kill la Kill har jeg så også dårlig smag ;)
Jeg kan skam godt anbefale andre, og da jeg er doven citerer jeg bare et indlæg fra min blog om Kill la Kill, som nok først bliver færdiggjort næste weekend.

Det ville være let at opremse en mængde Gainax titler og sige den er lige som dem, og det er såmænd også korrekt nok, men jeg vil egentlig hellere sammenligne den med Needless fra 2009, begge er et ironisk kærligt tilbageblik på klassiske action shounen fra 1980'erne hvor handlingen er skruet op til 11! Dystopiske verdener, halv og helnøgne kvinder, slåskampe, platheder, hævnmotiver. Alt sammen fast pacet som et egern på kaffe.


Men ellers tænker jeg på lige nu at lave en direkte sammenligning med FLCL, hvor det så bliver med fokus med Ryukos overgang fra pige til kvinde.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SomethingPurple » fre 4. apr 2014 18:56

Personlig synes jeg kill la kill var ret god, men jeg synes Needless var elendig, saa den vil jeg bestemt ikke anbefalde til andre. :D
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » fre 4. apr 2014 19:51

SomethingPurple skrev:Personlig synes jeg kill la kill var ret god, men jeg synes Needless var elendig, saa den vil jeg bestemt ikke anbefalde til andre. :D

Du har også dårlig smag :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » fre 4. apr 2014 22:09

Nu da alle de serier jeg fulgte med i fra denne sæson er slut, synes jeg det var på tide lige at smide en lille ”update” ud til alle, omkring hvad jeg mener, har været værd at bruge tid på at se og hvad jeg selv mener at jeg bare burde være sprunget let og elegant hen over :p

Coppelion
Startede ud lidt kedelig og episodisk, men endte ud med noget mere action end først forventet, farveskemaet for hele serien var lidt specielt da det til tider var noget grå, men det var ikke noget der irriterende mig faktisk passede det godt til seriens atmosfære. Historien går lidt tabt undervejs, men i princippet gjorde det ikke så meget, for den, blev til dels camoufleret af action sekvenser og karakterne, som man faktisk gik hen og holdte lidt af til sidst, så en meget action præget serie med en grynet historie og nogle søde karaktere, som endte med at være meget underholdene i sidste ende. :)

Diabolik lovers
Jeg har vidst allerede sagt alt der skulle siges om den, selv for twillight og reverse harem fans, må det siges at være bunden. (N)

Galilei donna
Kunne vildt godt lide animationen, desværre var den meget kort, og skaberne fik kun lige og lige bundet de største ender sammen, men en meget sød lille historie, som man helt klart kunne have gjort meget mere ud af. ;)

Golden time
Ak…! ._. ._. ._. Ja det er det eneste ord jeg har for Golden time, vi startede med at få det der negative vibe fra Tada Banri og det blev ved og ved og ved og man tænkte nu slutter det vel? MEN NEJ! xD hele serien er bare bygget op om det drama der er omkring hans hukommelse, for så bare at få det løst på ét skide afsnit til sidst xD. En masse drama for absolut ingen ting! :sur: Hvor man ønsker de fleste andre serier havde flere afsnit, så ønsker man her, at man bare havde kogt serien ned til det halve, det kunne man sagtens, uden at noget som helst at den overordnende historie, var gået tabt. xD

Kakumeiki valvrave 2
God, på den der super twisted plot måde, a al Code geass møder Mugen no ryvius med et drys af Diabolik lovers måske? Jeg syntes nok lidt mere om den, end jeg burde :p for årsager jeg ikke helt kan forklare :/ , normalt er jeg ingen mecha fan over hovedet, men ja altså synes virkelig at den var mega underholdende :D , den havde nogle totale sindssyge plot twists, enormt gennemsnitlige karaktere, samt gode mecha kampe og en faktisk god præmisse, så på en eller anden måde, faldt det hele bare i hak og passende sammen på den der langt ude måde i sidste ende. *_*
Det er nok ikke et mesterværk på nogen måde, men er man mecha fan eller code geass fan vil man elske den, det er jeg sikker på, for der er intet som at se 2 menneskes kamp for deres idealer og overlevelse, mens de stille og roligt falder dybere og dybere ned i afgrunden af ren fortvivlelse, fordi tingene jo aldrig går som planlagt >:) >:) ;D

Kill la kill
Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte :S Super levende goku uniformer der har evnen til at dække omkring lige så lidt hud som en bikini, skinnede neon pinke mandlige brystvorter, regnbue farvet hår, saksesværd, gigantisk rød svævende tekst, underlige maskiner man skal lægge vandret i for at styrer, rumvæsner, samt ej at forglemme en MASSE nøgne mennesker!!!
Hvorfor er det lige et hit? Måske er det bare mig den er galt med? :/ måske har jeg misset seriens glorværdige budskab eller sådan noget ;D ? Eller kommer jeg bare aldrig til at forstå det ;) Det der er bedst i kill la kill er de uendeligt mange kampe, samt de ufortjente gode OSTs der bliver brugt alt for flittigt for at gøre enden på et hvert afsnit så meget mere epic som muligt, for det kan den gigantisk flyvende rød tekst, som de, om muligt bruger endnu oftere jo ikke gøre alene ;D

Kuroko no basket 2
Waiting for season 3 !!! :D eller håber I hvert fald på der kommer en sæson 3, den er lige så god som første sæson bortset fra at den er en smule mere seriøs og til tider er spillene lidt langtrukken.

Kyoukai no Kanata
KyoAni´s forsøg på at fortælle verden at de ikke kun lave søde piger der drikker te, ej det er der nogen der måske vil påstå, men synes man gør serien uret hvis det kun er det man tænker.
Animationen er super, hovedpersonerne Mirai og Akihito er godt sat sammen, historien er lidt mere dyster og der er flere følelser på spil, man kunne godt have udglattet historien lidt bedre, eventuelt have givet den lidt flere afsnit? Der er lagt mere fokus på karakternes baggrundshistorie og det er med til at give dem mere personlighed og dybde, hvilket jeg altid har følt har manglet lidt før, så alt i alt er jeg fint til freds med det vi fik. :3

Little busters refrain
Endnu en Key adaptation, denne gang fra J.C. Staff. -_-
Givet at der er Key der står bag(Air, Clannad, etc.), så har man jo lidt visse forventninger til at det bliver en rutsjebane af følelser man bliver sat på. Hvor første sæson bød på de efter hånden mange obligatoriske karakter Arks, føles det som om alt det der skete i første sæson, bare har haft til formål at bygge op til det, der så skal ske i Refrain.
Den starter ud med at være lidt forvirrende og på et tidspunkt forstod jeg næsten intet, men hvis man bare væbner sig med tålmodighed, så giver det hele som altid mening til sidst. :) Som alle andre værker fra Key, var dette også en tårer presser :'( . Desværre havde den for mange gode karaktere, som går hen og falder lidt for meget oven i hinanden og ender ud med at gå i bagrunden, og bliver faktisk glemt til sidt, hvilket får en til at græde inden i for alle karakterne var virkelig sympatiske og man kunne godt have brugt meget mere tid med dem. Også er jeg direkte utilfreds med hvem Riki ender ud med at date. >:(

Log horizon
Nej det er ikke Sword art online, det er meget bedre og det er jeg super taknemlig for! :pirat: :D

Miss monochrome
Mini idol serie, bare lad vær :p , men slut sangen var nu meget catchy :)

Nagi no asukara
Drama, drama, drama! hvor den kunne have fokuseret på så meget andet, end følelses drama sæbe opera temaet, var det den vej skaberne gik, og jeg fortryder det ikke det mindste. :)
Karakterne var meget sympatiske, animation var vidunderlig især vand scenerne, historien var simpel (dreng A kan godt lide pige 1, men pige 1 kan godt lide dreng B, pige 1 har en veninde (pige 2) som godt kan lige dreng A, og dreng A har en ven (dreng C) der godt kan lide pige 2, dreng A bryder sig ikke særlig meget om dreng B, dreng A har en søster, hvis kæreste har et barn (pige 3)fra første ægteskab som også godt kan lide Dreng A, Pige 3 har desuden en veninde Pige 4 som godt kan lide dreng C, så ja det handler jo lidt om at få stykket til at gå op). ;D
Tror at grunden til at dramaet ikke gik mig på nerverne, var fordi jeg så den på ugentlig basis, sådan til jeg aldrig fik en drama overdose :nom: , hvis man kører hele serien igennem af engang så tror jeg man hurtigt får nok af dramaet, med mindre man elsker sådan noget selvfølgelig *_*

Pokemon the origin
Bedste Pokémon OVA Ever! :D :D Som virkelig formår, at give en det vildeste nostalgi trip, hvis man er af den generation der spillede det originale pokémon Blue og Red til nintendos gameboy color. 8D
Senest rettet af supergummibear lør 12. apr 2014 01:25, rettet i alt 2 gange.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Shadari » fre 11. apr 2014 17:46

Kæft der var meget der skulle læses igennem :O
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » lør 12. apr 2014 01:35

Shadari skrev:Kæft der var meget der skulle læses igennem :O


Sorry :p
Ved ikke helt om det er mit indlæg, kommentaren er mundet på :/ men hvis det er, så var det heller ikke meningen at det skulle blive så langt, er bare vildt dårlig til at begrænse mig xD normalt gemmer jeg også det hele i en spoiler, så det ikke fylder så meget, har vidst bare glemt det i denne omgang ._.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SomethingPurple » lør 12. apr 2014 02:44

supergummibear skrev:
Shadari skrev:Kæft der var meget der skulle læses igennem :O


Sorry :p
Ved ikke helt om det er mit indlæg, kommentaren er mundet på :/ men hvis det er, så var det heller ikke meningen at det skulle blive så langt, er bare vildt dårlig til at begrænse mig xD normalt gemmer jeg også det hele i en spoiler, så det ikke fylder så meget, har vidst bare glemt det i denne omgang ._.


Jeg sætter nu personlig pris på indlæg med indhold, så synes bare du skal holde ved din stil. :3
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Gama » lør 12. apr 2014 14:53

supergummibear skrev:Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte :S Super levende goku uniformer der har evnen til at dække omkring lige så lidt hud som en bikini, skinnede neon pinke mandlige brystvorter, regnbue farvet hår, saksesværd, gigantisk rød svævende tekst, underlige maskiner man skal lægge vandret i for at styrer, rumvæsner, samt ej at forglemme en MASSE nøgne mennesker!!!
Hvorfor er det lige et hit? Måske er det bare mig den er galt med? :/ måske har jeg misset seriens glorværdige budskab eller sådan noget ;D ? Eller kommer jeg bare aldrig til at forstå det ;) Det der er bedst i kill la kill er de uendeligt mange kampe, samt de ufortjente gode OSTs der bliver brugt alt for flittigt for at gøre enden på et hvert afsnit så meget mere epic som muligt, for det kan den gigantisk flyvende rød tekst, som de, om muligt bruger endnu oftere jo ikke gøre alene ;D

Log horizon
Nej det er ikke Sword art online, det er meget bedre og det er jeg super taknemlig for! :pirat: :D


Nej, du er ikke den eneste, jeg forstår heller ikke hvordan den har formået at få så stor en fan base :P

Jeg savnede lidt mere på log horizon, personligt synes jeg nemlig den er meget dårligere end sao :P
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster