Anime Efterår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Shadari » lør 12. apr 2014 17:52

SomethingPurple skrev:
supergummibear skrev:
Shadari skrev:Kæft der var meget der skulle læses igennem :O


Sorry :p
Ved ikke helt om det er mit indlæg, kommentaren er mundet på :/ men hvis det er, så var det heller ikke meningen at det skulle blive så langt, er bare vildt dårlig til at begrænse mig xD normalt gemmer jeg også det hele i en spoiler, så det ikke fylder så meget, har vidst bare glemt det i denne omgang ._.


Jeg sætter nu personlig pris på indlæg med indhold, så synes bare du skal holde ved din stil. :3


Nej nej der var godt nok meget at læse men ville jo havde stoppet med at læse hvis jeg syntes det var irriterende eller kedeligt ! Syns det var MTG spændende det du skrive
Så skriv løs ;)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Kiwi » lør 12. apr 2014 19:07

Jeg læser også Supergummibears indlæg med stor interesse, de er velbegrundede og giver et fint billede af den omtalte serie. Så jeg synes også det ville være helt fint t forsætte i samme spor :-)

Sørgeligt med Golden Time. Jeg er endnu ikke nået længere end til afsnit fem, så fokus på Banris hukommelses problemer er kun lige startet. Jeg synes dog at "en masse drama for absolut ingenting" er en fin beskrivelse. Den forsøger at fremtvinge følelser i seeren, men fejler grumt. Jeg har ihvertfald større sympati for hovedpersonerne i eksempelvis Nisekoi, der jo ikke ligefrem kan betegnes som et karakterdrevet drama.

Ellers må jeg nok hellere få taget mig sammen og se Valvrave / Little Busters. Har set den første sæson af begge, og virker til de holder stilen :-)

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Sneffe » lør 12. apr 2014 19:51

Kiwi skrev:Sørgeligt med Golden Time. Jeg er endnu ikke nået længere end til afsnit fem, så fokus på Banris hukommelses problemer er kun lige startet. Jeg synes dog at "en masse drama for absolut ingenting" er en fin beskrivelse. Den forsøger at fremtvinge følelser i seeren, men fejler grumt.


Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg er ved episode 19 og serien har bare ikke rigtigt fanget mig. Det er som om den hele tiden vil sætte en dramatisk melankolsk stemning, men den rører mig ikke. Koko, en af seriens kvindelige hovedpersoner, er så irriterende, at jeg til tider helt har overvejet at droppe serien. Men på den lyse side er hun da ikke bare en af de masseproducerede stereotype anime karakterer, som vi konstant støder på. Karakteren er nødvendigvis ikke dårlig, men på et personligt plan bryder jeg mig bestemt ikke om hende.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Kiwi » lør 12. apr 2014 21:39

Yeah, det er lidt et problem når man er mere eller mindre ligeglad med hovedrollerne i en drama serie ;-) Jeg havde ikke lige tænkt over at hun ikke passer på de sædvanlige stereotyper. Når de endelig bryder mønstret er det ærgeligt at de ikke fik gjort hende mere sympatisk.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 00:54

Gama skrev:Nej, du er ikke den eneste, jeg forstår heller ikke hvordan den har formået at få så stor en fan base :P


Når jamen jeg er da glad for, at jeg ikke er den eneste der ikke lige forstår kill la kills popularitet xD

Gama skrev:Jeg savnede lidt mere på log horizon, personligt synes jeg nemlig den er meget dårligere end sao :P


Om man nu fortrækker SAO frem for Log Horizon er jo først og fremmest en præference sag, jeg kan godt lide gode historier, der også af og til kan udfordre mit Intellekt, og derfor vinder Log horizon klart i mine øjne, derved ikke sagt at SAO ligefrem er dårlig :)

Serien bød på meget flot animation og fine spil detaljer, man som fan af MMORPG´s sikker har sat meget stor pris på, samt har den været med til rigtigt at få gang i hele denne her "fanget i computer spils verdener genren" igen (af mangel på bedre ord) der af sagt, tror jeg ikke at man havde turde satse på at producere Log horizon som anime, hvis ikke SAO forinden havde haft den store succes som den havde. Og at vi måske skylder SAO en smule anerkendelse for det, da vi uden den måske slet ikke havde fået Log Horizon :3

SAO har altså helt klart også nogle kvaliteter, men den har bare ikke lige det, jeg værdsætter ved en god anime :) men hey! begge kan de nå at ændre min opfattelse af dem, for der er jo annonceret en sequel på begge serier, så det er måske for tidligt at rose Log Horizon *_* for vi ved ikke hvad vi har i vente, på den anden side æder jeg min gamle hat :nom: hvis SAO 2, skulle gå hen og overgå Log Horizon, for i mine øjne skal der pænt meget til, før den kan det ;)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SomethingPurple » søn 13. apr 2014 01:29

supergummibear skrev: der af sagt, tror jeg ikke at man havde turde satse på at producere Log horizon som anime, hvis ikke SAO forinden havde haft den store succes som den havde. Og at vi måske skylder SAO en smule anerkendelse for det, da vi uden den måske slet ikke havde fået Log Horizon :3


Tillader mid i dovenskab at citere elmas blogindlæg om Log Horizon

Så er den SAO sammenligning ude af verden, ikke at det kunne være en klon alligevel, forarbejdet til en gennemarbejdet anime-serie kan tage flere år. Så man kan ikke bare smide noget på markedet kort efter en anden serie været på tv.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 02:13

SomethingPurple skrev:Jeg sætter nu personlig pris på indlæg med indhold, så synes bare du skal holde ved din stil. :3

Shadari skrev:Nej nej der var godt nok meget at læse men ville jo havde stoppet med at læse hvis jeg syntes det var irriterende eller kedeligt ! Syns det var MTG spændende det du skrive
Så skriv løs ;)

Kiwi skrev:Jeg læser også Supergummibears indlæg med stor interesse, de er velbegrundede og giver et fint billede af den omtalte serie. Så jeg synes også det ville være helt fint t forsætte i samme spor :-)


Jamen mange tak for støtten (indsæt rødmende ikke-eksisterende smiley her) øhmm... ved ikke helt hvad jeg skal skrive, det var slet ikke meningen at der skulle komme noget rosende respons på mit indlæg ehm... (indsæt heller ikke, ikke-eksisterende forlegen trækken på skulderen smiley her) men jeg vil da forsøge at forsætte ud af samme vej som hidtil :)

Til Shadari: Tak det vil jeg gøre :) jeg vidste godt at det ikke var ment, på nogen kritiserende måde, jeg ville bare ikke lade din kommentar gå ubemærket hen, da jeg altid gerne vil svarer folk der kommenterer på mine indlæg, men jeg er også meget kritisk overfor det jeg skriver, og mener at der altid er plads til forbedringer, jeg er derfor altid parat til at sætte spørgsmålstegn ved kvaliteten af det jeg laver og bliver derfor hurtigt usikker, hvis jeg modtager ros eller kritik :)


Kiwi skrev:Sørgeligt med Golden Time. Jeg er endnu ikke nået længere end til afsnit fem, så fokus på Banris hukommelses problemer er kun lige startet. Jeg synes dog at "en masse drama for absolut ingenting" er en fin beskrivelse. Den forsøger at fremtvinge følelser i seeren, men fejler grumt. Jeg har ihvertfald større sympati for hovedpersonerne i eksempelvis Nisekoi, der jo ikke ligefrem kan betegnes som et karakterdrevet drama.

Sneffe skrev:Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg er ved episode 19 og serien har bare ikke rigtigt fanget mig. Det er som om den hele tiden vil sætte en dramatisk melankolsk stemning, men den rører mig ikke. Koko, en af seriens kvindelige hovedpersoner, er så irriterende, at jeg til tider helt har overvejet at droppe serien. Men på den lyse side er hun da ikke bare en af de masseproducerede stereotype anime karakterer, som vi konstant støder på. Karakteren er nødvendigvis ikke dårlig, men på et personligt plan bryder jeg mig bestemt ikke om hende.


Kaga er faktisk den eneste grund til at jeg gad se serien til ende, lige præcis fordi hun ikke rigtigt er nogen stereo type, faktisk synes jeg at hun udvikler sig lidt i løbet af serien, hun går fra at være den der totalt besidderiske kvinde, som ikke har så meget andet i hovedet end kæresten og er totalt styret af hendes egne viljer og behov, til faktisk at blive mere åbensindet og selvstændig.

SPOiler for dem der ikke har set serien/ eller ikke er nået så langt endnu
Dette kan bl.a. ses på hendes forhold til miss Ultra sonic (som hun kalder hende) til først har hun jo et kæmpe had til hende pga. Mitsuo´s følelser for hende, men da hun så lærer hende bedre at kende bliver de jo venner. Hvilket er med til at støtte den forhenværende venneløse Kaga, også Kaga´s forhold til Linda, er med til at udvirkle hende, eftersom at hun stille og roligt lærer at styrer sin jalousi overfor Linda og Banri´s forhold og den fortid der binder dem sammen. Alt dette er med til at Kaga udvirkler sig som karakter, også det at hun til sidst skrider til handling i forhold til at rede forholdet til Banri, hvor hun jo i starten kæmper ekstremt ivrigt for at får Mitsuo tilbage, opgiver hun Banri fordi hun har opnået indsigt og forsøger ikke at gøre det bedste for sig selv, (som hun jo gjorde første gang med Mitsuo) men istedet det bedste for Banri.


Desuden har jeg hele serien en smule mistænkt for faktisk at have Kaga som den lidt mere skjulte hovedperson, eftersom at hun er meget stærkt repræsenteret i begge openings sekvenserne.

Desværre overskygges alt dette bare så meget af Banri´s Melankoli at det simpelthen dræber alt andet :(


Kiwi skrev:Ellers må jeg nok hellere få taget mig sammen og se Valvrave / Little Busters. Har set den første sæson af begge, og virker til de holder stilen :-)


De holder stilen helt igennem begge 2 og især valvrave synes jeg jo var god (men den holdning kan jeg ikke bakke op af noget, for det afhænger virkelig af hvad du som anime fan godt kan lide) skåret ud i pap: " Jeg elsker det og kan ikke argumentere hvorfor" så er totalt den forkerte at spørge da jeg ikke er upartisk nok i denne sag til at diskuterer det *_*
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 02:25

SomethingPurple skrev:
supergummibear skrev: der af sagt, tror jeg ikke at man havde turde satse på at producere Log horizon som anime, hvis ikke SAO forinden havde haft den store succes som den havde. Og at vi måske skylder SAO en smule anerkendelse for det, da vi uden den måske slet ikke havde fået Log Horizon :3


Tillader mid i dovenskab at citere elmas blogindlæg om Log Horizon

Så er den SAO sammenligning ude af verden, ikke at det kunne være en klon alligevel, forarbejdet til en gennemarbejdet anime-serie kan tage flere år. Så man kan ikke bare smide noget på markedet kort efter en anden serie været på tv.


Hmm... det kommer vidst lidt an på hvor meget af materialet der eksisterede på forhånd og hvor stort et budget man har til produktionen :) muligvis er det en totalt tilfældighed at Log Horizon dukker op ca. 1 år efter SAO, men er temmelig sikker på at havde SAO ikke fået succes, så ville der nok være gået noget længere tid, inden vi fik Log horizon at se :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf nielsm » søn 13. apr 2014 02:44

supergummibear skrev:Hmm... det kommer vidst lidt an på hvor meget af materialet der eksisterede på forhånd og hvor stort et budget man har til produktionen :) muligvis er det en totalt tilfældighed at Log Horizon dukker op ca. 1 år efter SAO, men er temmelig sikker på at havde SAO ikke fået succes, så ville der nok være gået noget længere tid, inden vi fik Log horizon at se :p

Du skal huske på at LH blev produceret for og støttet af NHK, altså den japanske statslige tv-station. Svarende til DR. Det betyder at den er produceret fordi NHK mente det ville være godt materiale at vise på public service tv, og det endda om eftermiddagen og ikke midt om natten. (Læg mærke til at der var japanske tekster til OP og ED sangene! Det er typisk kun brugt i anime rettet mod yngre publikum og sendt om morgenen eller eftermiddagen.)
Altså, LH er produceret for en public service station, for statsmidler, hvilket betyder uden profitmotiver. Det modsiger allerede postulatet om at den er lavet for at "ride på SAOs succes".
Ud over det så var romanerne LH er baseret på jo også skrevet for længst, materialet var jo ikke ligefrem nyt.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » søn 13. apr 2014 03:21

nielsm skrev:
supergummibear skrev:Hmm... det kommer vidst lidt an på hvor meget af materialet der eksisterede på forhånd og hvor stort et budget man har til produktionen :) muligvis er det en totalt tilfældighed at Log Horizon dukker op ca. 1 år efter SAO, men er temmelig sikker på at havde SAO ikke fået succes, så ville der nok være gået noget længere tid, inden vi fik Log horizon at se :p

Du skal huske på at LH blev produceret for og støttet af NHK, altså den japanske statslige tv-station. Svarende til DR. Det betyder at den er produceret fordi NHK mente det ville være godt materiale at vise på public service tv, og det endda om eftermiddagen og ikke midt om natten. (Læg mærke til at der var japanske tekster til OP og ED sangene! Det er typisk kun brugt i anime rettet mod yngre publikum og sendt om morgenen eller eftermiddagen.)
Altså, LH er produceret for en public service station, for statsmidler, hvilket betyder uden profitmotiver. Det modsiger allerede postulatet om at den er lavet for at "ride på SAOs succes".
Ud over det så var romanerne LH er baseret på jo også skrevet for længst, materialet var jo ikke ligefrem nyt.


Jo men hvis du fortalte en historie, som du på for hånd godt vidst ingen gad læse så skrev du den jo heller ikke vel ? jeg siger ikke at det er SAOs skyld at Log horizon eksisterer, jeg pointerer bare at den nok har været med til at bekræfte anime producenter i at præmissen med at lave en anime hvor personerne er fanget i et computerspil ikke er så ringe en idé, og højst sandsynligt har sat lidt fut i produktionen at Log horizon :)
Og lige præcis det faktum at materialet jo ikke er nyt, er jo en af de ting der i hvert fald får mig til at tænke:"hvis historien allerede er skrevet, så må det da lette lidt på arbejdsbyrden" da man har et storyboard at gå udfra, og dermed gøre tingene klart lettere at omsætte til anime, ikke for at bagetaliser det store arbejde omkring det at lave en anime, for det er sikkert kæmpe stort, men når du så nævner at den ydere mere er lavet uden profitmotiver, virker det bare som om skaberne har tænkt: " når ja vi skal da have lavet en anime, hey hvorfor tager vi ikke bare den der log horizon roman, den ligner da lidt den der Sword art online anime, som der var nogen der havde stor succes med året forinden, hvorfor laver vi den ikke bare til en anime? vi har jo materialet og budgettet er statsfinansieret, så det er da let at gå til og vi er sikker på at folk vil se det" :) jeg siger ikke at de ridder på SAO´s succes, men at det ene ikke har noget med det andet at gøre, det tror jeg ikke på :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster