Anime Efterår 2013

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SomethingPurple » man 24. mar 2014 00:34

Jeg også en der er ret glad for Log Horizon, og jeg glad for at se, at nogle af de folk, der i første omgang sprang serien over har fået den set alligevel.

De første par afsnit er måske lidt tamme i det og karakterdesignet og animation er måske ikke så attraktivt som sword online, men til gengæld er der ikke alle de trælse otaku-fetish- klicheer og Log Horizon formår virkelig et bygge en troværdig verden op, og udvikle historien sammen med karakterne, og så kan jeg godt lide at Shiroe benytter sig af strategi og viden og ikke som Kirito er en Gary Stu, der kan nedkæmpe alle fjenderne og får sine evner tildelt langt hen af vejen, når det er belejligt.

og så det dejligt, at ingen af de kvindelige karakter bliver behandlet som waifuer i nød, der skal redes af helten for at vise for stærk han er, de kan sagten selv slå fra sig og er en støtte og del af historiens fremdrift.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Kiwi » man 24. mar 2014 09:37

Supergummibear:
Jeg synes da vi har fået en del hints, specielt i det afsnit med ham den creepy magiker. Han fortalte om "magi der kunne forandre verden", og kom med flere eksempler på hvordan / hvornår det var blevet brugt. Sidst var ved apokalypsen, spillernes betegnelse for den dag de kom ind i spillet.
Shiroe nævner at han ikke kan huske andet end at han det ene øjeblik sad ved computeren og det næste var inde i Elder Tale. Så det virker til at denne magi kom inde fra spillet.

I sidste afsnit nævnte hende vampen (fik ikke lige fat i hendes navn) at Shiroe kunne sende folk "hjem", hvortil han svarer at han ihvertfald kunne få dem til at forsvinde. Sammen med sine guildies tager han den beslutning, at de vil blive i spillet og finde ud af hvorfor de blev kaldt derind.
Så det virker til at det er muligt for dem at "logge ud", men at de vælger at blive derinde. Eller måske skal det forstås som at de stopper deres forskning i at komme ud, og istedet bruger kræfterne på at finde ud af hvorfor de blev kaldt ind.
Det giver mening da ihvertfald et par af karaktererne virker til at have et bedre liv i spillet. Shiroe virker til at være ret asocial, Touya sidder i rullestol og hende vampen virker heller ikke til at savne den virkelige verden.

Det sjove er at Shiroe ikke virkede til at have hørt spillets verdenshistorie, nærmere betegnet hvad der skete før de første spillere ankom. Så mon ikke efterkommere til det folk der blev udslettet (også omtalt i afsnittet med den creepy magiker), har en finger med i spillet.
Det med sjæl og sind (og dermed hvor monstrene i verden stammer fra), samt at de mister en smule af deres hukommelse hver gang de dør, vil sikkert også komme til at spille en større rolle.

SomethingPurple:
Det du siger med at Shiroe benytter sig af strategier istedet for rent magt, er nok en af de ting der virkelig definerer serien. Måden det er udført på er god. Jeg har endnu ikke oplevet at han har trukket et urimeligt godt kort ud af ærmet, men hver situation har virket gennemtænkt fra forfatterens side.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » man 24. mar 2014 12:41

Kiwi skrev:Supergummibear:
Jeg synes da vi har fået en del hints, specielt i det afsnit med ham den creepy magiker. Han fortalte om "magi der kunne forandre verden", og kom med flere eksempler på hvordan / hvornår det var blevet brugt. Sidst var ved apokalypsen, spillernes betegnelse for den dag de kom ind i spillet.
Shiroe nævner at han ikke kan huske andet end at han det ene øjeblik sad ved computeren og det næste var inde i Elder Tale. Så det virker til at denne magi kom inde fra spillet.


Ja men det er stadig kun et gæt, og helt ærligt skulle det vise sig at være rigtigt, så har skaberne da vidst tabt sig selv undervejs :) jeg mener det hele er super gennemtænkt, så hvorfor lige pludselig vælge den lette løsning med at sige det hele er sket vedhjælp at magi?! :sur: no way den køber jeg altså ikke, (selv hvis nu spillet er gået hen og gjort sig selvstændigt og blevet selv tænkende, ville det måske give lidt mening, men tror det nu ikke i det hele taget er det bare alt sammen gætterier) så der skal nok være en bedre grund til det hele, som vi bare ikke har få endnu.

Kiwi skrev:...Eller måske skal det forstås som at de stopper deres forskning i at komme ud, og istedet bruger kræfterne på at finde ud af hvorfor de blev kaldt ind.
Det giver mening da ihvertfald et par af karaktererne virker til at have et bedre liv i spillet. Shiroe virker til at være ret asocial, Touya sidder i rullestol og hende vampen virker heller ikke til at savne den virkelige verden.


Ja det er også sådan jeg har valgt at tolke det, men igen det virker jo pænt ulogisk af karakterne at tænke: " når, vi er låst inde i et computerspil, suk, det er der ikke noget at gøre ved, så vi bygger lige et helt samfund op, istedet for at spilde kræfter på at finde ud af hvordan man kommer ud igen" *_* ja ja det virker til at nogle af karakterne faktisk har det bedre i spillet end i virkeligheden. MEN at der ikke er en eneste der på noget tidspunkt siger at de er pænt utilfreds med situationen virker altså underligt, samt at der ikke er nogen der forsøger på at finde ud af hvordan man kommer ud :p


Kiwi skrev:Det sjove er at Shiroe ikke virkede til at have hørt spillets verdenshistorie, nærmere betegnet hvad der skete før de første spillere ankom. Så mon ikke efterkommere til det folk der blev udslettet (også omtalt i afsnittet med den creepy magiker), har en finger med i spillet.
Det med sjæl og sind (og dermed hvor monstrene i verden stammer fra), samt at de mister en smule af deres hukommelse hver gang de dør, vil sikkert også komme til at spille en større rolle.


Ja der har jeg også mine egne teorier om at det får sikkert alt sammen en større rolle senere, men igen vi får en masse antydninger og en masse spørgmål, som ikke bliver besvaret, hvilket bekymre mig for nu har de brugt 25 afsnit alene på at bygge det her godt gennemtænkte samfund op, men har ikke skænket spillernes baggrund eller deres følelser i forhold til at være spærret inde i spillet, særlig mange tanker.

Det virker lidt som om skaberne har haft en idé om at skabe den her verden, men ikke har været tro mod andet en den og har dermed glemt karakterne, motiver og realismen / virkelighedens verden som karakterne stammer fra. Det kan så godt være at skaberne har tænkt: "jamen spillerne i spillet er blevet så grebet af spillet at de ikke vil ud igen og derfor bekymre de sig ikke om det" igen så når vi jo bare tilbage til det samme argument som i Sword art online, hvor "den onde" (kan ikke huske hvad han hed) har spærret dem alle inde i spillet men glemt hvorfor. det virker til at være lidt for let en løsning på det hele i forhold til at resten er så godt opbygget og gennemtænkt.

Så facit må være at der er meget få hints, men at skaberne godt nok skal arbejde hårdt for at få alle de spørgsmål der er i sæson 1, besvaret i den kommende sæson 2 xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Kiwi » man 24. mar 2014 13:57

supergummibear skrev:så hvorfor lige pludselig vælge den lette løsning med at sige det hele er sket vedhjælp at magi?!

Ligesom dig er jeg temmelig sikker på der kommer en bedre forklaring senere, men for landets folk er det magi og det er derfra Shiroe får informationen. Så indtil han får undersøgt det nok nemmest at betegne det som magi ;-)

supergummibear skrev:MEN at der ikke er en eneste der på noget tidspunkt siger at de er pænt utilfreds med situationen virker altså underligt, samt at der ikke er nogen der forsøger på at finde ud af hvordan man kommer ud

Jeg er helt enig i den første del, der er godt nok ikke meget snak omkring deres "rigtige" liv. Måske hænger det samme med at de mister en del af deres hukommelse når de dør? Det kunne jo være at det virkelige liv går i baggrunden, nærmest som en fjern drøm.

Shiroe kommer nok ind på det største problem ved at forsøge på at komme ud, når han siger at han ihvertfald kan få folk til at forsvinde. De har ingen kontakt til den rigtige verden, ingen har logget på siden apokalypsen og der har heller ikke været nogen beskeder. Han kan derfor godt skrive en besværgelse og fyre den af, men han har ingen mulighed for at tjekke om de rent faktisk ender i den rigtige verden.
Logisk set må den der har hentet dem ind, også kunne få dem ud eller ihvertfald observere / kommunikere med den virkelige verden. Så i deres situation synes jeg det giver fin mening at gå efter kilden, fremfor selv at forsøge at komme ud.

supergummibear skrev:Så facit må være at der er meget få hints, men at skaberne godt nok skal arbejde hårdt for at få alle de spørgsmål der er i sæson 1, besvaret i den kommende sæson 2

En serie der klarede ovenstående rigtig godt var Key - The Metal Idol. De første tretten afsnit blev brugt til at væve et indviklet spind, med en masse hints der umiddelbart ikke hang sammen. I de sidste to afsnit, der godt nok også var en del længere, faldt brikkerne elegant på plads. Så det kan godt klares ;-)
Når det er sagt så håber jeg også at forfatteren har tænkt over tingene, der er ikke noget værre end "sådan er det bare".

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf supergummibear » man 24. mar 2014 14:04

Kiwi skrev:Når det er sagt så håber jeg også at forfatteren har tænkt over tingene, der er ikke noget værre end "sådan er det bare".


Enig (Y) (Y) *_*
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SsjGogo » man 24. mar 2014 14:25

Jeg kan se, at folk roser Log Horizon til skyerne.

Jeg må indrømme, at jeg er en af dem, som gav op efter de første 2 afsnit, men det lader til, at udviklingen kun bliver bedre - hvorfor jeg vil kaste mig i færd med resten af sæsonen. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf nielsm » man 24. mar 2014 19:01

nielsm skrev:Forfatteren til Log Horizon er jo ganske glad for alle sine fans, også dem i resten af verden. Han har åbnet for en formular hvor man kan skrive forslag til, hvordan Elder Tale universet ser ud i resten af "Half Gaia" projektet:
https://docs.google.com/forms/d/1W39ptLzTjhKMfkKqKA1SC8Dp8fqa9xDIme8URnyZx5o/viewform

Jeg har netop indsendt de her to forslag til Scandinavia serverens unikke klasser:
<klip>

Der er foreløbige resultater!
http://mamare.net/topics/4052/
Jeg har ikke forsøgt at oversætte i detaljer, men i al fald er navnet "Berserker", som jeg brugte til et af mine forslag, med i listen :) Der står heller ikke så mange detaljer om hver klasse der, så det kan da også være at nogen af mine forslag til en "Trickster" klasse er rullet ind i Mamares idéer om en Vølve-klasse.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf l.mathiasen » tirs 1. apr 2014 14:21

Jeg har så fået set Log Horizon og Kill la Kill til ende (og kommer til at blogge om dem de kommende uger, hint hint).
Log Horizon er en anime jeg vil anbefale til animefans med god smag. og Kill la Kill gætter jeg så på at jeg vil anbefale til folk med dårlig smag :D

YowaPeda kører jo stadigvæk, og sidste afsnit lykkedes det Japansk bedste junior sprintere at cykle 400 meter på kun 22 min :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf SsjGogo » tirs 1. apr 2014 17:09

l.mathiasen skrev:Jeg har så fået set Log Horizon og Kill la Kill til ende (og kommer til at blogge om dem de kommende uger, hint hint).
Log Horizon er en anime jeg vil anbefale til animefans med god smag. og Kill la Kill gætter jeg så på at jeg vil anbefale til folk med dårlig smag :D

YowaPeda kører jo stadigvæk, og sidste afsnit lykkedes det Japansk bedste junior sprintere at cykle 400 meter på kun 22 min :D


Yowapedals sidste afsnit var næsten herligt homoerotisk - og hvem har ikke cyklet på landevejen og råbt "ABS, ABS, ABS".

Jeg er nået til Log Horizons afsnit 12 - og stiller mig enig i koret, at det er en fint gennemtænkt historie. Jeg er næsten ked af, at Sword Online kom først - idet Log Horizon er, på alle måder, en bedre serie.

Omvendt kan man sige - at udover præmissen med, at mennesker sidder fast i et spille-univers, er serierne meget anderledes.

Jeg savner stadig et indblik i, hvem spillerne er (baggrunde), og hvad der nærmere førte til apokalypsen, men det kommer nok.

Og i forlængelse af SP's kommentar, så er det befriende med almindelige kvindelige karaktere, der har en reel funktion ift historien. Og en hovedperson, som ikke er sammensat ud fra en klassisk shounen-katalog, men er, indtil videre, herligt underspillet og intelligent.

Som jurist kan man jo ikke andet end glæde sig over, at man hurtigt begynder at tage stilling til det anarkistiske system og lægge tanker i "samfundsopbygning" gennem lov. :P

I alle tilfælde er jeg glad for, at jeg gav serien en ny chance - så en tak til de ovenstående anbefalinger! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Lunch
Genin
Genin
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 20. maj 2011 17:25
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Anime Efterår 2013

Indlægaf Lunch » fre 4. apr 2014 15:02

l.mathiasen skrev:Log Horizon er en anime jeg vil anbefale til animefans med god smag. og Kill la Kill gætter jeg så på at jeg vil anbefale til folk med dårlig smag :D


Jeg må have en extrem dårligt smag da jeg ikke kunne fordrage Log Horizon og synes at Kill La Kill er den bedste serie jeg har set til tiden.
Er der måske andre du godt kunne anbefale som ligner Kill La Kill så? :)
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster