Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf LiseR » tors 9. jun 2011 12:07

Takker! Jeg skal læse kultur og formidling fra september, så Geert kommer jeg nok til at høre mere til :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf ILoveCake » lør 11. jun 2011 13:12

Så hopper jeg da også lige på.
En anime der specielt havde en indflydelse på den jeg er idag, er Higurashi no Naku Koro Ni(Nej, ikke blodet og volden xD). Den lærte mig om venskab, og om, hvordan skæbnen kan ændres, hvis man kæmper for det. Jeg blev helt rørt til sidst ;-;
Og så er der FMA: Brotherhood, der fik mig til at se verden i et andet perspektiv, og den gjorde, at jeg har lidt mere til overs for at læse om den industrielle revolution, endda nok til at lave en opgave om den til valgfrit historie-emne xD
Så har vi en lidt sjovere en i min kategori, Hetalia. Den har ødelagt mit syn på historie for altid. For når folk nævner landene, tænker jeg på figuren xD xD
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf Yondoloki » man 13. jun 2011 23:20

Jeg ved ikke om jeg lærer ting af anime. Jeg er en meget naiv og godtroende person, der gerne ser det bedste i alle. På sin vis tror jeg bare at jeg får bekræftet mine egne holdninger til verden gennem de animeer jeg ser: Selvom der er meget kaos og krig osv. i verden kan man lige så godt se de gode sider, venskab er godt og man skal arbejde sammen, og alle de der andre sentimentale budskaber :P

Og så elsker jeg bare gode historier, der virker som om de har noget på hjerte :)
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf SsjGogo » tirs 14. jun 2011 07:56

Anime gav mig et frirum, især i mine yngre dage, hvor jeg tit fandt glæde og trøst. Det var en fantasiverden, hvor der var plads til mig, og hvor jeg kunne "forsvinde". Samtidig har mange af serierne inspireret mig til at dyrke de underlæggende emner, herunder især de historiske aspekter, som så også har udvidet mit horisont generelt.

Den umiddelbare konsekvens for mig har været, at jeg tit tænker i "levels", dvs. hvad kan jeg udgøre for at udvikle mig på et givent punkt i min tilværelse. :)
www.gogonoter.dk

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf *Wish* » tirs 21. jun 2011 17:43

Jeg er kommet på noget andet, som jeg har fået ud af at se anime. Gennem de overdrevne følelsesudbrud og skildringer af følelser i anime, er jeg blevet bedre til åbent at give udtryk for mine følelser. Når jeg er sur, er jeg sur og svarer "ja!" når nogen spørger. Når jeg spiser noget jeg godt kan lide, er man ikke i tvivl. Jeg har også fået det bedre med at græde foran andre mennesker. I det hele taget, er jeg blevet bedre til at give mine følelser frit løb.

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Hvad fik ''I'' ud af at se anime?

Indlægaf Amaimon » søn 7. aug 2011 16:16

Jeg har, efter at have set The World God Only Knows, skruet heftigt op for mit anime-forbrug^^;; og mine andre nørde-ting:P
Og efter Final Fantasy Crisis Core (ikke anime, men samme prencip) er jeg begyndt at dyrke mere motion for at indhente Zack bare en lille smugle... Mission Impossible!!! O_o
Darker Than Black fik mig til at øve mig i at lave mad, så, hvis jeg en gang skulle blive genfødt ind i animeen eller sådan noget, ville kunne lave mad til Hei-sama^-^
Higurashi no naku koro ni og umineko no naku koro ni fik mig til at grine underligt i en lang periode... -_-*

Faktisk er jeg meget påvirket af de Anime jeg ser...
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster