Attack on Titan m. spoilere

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf supergummibear » ons 28. aug 2013 20:55

Spoiler: vis
Ja hvor skal man starte, altså det har jo været åbenlyst siden de 2 ”små” tilfangetagne kæmper blev myrdet at der er et eller andet fusket på spil.
Og det at Eren ikke var den eneste der kunne ”forvandle” sig til en kæmpe, kommer jo ikke bag på nogen.
Jeg er godt nok noget overrasket over at historien har taget den vending den har.
Dog er der ting der undre mig:
- Lad os sige at kæmperne er menneske styret, og af en eller anden grund har et had til menneskene, hvorfor har de så ikke længe angrebet menneske? Jeg mener de har jo den samme intelligens? Altså burde de jo længe have været i stand til at rydde menneskene af vejen ikke? Det giver jo ingen mening? Desuden ser vi flere af kæmperne opfører sig som rene dyr og idioter.
Altså er min teori mere at de på et tidspunkt har været mennesker, men simpelthen ikke har kontrollen over dem selv, pga. at de har levet så mange år som kæmper, det ser vi jo også at Eren
gør da han ”forvandler” sig til en kæmpe 2. gang. Kunne det være sådan det hang sammen?

- Spørgsmål 2, lad os sige at der er en forræder i blandt dem, hvad er så meningen med at ødelægge missionen og tilintetgøre Eren, samt slå de 2 tilfangetagne kæmper ihjel, og fremfor alt hvem er det?
Altså egentligt er det lidt besvaret ved at de 2 kæmper selvfølgelige er blevet slået ihjel, for at menneskene ikke at kan drive forskning på dem, men hvis dette er tilfældet hvorfor sprang vedkomne så ikke ligene i luften? I stedet for bare at slå dem ihjel? det må da sige noget om at der må være noget vigtigt ved dem når de er i live ikke? Nu tænker jeg ikke kun på den det der med ”at der eventuelt sidder et menneske i nakken og styrer det” men også generelt set, endvidere får vi også at vide at de ikke spiser mennesker for at leve, men ”bare” spiser dem af lyst. Her falder så min første teori lidt til jorden, da hvis de virkelig er styreret af mennesker, så spiser de vel det samme som normale mennesker og altså skal de vel tilbage til deres menneskelige skikkelse for at få mad ikke? men det vil så sige at alle kæmperne skal skifte tilbage til deres menneskelige form ind imellem for at kunne overleve ikke? Vil det så ikke sige, at de ikke alle kan være mennesker der har mistet kontrollen, for så ville de jo for længst være uddød ikke?

Men altså tilbage til mine spekulationer, der må i hvert fald ligge noget helves vigtigt i den kælder for ellers ville man vel næppe være så opsat på at ødelægge missionen og slå Eren ihjel, men igen hvis vi nu siger at der er en forræder i blandt. Hvorfor valgte vedkomne så at ”forvandle” sig som noget af det første, når de kommer udenfor murene og så, så langt væk fra Eren som muligt så kæmpen først skulle løbe over en lang afstand? Det giver jo igen ikke mening medmindre vedkomne ville forsøge at se ud som om kæmpen kom langt væk fra, men at gå så langt bare for ikke at få de andre til at tro at det er en af deres egne, det synes jeg virker som lidt for meget arbejde? Desuden ser det jo ud til at dame kæmpen ikke ved hvor hun skal lede henne efter Eren, til at starte med, for hun samler jo Armin op bare for at se hvem det er under kappen. Hvilket jo må vise at hvem der end er forræderen, må det ikke være nogle der kendte til den formation som Eren og de andre valgte at ride i, ellers havde hun jo løbet ind i midten med det samme i stedet for at tage sig af nogen, som Armin, som var placeret så langt ude i formationen ikke?

Altså må vi i hvert fald kunne fast slå, at hvem det end er, må vedkomne:
1. være kvinde(eftersom det er en damekæmpe)
2. have lyst /gult hår
3. ikke være en del af holdet ellers havde vedkomne vidst hvor Eren befandt sig.
4. Være kold og kynisk nok til at gennemføre det.
5. Højst sandsynligt være en man kan undvære i de højere rækker, (men alligevel være kvalificeret nok til at kunne udføre det), det ville nemlig ikke undre mig om dem der står bag det hele, sidder langt inde bag Sina muren, også på grund af det Erwin siger til Eren lige efter attentatet på de tilfangetagne kæmper. Som viser at der allerede er en mistanke om at der en eller flere judasser i blandt dem.
6. Og sidst men ikke mindst, måske endda kende Armin, da kæmpen jo reagere der Armin råber op, men den er så lidt svær at gå ud fra, eftersom at scenen også bare kan være der for at vise at kæmpen har menneskelige træk?

Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud på hvem der sad inde i kvindekæmpen ville det jo nok være Annie Leonhart, da hun lige som passer bedst ind i billedet, men det er som sagt det er kun spekulationer.

Obs. Hvis der er en detalje jeg har overset, må i gerne gøre mig opmærksom på det, og hvem mener i forræderen er?
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » man 23. sep 2013 14:11

Det undre mig lidt hvordan de har kunnet bygge murerne når der rendte titaner rundt :O
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf LightningHei » man 23. sep 2013 14:35

Shadari skrev:Det undre mig lidt hvordan de har kunnet bygge murerne når der rendte titaner rundt :O


Har jeg også undret mig lidt over :P
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » tirs 24. sep 2013 16:11

LightningHei skrev:
Shadari skrev:Det undre mig lidt hvordan de har kunnet bygge murerne når der rendte titaner rundt :O


Har jeg også undret mig lidt over :P

Hehe *_*
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf SsjGogo » tirs 24. sep 2013 18:54

Der er en forklaring på murene, eller en indikation i mangaen. Jeg ved ikke, hvor langt animeen er, så spoiler ikke
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » ons 25. sep 2013 10:51

SsjGogo skrev:Der er en forklaring på murene, eller en indikation i mangaen. Jeg ved ikke, hvor langt animeen er, så spoiler ikke

Ok :)
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » ons 25. sep 2013 12:37

Hvis man skulle være interreseret i hvem de forskellige titan'er er så sætter jeg lige et link ind, til billedet :)
GRunden til at jeg ikke sætter billedet ind i tråden er hvis man helst vil undgå spoilers :]

Link:
https://www.google.dk/search?q=attack+o ... 600%3B1075
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » søn 29. sep 2013 15:16

Haha kunneikke lade være med at grine da jeg så det her xD
http://viewitem.eim.ebay.dk/Shingeki-No ... 09046/item
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Sneffe » søn 29. sep 2013 16:31

SsjGogo skrev:Der er en forklaring på murene, eller en indikation i mangaen. Jeg ved ikke, hvor langt animeen er, så spoiler ikke


Spoiler: vis
De nåede lige akkurat at vise et klip af en titan inde i en af murene, men resten må man vente med at finde ud af til der kommer en anden sæson eller hvis man blot læser mangaen.


Jeg kan ikke være andet end skuffet over hvor lidt af konceptet for historien, der reelt set bliver forklaret i denne sæson... Hvis jeg skulle se på sæsonen som en helhed, så må jeg sige at den fejlede miserabelt.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf SomethingPurple » søn 29. sep 2013 18:39

Undskyld sneffe, at jeg måske lyder mopset nu, men du kan da ikke forlange, at en serie, som er bygget op omkring en masse mysterier allerede skal ligge sine kort på bordet, så ville der jo ikke være nogen serie tilbage, og sige at første sæson fejlede miserabelt er simepelhen for dumt, serien har en del problmer, men det, at der stadig er så mange ting som er uforklarede er ikke en af dem, det lidt som at klage over, at man ikke i første halvdel allerede ved, hvem morderen er og hvordan mordet blev begået i en krimi.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster