Attack on Titan m. spoilere

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 19:40

Her er så en Attack on Titan tråd, hvor folk er velkomne til at komme med alle slags input om serien. Hvis du synes at en af karakterene opfører sig mistænkeligt, har lagt mærke til en detajle i bagrundene eller har en teori om seriens univers. Så skriv her og del det med os andre.

For folk der endnu ikke har stiftet bekendtskab med serien, er det bare med at komme igang. Den kan ses på Crunchyroll og er i skrivende stund kommet til afsnit elleve. Det er en serie med hovedvægten lagt på action, af og til krydret med lidt horror. Den har et stærkt persongalleri med barndomsvennerne Eren, Misaka og Armin som midtpunkt.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 19:46

Sakset fra forårs tråden:
smile skrev:
Kiwi skrev:
Spekulationer om Eren, hans far, Attack on Titan til og med afsnit 11: vis
Den eneste ting der måske kunne tydes i retning af et mere bizart plot twist er: Hvordan fik Eren nøglen til kælderen. Så vidt jeg husker har han ikke nøglen før drømmen? Det tyder på andre kræfter end "kun" evnen til at regenere og fremmane en titan (eller også husker jeg forkert ;-))


Spoiler: vis
Har han ikke hele tiden haft nøglen nede i trøjen? :p Så har man vel ikke rigtigt kunne se hvornår han har og ikke har haft den. Og jeg tror da drømmen var et minde om da Eren blev insprøjtet, og så fik han sikkert nøglen samtidigt :p

Spoiler: vis
Du har ret, han tager nøglen frem fordi han bliver mindet om den. Scenen giver langt mere mening nu ;-) Det giver dog et andet spørgsmål: Var hans far ikke ret hårdt såret? Det virkede ihvertfald ikke som de optimale omstændigheder for en indsprøjtning. Måske var de udenfor muren, eller måske var de blevet angrebet af mennesker.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 20:00

Har I nogle teorier om hvor titanerne kommer fra? I en middelalder setting ville jeg som regel forvente det var et eller andet religiøst eller okult, men serien er faktisk støvsuget for den slags (måske endda i mistænkelig grad ;-)). Ingen der beder før de tager afsted for at kæmpe, ingen lykkebringere, ingen råb til Gud om hjælp når de er ved at blive ædt. I forhold til hvor meget død og ødelæggelse der er i serien, virker det som et bevidst valg.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Attack on Titan

Indlægaf Sneffe » tirs 25. jun 2013 20:19

Kiwi skrev:Har I nogle teorier om hvor titanerne kommer fra? I en middelalder setting ville jeg som regel forvente det var et eller andet religiøst eller okult, men serien er faktisk støvsuget for den slags (måske endda i mistænkelig grad ;-)). Ingen der beder før de tager afsted for at kæmpe, ingen lykkebringere, ingen råb til Gud om hjælp når de er ved at blive ædt. I forhold til hvor meget død og ødelæggelse der er i serien, virker det som et bevidst valg.


Det kunne være en mulighed at alle titaner simpelthen kommer fra mennesker. Det bliver forklaret i serien at titaner ikke kan reproducere sig selv og derfor ville denne teori give mening. Desuden befinder Eren sig i nakken af den titan han kan fremmane, hvilket er det selv samme sted som titanerne har dere svage punkt (hvis de bliver ramt her kan de ikke regenere deres skader). Her kunne man tro at de mindre titaner blot er børn, hvilket også delvist forklare de meget store øjne som karakteriserer mange af de små titaner.

Ubesvarede spørgsmål vedrørende denne teori
- Hvor kommer alle de mennesker som bliver til titaner fra
- Hvordan foregår forvandlingen fra menneske til titan (evt. på andre måder en det skete for Eren (indsprøjtning))
- Hvorfor kommer der ikke mennesker ud af nakken på "normale titaner"?


Dette er blot en teori som jeg har spekuleret over, men jeg siger på ingen måde at det er sådan tingene forholder sig.

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Attack on Titan

Indlægaf smile » tirs 25. jun 2013 20:39

Jeg spørger lige først: Behøver man at sætte spoiler på i den her tråd? :)


Og er jeg den eneste der kommer til at grine lidt, når jeg ser den her løbe?! xD Billede
Bøh!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Attack on Titan

Indlægaf LiseR » tirs 25. jun 2013 21:09

Wtf...
Nej.
Og jeg har ikke engang set serien.
HAHAHAHAHAHAHA!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 21:19

Sneffe skrev:Ubesvarede spørgsmål vedrørende denne teori
- Hvor kommer alle de mennesker som bliver til titaner fra
- Hvordan foregår forvandlingen fra menneske til titan (evt. på andre måder en det skete for Eren (indsprøjtning))
- Hvorfor kommer der ikke mennesker ud af nakken på "normale titaner"?

.

Godt bud :-) Angående spørgsmålene så kender man jo egentlig ikke ret meget til historien før titanerne kom. Om det har noget med plottet at gøre ved jeg ikke, men Misakas mor blev beskrevet som "den sidste af sin race" og det kunne virke lidt som om de boede isoleret for at skjule sig (og en skurk havde åbenbart betalt for at få hende kidnappet). Måske har den race forbindelse til titanerne? Måske er de blevet forfulgt og har som hævn fundet en måde at genopstå eller omdanne sig til titaner? Erens far har så måske fundet en måde hvor menneskeligheden bevares, eventuelt i samarbejde med Misakas mor (da han jo åbenbart besøgte dem jævnligt).

En anden mulighed er titaner måske er en manifestation af menneskers (negative) følelser. Det er mest baseret på Erens titan som fokuserer på at udslette andre titanere, hvilket umiddelbart er hans drivkraft / dybeste ønske. Det virker dog usandsynligt at det skulle resultere i så mange titanere, hvis eneste ønske er at æde de "rigtige" mennesker.

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 21:21

smile skrev:Jeg spørger lige først: Behøver man at sætte spoiler på i den her tråd? :)


Og er jeg den eneste der kommer til at grine lidt, når jeg ser den her løbe?! xD Billede

Vi dropper bare spoiler tags.
Og ja, bortset fra deres størrelse virker de generelt ret komiske (den i videon specielt) ;-)

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan

Indlægaf Kiwi » tirs 25. jun 2013 21:22

LiseR skrev:Wtf...
Nej.
Og jeg har ikke engang set serien.
HAHAHAHAHAHAHA!

Bare kom igang med at se den! Den er ligesom Naruto, bare med menneskeædende giganter og uden ninjaer :-P

Brugeravatar
smile
Ungdoms Projektleder
Ungdoms Projektleder
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 18:17
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Taastrup

Re: Attack on Titan

Indlægaf smile » tirs 25. jun 2013 22:01

Kiwi skrev:Du har ret, han tager nøglen frem fordi han bliver mindet om den. Scenen giver langt mere mening nu ;-) Det giver dog et andet spørgsmål: Var hans far ikke ret hårdt såret? Det virkede ihvertfald ikke som de optimale omstændigheder for en indsprøjtning. Måske var de udenfor muren, eller måske var de blevet angrebet af mennesker.

Jeg havde slet ikke lagt mærke til at hans far var såret. Men det får vi sikkert også en forklaring på, på et tidspunkt :p

Men jeg undrer mig faktisk også lidt over hvornår Eren blev sprøjtet. Om det var før Shiganshina faldt? Eller efter? Og så spekulerer jeg også på om faren overhovedet er i live stadig væk, og om vi får ham at se igen ??? For at være helt ærlig gad jeg godt se en reunion efter 5 år :) Sådan nogle er altid gode, synes jeg! xD
Bøh!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster