Attack on Titan m. spoilere

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Kiwi » lør 5. okt 2013 14:59

supergummibear skrev:Jeg synes faktisk det er en af seriens plus punkter, da det giver noget dynamik i serien og på den måde keder man sig, som seer ekstremt sjældent, det er faktisk lidt af en rutsjebane tur man får der ;)

Jeg giver dig helt ret i at det kan gøre en serie mere dynamisk når flowet ændrer sig, hvilket er sandt for Attack on Titan. Jeg synes bare at eksekveringen er lidt uskøn. En god rutschebane bygger op til de mindeværdige dele af turen, de giver lige præcis tid nok til at tænke "nu kommer loopet!".
Så jeg synes rigtig godt om rutschebane turen i Attack on Titan, men måske kunne den have været endnu bedre med lidt finpudsning.

supergummibear skrev:Det vil jeg også give dig ret i, nogle af bi karakterene er virkelig ikke særlige dybsindige og jeg stod med nøjagtige samme følelse efter "kvinde - titan - arken" men serien består jo også kun af 26 episoder "so far" så der har jo ikke været lige meget plads til alle :(
Men synes ikke man kan sige, at der er nogle, der kun har et ansigtsudtryk, tror bl.a. at grunden til at eks. Erwin og Levi ikke har flere udtryk at komme med, er jo for at vise at de har mere erfaring med sig, samt er ældre og sandsynligvis har lært at håndtere deres følelser bedre i kamp.

Ét ansigtsudtryk er nok også lige overdrevet nok, deres følelser når jo stadig igennem til publikum. Et eksempel er deres måde at håndtere indsamlingen af de døde spejdere, her viser både Levi og Erwin at der foregår noget under overfladen. Men hvis seriens karakterer havde haft samme mimik som i eksempelvis Silver Spoon, kunne de udtrykke mere på kortere tid og derved gøre karaktererne mere levende.
Jeg mener det var l.Mathiasen der i et tidligere indlæg nævnte at budgettet for serien ikke var specielt stort, så måske er det der begrænsningen ligger.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf supergummibear » søn 6. okt 2013 13:26

Kiwi skrev:
supergummibear skrev:Jeg synes faktisk det er en af seriens plus punkter, da det giver noget dynamik i serien og på den måde keder man sig, som seer ekstremt sjældent, det er faktisk lidt af en rutsjebane tur man får der ;)

Jeg giver dig helt ret i at det kan gøre en serie mere dynamisk når flowet ændrer sig, hvilket er sandt for Attack on Titan. Jeg synes bare at eksekveringen er lidt uskøn. En god rutschebane bygger op til de mindeværdige dele af turen, de giver lige præcis tid nok til at tænke "nu kommer loopet!".
Så jeg synes rigtig godt om rutschebane turen i Attack on Titan, men måske kunne den have været endnu bedre med lidt finpudsning.

supergummibear skrev:Det vil jeg også give dig ret i, nogle af bi karakterene er virkelig ikke særlige dybsindige og jeg stod med nøjagtige samme følelse efter "kvinde - titan - arken" men serien består jo også kun af 26 episoder "so far" så der har jo ikke været lige meget plads til alle :(
Men synes ikke man kan sige, at der er nogle, der kun har et ansigtsudtryk, tror bl.a. at grunden til at eks. Erwin og Levi ikke har flere udtryk at komme med, er jo for at vise at de har mere erfaring med sig, samt er ældre og sandsynligvis har lært at håndtere deres følelser bedre i kamp.

Ét ansigtsudtryk er nok også lige overdrevet nok, deres følelser når jo stadig igennem til publikum. Et eksempel er deres måde at håndtere indsamlingen af de døde spejdere, her viser både Levi og Erwin at der foregår noget under overfladen. Men hvis seriens karakterer havde haft samme mimik som i eksempelvis Silver Spoon, kunne de udtrykke mere på kortere tid og derved gøre karaktererne mere levende.
Jeg mener det var l.Mathiasen der i et tidligere indlæg nævnte at budgettet for serien ikke var specielt stort, så måske er det der begrænsningen ligger.


Jaaaa.... måske kunne den rutsjebane da godt have brug for nogle finjusteringer her og der *_* (men så giver jeg mig heller ikke mere ;D )

Mimikken kunne helt klart have været bedre, og hvis budgettet ikke har været så særlig stort kan det sagtens være en af grundene der til, men jeg tror også noget af det kunne skyldes den lidt sære tegne stil animen har xD og som jeg aldrig bliver helt tilfreds med :sur:
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. okt 2013 15:01

Siden jeg jo er så meget hipster har jeg valgt at poste mit indlæg på min egen blog og en anden tråd i stedet for her :P Men bare svar her hvis i har noget at svare.

http://elmanime.blogspot.dk/2013/10/shi ... an-50.html
viewtopic.php?f=7&t=3007&p=50311#p50311
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf JoaCHIP » tirs 5. nov 2013 21:46

Så fik jeg set den serie, og nuuuuiijjj nogen flotte baggrunde og animationer! Ren grafisk guf!! Man tænker Makoto Shinkai. Ja tak! Men derefter begynder tingene så at fungere mindre godt for mig...

Ceruleans skrev:Den nye OP sang er måske ikke lige så 'catchy' som den forrige

Jeg synes faktisk den er decideret mislykket den introsang i 2. halvdelen af sæson'en. Desværre ville min afspiller-dims ikke skippe, så jeg måtte sidde og høre på den hver gang. :sur:

Shadari skrev:Det undre mig lidt hvordan de har kunnet bygge murerne når der rendte titaner rundt :O

Ha ha, ja! I det hele taget synes jeg hele universet var uhyre mangelfuldt. Ikke at jeg synes at alting nødvendigvis skal forklares, men det her virkede sjusket - på en måde som gjorde at jeg ikke gad bruge særligt meget hjernekraft på at hitte rundt i det. Alle de tilfældige plot-huller, uafsluttede story-arcs, og så det åbenlyse oplæg (f.eks. nøglen) til at der kommer flere sæson'er bliver bare irriterende. Historien virker uafsluttet på en utiltænkt måde. Som om det vigtigste var at få folk hooked og sultne efter mere, så de kan tjene nogen penge på noget merchandise (Ja, Naruto, jeg kigger på dig.)

Sneffe skrev:Meanwhile at some anime studio.
Billede

HahAHahahaha YES! Netop. Det var dét jeg ville frem til. Med dens cliffhangere og alt for langtrukne historiefortælling endte den med at være ren "du-bliver-afhængig" anime for mig, på den dårlige måde. Karaktererne og deres forskellige kampe og småmoralske dilemmaer minder mig specielt meget om dem i Naruto, som jeg også synes lider alt for meget af filler-episoder.

Stort set hver eneste sekvens bliver vist 2 gange eller mere. Alt bliver genbrugt for at få skidtet til at fylde 26 afsnit, selvom der kun er indhold til 5-8 afsnit i alt.

Det var da okay underholdning, men slet ikke noget der rigtigt holder efter min mening. Så nu er jeg (omsider) gået i gang med den gode gamle Full Metal Alchemist serie, og jeg synes allerede at den virker langt federe. Man sidder ikke og keder sig ved at se de samme sekvenser igen og igen.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf l.mathiasen » tors 12. dec 2013 18:16

Der er kommet en ova ud med en sidehistorie ved navn Ilse's Notebook.
Billede
Den følger figurer som Zoe og Levi tidligere i historien. Altid godt at holde gryden varm.

Ikke at jeg har noget at sige, men jeg har skrevet et helt blogindlæg om den, tænk så meget tekst om en ova på 23 min ;D
http://elmanime.blogspot.dk/2013/12/att ... ebook.html

Næste ova kommer til april.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf supergummibear » tors 12. dec 2013 20:50

l.mathiasen skrev:Der er kommet en ova ud med en sidehistorie ved navn Ilse's Notebook.
Billede
Den følger figurer som Zoe og Levi tidligere i historien. Altid godt at holde gryden varm.

Ikke at jeg har noget at sige, men jeg har skrevet et helt blogindlæg om den, tænk så meget tekst om en ova på 23 min ;D
http://elmanime.blogspot.dk/2013/12/att ... ebook.html

Næste ova kommer til april.


NICE I MUST SEE THAT :O altid godt med noget mere guf til historien :nom: , har helt klart fået lyst til at se ovaen, da jeg læste indlægget på bloggen, thank you for the info :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
ZeeZ
Chunin
Chunin
Indlæg: 152
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 14:47
Køn: Mand

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf ZeeZ » fre 13. dec 2013 12:18

Jeg må sige at Attack On Titan er min "All time best Anime" nogensinde. Naruto startede med at være det. Derefter var det One piece, og herefter var det Sword art Online.
Men Attack on Titan tager prisen med storm.
Alt er bare perfekt og smukt ved den anime.
Kamp scenerne, alle detaljerne og historien er noget af det bedste jeg har oplevet $_$
Time you enjoy wasting is not wasted time

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » fre 13. dec 2013 12:52

ZeeZ skrev:Jeg må sige at Attack On Titan er min "All time best Anime" nogensinde. Naruto startede med at være det. Derefter var det One piece, og herefter var det Sword art Online.
Men Attack on Titan tager prisen med storm.
Alt er bare perfekt og smukt ved den anime.
Kamp scenerne, alle detaljerne og historien er noget af det bedste jeg har oplevet $_$

Helt enig !
Jeg har 7 bøger i serien .. Blev faktisk meget skuffet tegnestilen er dårlig og så synes jeg at historien ikke matcher anime'en nogle gange :/
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf Shadari » lør 18. jan 2014 13:03

Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Attack on Titan m. spoilere

Indlægaf l.mathiasen » tirs 22. apr 2014 18:48

Så jeg har fået set den nyeste Attack on Titan OVA.
Skal jeg udtrykke mig uden ord så er her et billede der beskriver den meget godt
Billede

Den er ikke vigtig for plottet på nogen som helst måde og minder mest om en parodi på ældre shounen titler.

Jeg har også skrevet om den på min blog fordi mine læsere elsker at læse om Attack on Titan, men jeg har egentlig ikke så meget at sige om denne OVA :P
http://elmanime.blogspot.com/2014/04/at ... sitor.html
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster