Hvilke animeer har i droppet?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
M.Mikkelsen
Chunin
Chunin
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:53
Køn: Mand
Geografisk sted: Okinawa

Re: Hvilke animeer har i droppet?

Indlægaf M.Mikkelsen » fre 2. mar 2012 11:43

^Tror de hentyder til lange serier, hvis omdrejningspunkt er kampe, når de siger "banalt shounen". Men ja, man kan nogengange bliver overrasket over hvad der er udgivet i magasiner henvendt shounen målgruppen, ikke alle shounen magasiner har samme slags materiale som Jump, hvilket jo nok er det magasin de fleste tænker på, når man siger shounen.

Med hensyn til Baccano og LoGH er de jo begge baseret på romaner, ved ikke hvordan det er i Bacano's tilfælde, men ved at med hensyn til LoGH er animeserien baseret direkte på romanerne, ikke mangaversionen af samme (som udkom omtrent samtidig med animeen). Baccano er en såkaldt light novel (individuelle romaner er korte selvom de nemt kan være en del af en lang serie, ofte målrettet mod samme marked som "young adult" romaner, dvs. teenagere), mens jeg ikke tror det term blev brugt da LoGH blev udgivet (første roman fra 1982).

Hmm den, temmelig lange, japanske wikiside for LoGH beskriver dem som SF romaner uden at nævne noget med light novel (som de gør for Baccano), så den del har jeg hvis ret i, vil tro at romanerne var rettet mod ethvert publikum der ville læse dem, dvs. mest space opera fans, om de så var teenagere eller voksne. Sidder med første roman her, sproget er ikke ligefrem simpelt, selvom mine japansk kundskaber stadig ikke er gode nok til at kunne dømme den slags fulstændig er det umiddelbart sværere end det jeg har set i light novels og ikke nemmere end det jeg har set i de Natsume Souseki noveller jeg har læst (dvs. gennemanalyseret og slået alle ord op etc. for trænings skyld), bortset fra de få kanji der har ændret sig de sidste 100 år. Vil tror at animeen var rettet mod ældre fans af romanerne, snarere end yngre af den simple årsag at den blev udgivet som en OVA der var dyr at købe, men jeg kan tage fejl.

Pointen med hele den lange smøre, det kan nogengange være svært at placere animeserier i målgruppekategorier, specielt når romaner, manga og anime altsammen er involveret.

Har droppet et par længere serier, som Naruto, One Piece, Bleach etc. I kan nok se et mønster. Generelt lange serier baseret på shounen jump mangaer, hvor serien stadig ikke er færdig. Har også nogle få andre der kedede mig af andre årsager og ellers har jeg også omtrent samme antal serier stalled med planer om at se videre, men har ingen anelse om hvornår jeg reelt har lysten til at gøre det.

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvilke animeer har i droppet?

Indlægaf Willow » fre 2. mar 2012 15:15

Panty and stocking. Nu går jeg sjældent igang med animeer, hvis jeg ikke har fået dem anbefalet og derefter har gjort grundig research. Den serie var virkelig populær blandt mine veninder i en overgang og de tiggede mig nærmest om at se et par episoder. Normalt kan jeg godt lide humor og når serier har en god selvironi, men den sagde mig altså intet. Det var lidt for under bæltestedet til mig.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster