Nausicaä premiere

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf l.mathiasen » lør 25. jun 2011 22:01

Nej skal man se økoprædikende tegnefilm skal man se den koreanske Wonderful Days, hvor de er nødt at lave affald for at få energi, så er tingene godt nok skåret ud i pap, tilgengæld var jeg bange for at få epilepsi da jeg så den i en biograf for år tilbage.

Men nu er naturen i Japan også en del mere ekstrem end her og de kender om nogle til faren ved atombomber, så jeg er ikke så sikker på at japanerne ser ham som så prædikende igen med den film, de har nok mere et problem med hans antikapitalistiske synspunkter.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Kiwi » søn 26. jun 2011 08:38

Dem der brokker sig over at den prædiker for meget er sikkert de samme der står fem minutter for længe under den varme bruser, lader bilen stå i tomgang når man venter og smider affald i naturen. Den prikker til deres dårlige samvittighed, det er derfor de ikke kan lide den! ;-)

Nu er det måske også blivet mindre nærværende med krig som det der ødelægger jorden. Dengang den kom frem var den kolde krig jo ved at blive lige lovlig varm, så måske har baggrunden for den ødelagte verden været nemmere at sætte sig ind i før i tiden.
En enkelt af anmeldelserne brokker sig også lidt over plottet, at det er for nemt at gennemskue. Han har vel egentlig ret i at sporet bliver lagt tidligt, Nausicaa's rolle fastlægges jo temmelig tidligt i filmen og der er ikke de store overraskelser. Men igen er det ikke noget der irriterer mig. Hvorfor skal en film absolut overraske eller chokere for at være interessant? Historien bliver fortalt på en levende måde, og der er en masse sjove bipersoner der er med til at give atmosfære. At bruge to timer i en levende verden der er fyldt med detaljer og gode karakterer, er vel ikke så ringe selvom man ikke får serveret ekstreme plot tvists i den tid?

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf nielsm » man 27. jun 2011 22:49

Så fik jeg også set den.

Filmen var ikke så god som jeg huskede den, desværre, og jeg vil egentlig give de anmeldere ret, der mener den er ret prædikende.

Dens alder viser sig desværre også på lydsiden. Det er ikke 80'er synthesizer musikken jeg har noget mod, den er jeg faktisk glad for, nej det er på stemmerne den er gal. Nogen gange kan man virkelig høre rumklangen fra optagestudiet og det skærer i mine ører :(

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: Nausicaä premiere

Indlægaf Yondoloki » søn 3. jul 2011 23:08

Vil også give ret i prædkinen, men jeg tror at man skal tge højde for dens alder, når man ser på det punkt. I vores tid er vi vant til at få tudet ørene fulde af den slags, men jeg tror ikke der var så mange film lavet over det emne da Naussicaä kom ud...

(ret mig hvis jeg tager fejl, har ingen idé om hvad der foregik forskellige årtier...)
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster