Openings / Endings

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Openings / Endings

Indlægaf Kiwi » man 27. jun 2011 14:02

Jeg er ligesom de fleste andre i det her tilfælde: Skipper også når de først er set en gang, med mindre de er fantastisk gode (Escaflowne OP er en af dem jeg så, mest på grund af melodien).

Det er forresten her den største forskel mellem en fansub og en DVD ligger for mit vedkommende. På DVD'en kræver det kun et enkelt tryk at skippe OP /ED, ved fansub skal man have fat i tastaturet og så ellers prøve at ramme korrekt med den upræcise touchpad...

Man skal dog passe lidt på... Der er visse serier der er direkte luskede. De smider lige en lille afrunding af afsnittet, efter ED'en men før "hvad sker der næste gang"... Lidt irriterende at opdage det halvvejs inde i en serie.

Brugeravatar
RuneU
Chunin
Chunin
Indlæg: 109
Tilmeldt: man 9. maj 2011 10:04
Køn: Mand
Geografisk sted: Taastrup

Re: Openings / Endings

Indlægaf RuneU » man 27. jun 2011 14:39

Jeg ser altid begge dele.

Men de fleste serier jeg ser er også kun på 12 eller 24 afsnit (og dem på 24 skifter tit halvvejs), så jeg kan jo dårligt nå at blive træt af dem.

*Wish*
Kage
Kage
Indlæg: 779
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:53
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf *Wish* » man 27. jun 2011 15:10

Kiwi skrev:Man skal dog passe lidt på... Der er visse serier der er direkte luskede. De smider lige en lille afrunding af afsnittet, efter ED'en men før "hvad sker der næste gang"... Lidt irriterende at opdage det halvvejs inde i en serie.


Ja, det kender jeg godt. Det er især træls, hvis de ikke gør det i eps. 1 men pludselig begynder på det nogle episoder inde. Jeg opdagede det pludselig i ef - a tale of memories halvvejs inde i serien og måtte så tjekke alle tidligere episoder.

Brugeravatar
LightningEagle
Chunin
Chunin
Indlæg: 111
Tilmeldt: tirs 17. maj 2011 00:04
Køn: Mand
Geografisk sted: DTU

Re: Openings / Endings

Indlægaf LightningEagle » man 27. jun 2011 15:40

Det er lidt forskelligt fra serie til serie om jeg ser opening og ending. Springer oftere endingen over end openingen og ellers lader jeg den bare køre mens jeg laver noget andet. Med openings plejer jeg at se den første gang, hvis jeg virkelig ikke kan lide den skipper jeg de efterfølgende gange. Hvis jeg godt kan lide den ser jeg den som regel hver gang. Hvis jeg er lidt ligeglad hopper jeg somregel over når jeg ser flere afsnit i træk og ellers laver jeg nok noget andet imens, fx smider tøj til vask.

AkaXIII
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1052
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 11:06

.

Indlægaf AkaXIII » søn 24. jul 2011 21:11

.
Senest rettet af AkaXIII lør 21. okt 2017 05:20, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ILoveCake
Jonin
Jonin
Indlæg: 453
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 17:58
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Køge

Re: Openings / Endings

Indlægaf ILoveCake » man 25. jul 2011 12:48

Jeg skipper kun OP/ED's hvis jeg decideret HADER dem(F. x endingen til Umineko no Naku Koro Ni), men ellers ikke. Min personlige mening(Mange er nok uenige med mig på det her punkt) er, at OP/ED's er meget vigtige for serien, og sangene i sig selv også har en betydning for serien.
Og så er jeg glad for musik:D
Story of Leopardess ~

Brugeravatar
noesmos
Genin
Genin
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 10. jul 2011 20:21
Geografisk sted: silkeborg

Re: Openings / Endings

Indlægaf noesmos » man 25. jul 2011 15:20

når der kommer en ny opening/ending i en anime ser jeg den lige for at se om jeg kan lide den. det er ikke så tit igen at jeg kan lide den men hvis jeg kan ser jeg den altid men ellers skipper jeg den bare ;)

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf Oriolidae » man 25. jul 2011 22:09

Som op til flere siger; hvis jeg kan lide op'en eller ed'en, så nyder jeg hvert sekund, og ellers skipper jeg den efter at have set den igennem et par gange.

Men jeg er lidt af en samler, så jeg plejer at samle originale soundtracks fra alle animeer (og nogle anime-film) jeg har set, og så har jeg dem pænt ordnet i et bibliotek. Ja, jeg er en lille freak. Og dette bibliotek er specielt lavet ved siden af mit normale musikbibliotek, der også har et alt for stort omfang. -_-* :kys:

Blandt de animeer hvis op'er og ed'er jeg nød mest er; paradise kiss, dennou coil, cencoroll, kuragehime, higashi no eden og bounen no xamdou. Det er en kombination af hvor godt musikvalget er, om grafikken er god og om det hele passer med hvad animeen egentlig byder på.
Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf JoaCHIP » tirs 26. jul 2011 16:32

Jeg synes faktisk tit musikken i opening/ending er for poppet og anmassende i forhold til resten af serien, og det kan godt få mig til springe den over de fleste gange. Specielt fordi jeg har det med at se mange afsnit i træk, når en serie har fanget mig.

Det samme gælder når jeg har fået fat i soundtracket fra en anime. Selv her springer jeg tit OP og ED sangene over, fordi jeg bedre kan lide den musik der bliver brugt inde i selve afsnittene.

Men der er naturligvis undtagelser. :)
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Guldl0k
Chunin
Chunin
Indlæg: 187
Tilmeldt: tors 7. jul 2011 22:18
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Albertslund, København

Re: Openings / Endings

Indlægaf Guldl0k » tirs 26. jul 2011 16:40

Jeg plejer at se openingen ved de to første afsnit, for man fatter den alligevel ikke første gang . Og så skipper jeg den ellers, med mindre der kommer en ny, eller med mindre det er Junjou Romantica, hvor der skal skråles med :3
.. I dont get drunk - I get awesome ! 8)

,~¤~'

Silver is my uke, and I'm his british seme .. RAPEFACE ! >:)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster