Openings / Endings

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Amaimon
Chunin
Chunin
Indlæg: 133
Tilmeldt: fre 29. jul 2011 11:44
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Jigoku

Re: Openings / Endings

Indlægaf Amaimon » fre 29. jul 2011 20:44

Jeg ser dem nnormalt igennem een gang og skipper derefter, medmindre jeg rigtig godt kan lide den:) for eksempel den første OP til Darker than Black :3 Hovedårsagen til at jeg skipper OP/ED er fordi jeg ser 10+ episoder om dagen når jeg finder en ny serie... og så kan man godt blive liidt træt af at høre den samme sang igen og igen ^-^
If a fangirl suddenly starts smiling, don't ask her what she is thinking about. Trust me, you don't want to know... (MUHAHAHA!!!)

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Openings / Endings

Indlægaf Gama » tors 26. jan 2012 16:19

Det kommer godt nok an på sangen ^^

Der har været et par openings i beelzebub hvor jeg har set den hver gang, Kiba's første opening(Nami - Sanctuary) så jeg også næsten hver gang, et par af katekyo hitman openings også, især de første da det stadig var en gag anime..
Men langt de fleste springer jeg over, da jeg alligevel ikke fatter hvad der bliver sunget, men fanger melodien og beatet, så ser jeg det :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
ZealCat
Jonin
Jonin
Indlæg: 427
Tilmeldt: søn 13. nov 2011 22:57
Geografisk sted: Wow... Haven't I been here before?? x3
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf ZealCat » fre 27. jan 2012 17:32

Det faktisk meget forskelligt for mit vedkommende... Fordi nogle serier skipper jeg dem i de første mange afsnit, og så pludselig så skal den høres, og nogle gange også ses... Andre gange følger jeg med helt fra starten, men bruger også gerne openings til lige at afslutte hvad jeg havde gang i, hvis det er en ok sange..

Det er lidt det samme med end sangen... For det meste skipper jeg den også, men er det en god en hører jeg den til enden ^^ og nogle gange opdager man at der kommer noget sjovt efter episoden som man ikke havde opdaget hvis man bare havde skippet det hele x3
Billede
Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

Brugeravatar
Nashayla
Jonin
Jonin
Indlæg: 209
Tilmeldt: man 9. maj 2011 19:49
Køn: Kvinde
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf Nashayla » man 30. jan 2012 17:50

Jeg giver det 10 sekunders chance, hvis det er en ny serie jeg ikke kender, og hvis det ikke er noget der lyder godt i mine ører, så skipper jeg, og skipper resten af serien. Endings ser jeg kun ved en fejl hvis jeg glemmer at åbne ny episode.

De eneste openings og endings i anime hvor jeg aldrig har lukket ned for er: Kemono no Souja Erin, Märchen Awakens Heaven, Kimikiss Pure Rouge, Hunter X Hunter, Guin Saga, Romeo X Juliet, Major, Hungry Heart Wild Striker, One Piece, Gundam 00, Basquash', Naruto, Inuyasha, Fruit Basket, Gintama, Sket Dance, Fairy Tail, Code Geass, 07-Ghost, Tegami Bachi, Hitman Reborn, D. Gray Man og nogle få Bleach sange, det skyldes at det var sange jeg ku li.
俺の温州蜜柑は何時も結構 ♥ 食べたいですか? :D

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Openings / Endings

Indlægaf Gama » man 30. jan 2012 17:53

Nashayla skrev:Jeg giver det 10 sekunders chance, hvis det er en ny serie jeg ikke kender, og hvis det ikke er noget der lyder godt i mine ører, så skipper jeg, og skipper resten af serien. Endings ser jeg kun ved en fejl hvis jeg glemmer at åbne ny episode.

De eneste openings og endings i anime hvor jeg aldrig har lukket ned for er: Kemono no Souja Erin, Märchen Awakens Heaven, Kimikiss Pure Rouge, Hunter X Hunter, Guin Saga, Romeo X Juliet, Major, Hungry Heart Wild Striker, One Piece, Gundam 00, Basquash', Naruto, Inuyasha, Fruit Basket, Gintama, Sket Dance, Fairy Tail, Code Geass, 07-Ghost, Tegami Bachi, Hitman Reborn, D. Gray Man og nogle få Bleach sange, det skyldes at det var sange jeg ku li.

Den første opening(af den gamle hxh) var så genial $_$
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
Writer
Jonin
Jonin
Indlæg: 246
Tilmeldt: man 9. jan 2012 11:21
Køn: Mand
Geografisk sted: top secret

Re: Openings / Endings

Indlægaf Writer » man 30. jan 2012 21:42

jeg skipper dem hele tiden hvis jeg kan, med mindre siden bruger lang tid på at loade det jeg skipper over.
"There is no life unless there is death"
"A battle without rist is simply a child's quarrel"
"Darkness is the hearts true essence of power"

Brugeravatar
sander
Chunin
Chunin
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 29. jan 2012 21:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Kartoffelrækkerne
Kontakt:

Re: Openings / Endings

Indlægaf sander » tirs 31. jan 2012 00:23

Er meget enig med RuneU og ILoveCake.

Jeg skipper meget sjældent OP og endnu mere sjældent ED (da der typisk kommer teaser eller andet godt efter ED's). Heller ikke hvis jeg ser en hel masse afsnit i ét træk.

Jeg synes OP/ED gør en stor forskel på den følelse, jeg sidder med, når jeg ser en serie og bliver helt ellevild, når jeg finder en serie, hvor OP og/eller ED skifter for hver afsnit. F.eks. som i MariaHolic og OreImo (bare lige dem jeg kan huske,) hvor musikken er den samme, men animationen følger plotudviklingen. *_*
Grunden til at jeg ikke ser nok anime for tiden: #sygtsystem og afvikling af Sexologisk Klinik med Amnesty International Danmark.
Stamgæst på Jpopcon.

Brugeravatar
Mitsurugi
Chibi
Chibi
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons 18. jan 2012 18:30
Geografisk sted: ちょっとそこまで

Re: Openings / Endings

Indlægaf Mitsurugi » lør 4. feb 2012 16:06

Welcome to the NHK's slutsang Odoru Akachan Ningen. Vanvittige og psykadeliske credits med tilsvarende kaotisk rock musik.

Min ubestridte yndlings åbningssang samt opening er Ai wo Torimodose, nok bedre kendt under navnet You wa Shock. En mandelig firser animé kræver også en mandelig firser-animé sang.

Edit: Glemte at nævne at Ai wo Torimodose kom fra Hokuto no Ken.
Senest rettet af Mitsurugi tirs 7. feb 2012 17:47, rettet i alt 1 gang.
Iacerent in tenebris omnia, nisi litterarum lumen accederet
(Alt ville henfalde i skygge, hvis litteraturens lys ej faldt på det)
- Cicero

Brugeravatar
TheGonzo
Chibi
Chibi
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 9. dec 2011 19:44
Køn: Mand

Re: Openings / Endings

Indlægaf TheGonzo » man 6. feb 2012 10:52

Jeg plejer at se hele OP, men skipper ED med mindre den er virkelig god. Jeg så fx altid ED på Mahoromatic 1. Mahoro de Mambo ftw! ^^
Det er bedre at komme galt afsted end slet ikke komme afsted!

Brugeravatar
BurnYourCosmos
Genin
Genin
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 01:31
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Openings / Endings

Indlægaf BurnYourCosmos » tirs 28. feb 2012 15:25

Ser altid begge dele, synes det ligger til stemningen. Udover hvis jeg virkelig hader en opening/ending, såsom Bleach Opening 1. Den var virkelig slem, men heldigvis er stort set alle andre Bleach Openings fantastiske.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 37 gæster