Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Indlægaf SsjGogo » lør 17. aug 2013 16:48

Der er ingen grund til - at skændes i et Anime forum - der er plads til os alle.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Indlægaf Gintoki » lør 17. aug 2013 16:55

SsjGogo skrev:Der er ingen grund til - at skændes i et Anime forum - der er plads til os alle.

Der er massere af legepladser rundt omkring med sandkasser i fint kan sidde og mudderkaste i hvis det skulle være :P Og ja, der er plads til os alle her med undtagelse af ham der Preben, han lugter :P (No offense skulle der være nogen der hedder Preben derude, det var et rent tilfældigt navn jeg lige gav en fiktiv person i jokens øjemed :P )
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
Urahara
Kage
Kage
Indlæg: 529
Tilmeldt: søn 28. jul 2013 16:57
Køn: Mand
Geografisk sted: Under min hat.

Re: Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Indlægaf Urahara » søn 18. aug 2013 15:07

Gintoki skrev:
SsjGogo skrev:Der er ingen grund til - at skændes i et Anime forum - der er plads til os alle.

Der er massere af legepladser rundt omkring med sandkasser i fint kan sidde og mudderkaste i hvis det skulle være :P Og ja, der er plads til os alle her med undtagelse af ham der Preben, han lugter :P (No offense skulle der være nogen der hedder Preben derude, det var et rent tilfældigt navn jeg lige gav en fiktiv person i jokens øjemed :P )


Peg mig i retningen af denne sandkasse og jeg skal finde en fin klump sand, med dertilhørende kattelort. :P
Billede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Indlægaf SsjGogo » søn 18. aug 2013 19:47

Igen - vi er en side, hvor hyggen er i fokus.

Mange af problemerne i dette miljø kan spores til ejerskabsfornemmelser og arrogance - hvilket vi gerne vil bekæmpe - og som faktisk har været medvirkende til, at Gintoki og jeg aftalte at lave denne side.

Naturligvis må Kiba reklamere for sin side - det skader absolut ingen. Argumentet med det fragmenterede miljø køber jeg ikke - folk kan sagtens benytte flere sider simultant.

Vi sætter kun en begrænsning ved kommercielle sider - idet disse sider sjældent støtter miljøet. Undtagelsen for os er Comic Party - som vi har indgået et fint samarbejde med.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Corpse Party Tortured Souls Episode 1

Indlægaf Crystal Dragon » man 9. sep 2013 21:02

For lige at komme tilbage til det tråden egentlig handler om :P

Efter at være blevet færdig med Corpse Party for anden gang, og spillet alle de ekstra kapitler, og set Corpse Party: Missing Footage, har jeg endelig fået set Corpse Party: Tortured Souls.
Gud hvor jeg elsker Corpse Party!!
En fantastisk lille tribute til spillet og virkelig fantastisk animation og voiceacting. Hvis ikke jeg tager meget fejl er det de præcis samme voiceactors som fra spillet, hvilket er beyond awesome!
De 4 episoder følger spillet temmelig godt, selvom den tager en lidt anden drejning end spillet for at komme igennem de forskellige kapitler, men det fungerer godt, for så er der også guf for dem der har gennemført spillet så det ikke bare er en direkte animation af hvad der sker.
Jeg kan kun sige jeg fik et sus i maven da jeg så hvilken "ending" den sidste episode havde xD
Jeg vil virkelig ikke komme med for mange spoilere, for jeg anbefaler virkelig folk at se at få spillet Corpse Party og så få set de 4 episoder her, til dem der ikke har gjort det endnu.

En anden ting jeg også elsker ved denne addaptation er, at de har formået at gøre den absurt gory samtidig med at de har kunne holde historien kørende og til og med forståelig. En rigtig god balance og det er jeg vild med i en historie, især i horror.
Ikke for meget gore til at overskygge historien, og ikke for meget "exposition, exposition, exposition" så det overskygger at det er en gory/horrer historie.

Jeg kan ikke andet end at anbefale denne anime - og hvis I virkelig ikke på nogen måde kan skaffe spillet selv for at opleve det, så er det her et godt alternativ.
Jeg synes de har ydet dette mest fantastiske PSP spil justice, og jeg kan ikke vente med at spille Corpse Party: Book of Shadows og håber da på de har tænkt sig at lave flere animes med inspiration fra dem.

Team GrisGris, I love you guys!
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster