Anime Vinter 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf psyg » tirs 28. jan 2014 10:13

Billede

shaft gør et bedre stykke arbejde end forvented med den her serie!
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf l.mathiasen » tors 30. jan 2014 16:59

Synes ikke rigtigt der har været så meget snak om serierne denne sæson, men vi er jo danskere og januar er jo vores mandagsmåned. Jeg har ikke rigtigt fået taget mig sammen til at begynde på meget, men en håndfuld serier har jeg da gang i.
(og til de folk der læser min blog, ja det er samme indlæg)

Love, Chunibyo and Other Delusions! Ren
Billede
2. sæson af den episke saga om de magiske krigere Yuuta og Rikka i gigantiske slag mod dæmoner. Eller i hvert fald moe skolekomedien om selv samme par. Af forskellige årsager bor Rikka nu hos Yuuta. Hvilket normalt ville være enhver teenagedrengs ønskedrøm. Desværre for ham er Rikka jo lige tosset som hun normalt er, så han er vel mere en barnepige for hende end en kæreste. Den er lige som første sæson, men på den anden side det er jo Kyoto Animation, så ingen havde regnet med andet.

Silver Spoon 2
Billede
Efter 3 måneders pause er det tid til endnu en tur til Hokkaido, selve præmissen er den samme som sidst. Instruktøren er skiftet ud på grund af overlap med Sword Art Online, men det gør egentlig ikke den store forskel. Normalt bliver genre-betegnelsen slice of life brugt om ting med søde piger i eftermiddagsklubber på skolen uden den mindste form for realisme. Men det er ikke oplevelsen her. Vi oplever mere troværdige unge personer med ægte problemer og ægte glæder. Tænk at en anime hvor personerne skal muge ud efter køer kunne være så interessant. Det kan dog godt være ret banale problemer der skal overkommes nogle gange, men sammenlignet med andet slice of life er det ikke et alvorligt problem for seeren.

Nisekoi
Billede
En harem-komedie baseret på en Shounen Jump manga og produceret af Shaft. Fordommene står allerede inden starten i kø. Hovedpersonen kommer fra en gammel yakuza klan og står til at arve lederskabet en dag. For at forhindre en blodig bandekrig mod den lokale mafia skal han offentligt være kæreste med mafiabossens datter. Hun er naturligvis den nye elev i klassen og de kan ikke udstå hinanden. Hvad kan jeg sige, man ved hvad man får. Men det sådan et sødt par og serien virker rimelig sjov. Det er naturligvis Akiyuki Shinbo, kendt fra Monogatari og Madoka Magica, der instruerer og han er jo måske den største tv-anime instruktør i disse år. Hvilket smitter positivt af på både fortællerstil og animationen. En af de mere interessante anime i sin genre længe.

Sakura Trick
Billede
Det her er en af de yonkoma striber med lesbiske skolepiger der kysser hinanden hele tiden. Det er så egentlig hele plottet du har der. Der er et hovedpar og 2 andre par, jeg har endnu ikke lært navnene på nogle af figurerne, for den er simpelthen ikke interessant nok til at det kan betale sig at huske dem. Så det er egentlig mest en serie man bare hjerneløst stener. Studio Deen står bag og hvis man kender sin Studio Deen, så ved man at de ofte laver anime med yaoi og yuri temaer, fordi de åbenbart altid siger ja til at lave de serier der intet budget har. Det giver ofte et dårligt og grimt resultat. Så slemt står det heldigvis ikke til her. Altså animationen er sparsomt, men siden det er en skolepige-serie kan man godt lave noget vellykket selv når de sidder stille og snakker. Faktisk minder animationen sine steder om en fattigmands-Shaft.

Space Dandy
Billede
Space Dandy er en serie om en dandy i rummet der hedder Dandy! Den bliver vist på engelsk på amerikansk kabel-tv før den bliver vist i Japan. Space Dandy er instrueret af Shinichirō Watanabe og produceret med store dele af teamet fra Cowboy Bebop. Allerede inden første episode var den af mange vestlige animefans udråbt til serien der skulle redde anime-industrien. Men og det her er et stort men, Space Dandy er ikke Cowboy Bebop. Det er en let komedie der handler om en mand som egentlig helst vil sidde på seriens version af Hooter med det ret sigende navn Boobies og kigge på damer. Den er en moderne let pulp historie, på et niveau hvor en af antagonisterne går klædt som en pimp komplet med stok og hat. Den kan langt fra leve op til sit hype, men på den anden side skal jeg vel ikke bedømme en anime på hvad andre folk siger. På sin vis kan jeg godt lide den for den er ret nostalgisk for mig, den minder mig om de dårlige action tegnefilm jeg så som barn, bare en del pænere, bedre og mere dirty, men egentlig stadig noget pjat. Den er måske ikke det store hvide håb, men en tømmermands søndag er den perfekt til.

Wizard Barristers: Benmashi Cecil
Billede
Studio ARMS og instruktøren Yasuomi Umetsu har tidligere lavet Kite og Mezzo Forte sammen, så jeg var naturligvis beredt på det værste, men i forhold til at det er en ARMS serie er der faktisk begrænset mængde fanservice, hvilket vil sige mere end i en typisk serie. På overfladen er det en serie om en ung pige, Cecil, der bliver advokat for at få retfærdighed for sin mor i en verden hvor magikere bliver diskrimineret groft imod, til tider minder det mere en magisk mecha serie. Det er faktisk et ok overnaturlig action drama, der også har plads til sine komiske øjeblikke med Cecils familiær, en ret pervers frø (spillet af Norio Wakamoto, hvor cool er det ikke?). Hvem skulle have vist at anime var det perfekte medie til at lave retssagsdrama :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf supergummibear » søn 2. feb 2014 23:03

Hmm… tænkte at da den første måned af vinter sæsonen var gået, ville jeg da lige smide en first impression/update af de serier jeg følger med i/og dem jeg stadig følger med i fra sidste sæson.
Har sat alt ind i en spoiler, jeg spoiler faktisk næsten ikke, det er mere pga. at indlægget fylder en del :p

Spoiler: vis
Buddy Complex
Tidsrejse og mecha, Nice Try Sunrise ;D ! Men er det nu også det? Tja…. Måske? Jeg ser i hvert fald et potentiale i ideen, men indtil videre er der lidt for meget fokus, på det Sunrise er bedst til og det er jo mecha delen, så hvis ikke der snart kommer bedre styr på historien, så falder ideen lidt til jorden.

D-Frag
Utrolig morsom, det er egentlig en typisk slice of life/ school/ comedy serie, som jeg ikke havde forventet det store af, men det totalt vilde og gakkede person galleri sørger godt nok for en god omgang comedy. :D :D :D

Gin no Saji/Silver spoon 2
Yay, Hachiken er igen på banen, og denne gang endda til HESTE-KONKURRENCE :O ! Hvilket han selvfølgelig heller ikke klarer helt til et 12-tal, kan vidst godt sige. Indtil videre har der været meget fokus på ride-klubben, hvilket jeg ikke håber, bliver hele 2. dels fokus, for selv om de da virkelig her formået at indsætte en meget irriterende ny biperson, så sker der jo meget andet på sådan en landbrugsskole.

Nisekoi
Serien har virkelig bare intet nyt at byde på hverken handlingsmæssig eller figurmæssigt, hvorfor jeg så ser med, det er fordi jeg vildt godt kan lide tegnestilen, samt at introen er pænt catchy ^_^ Ej selvfølgelig er det også fordi jeg er nysgerrig efter at se hvad Shaft får ud af historien, men indtil videre er det virkelig ikke det vilde, bortset fra spørgsmålet: ”hvem har nu den rigtige nøgle?” og lidt comedy :)

Noragami
Er Yato er Gud? Ja, jeg er vidst ikke den eneste, der stadig spørger sig selv om det XD Handlingen er lidt underlig: Pige kan på en eller anden måde forlade sin krop, og se spøgelser, hvilket hun beder guden Yato om at fikse, men Yato har selv planer, han vil nemlig være en stor tilbedt gud, og have sit eget tempel, dette kan selvfølgelig kun lykkes hvis han får flere til at Be til sig, selvom hans påklædning (sort trænings sæt med halstørklæde) og attitude ikke lige frem er så tidlidsvækkende :p den er faktisk meget underholdende og vi har nogle ret sjove hovedpersoner.

Pupa
Den er meget kort, ja jeg prøver stadig at finde ud af hvorfor man laver så korte animeer, for det er da virkeligt begrænset hvad der kan nå at ske på 4 minutter, skaberne har dog forsøgt at skabe et plot.

Space dandy
“Space dandy is a dandy in space” som serien så fint gør os opmærksom på i første afsnit. Og ja indtil videre er det virkelig også kun det vi har fået, kan man sige. xD

Toaru Hikuushi e no Koiuta/Love Song of a Certain Pilot.
Tror faktisk at den bliver god, eller er i hvert fald en af de bedre serier i denne sæson, ja det er svagt formuleret, men har visse forhåbninger til serien, da der er en masse at tage fat på, vi har både en pilotskole, forskelle mellem adelige og normale mennesker, forsvundet kronprins, mystisk magtskifte, magi, præster, flyvende øer og selvfølgelig flyvemaskiner! :engel:

Tonari no Seki-kun
Gid man da bare selv havde været lige så kreativ som Seki i gymnasiet, så var nogle timer da gået meget hurtigere *_* , selv om jeg kraftigt tvivler på at jeg ville kunne lave alle de ting han gør, uden at larme det mindste :/ . Og hvorfor går han i det hele taget i skole?, ja hvis knægten får lært noget så ville jeg nok give den lærer en lønforhøjelse ;) (Y)

Wake up, Girls!
Idol serie, fuldstændig i stil med idolmaster, så kunne man lide den, er her mere af samme skuffe.

Wizard Barristers: Benmashi Cecil
Hmmm… retssags drama er vel ikke det værste der findes, men vildt sindsoprivende er det nu heller ikke, det bedste er faktisk magi kampene, aka da mecha battles!? Jæp skaberne har simpelthen tænkt: ”hey i stedet for at skyde med farverige lysstråler og kugler som de altid gør, kan vi da lige kombinere det med noget mecha og i stedet for, få hovedpersonen til at fremtrylle det”. Ja det er jeg måske ikke helt tilfreds med, men kampene fungerer godt, der udover kan jeg til gengæld godt lide at de har skilt magi advokaterne fra resten af alle andre figurer i serien, ved at de er de eneste der har underlige farvet øjne, hår og tøj, det giver figurerne en eller anden form for kontrast til resten af personerne i serien, samt virkelig sørger for at de altid er i fokus og at de også virker lidt mere magiske på en eller anden måde :/ Og hvad sker der for chefens øjne xD ?

Glor stadig:
Golden time
Hvorfor ved jeg ikke, at en serie kan gå så meget i den forkerte retning, havde jeg aldrig drømt var muligt, men det er det åbenbart, eneste grund til at jeg stadig kigger med er at jeg nu er så langt så nu kan jeg lige så godt se den færdig.

Kill la kill
Hmmmmmmmm……………… tja…………..RUMVÆSNER $_$ ! altså….. jo jo, undergrunds modstandsbevægelse kaldet nudisto beach, wtf *_* ? XD hvad spiser/ryger de lige inde på studio Trigger :S ?

Kuroko no basket 2
Damm those Japanese! hvordan kan man dog få noget så kedeligt som basket ball, til at være så åndsvagt spændende og underholdende. :O

Nagi no asukara
Følger stadig med, med liv og sjæl, vi så alle time skippet komme, men der var vidst ingen der så det komme, på denne måde :'( .
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf l.mathiasen » tors 6. feb 2014 01:51

Billede
sådan skal en tegnefilmshest se ud!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Tanerion » tors 6. feb 2014 02:13

Billede
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf LiseR » tors 6. feb 2014 14:13

Nej, sådan:
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » tors 6. feb 2014 19:18

Kan vi komme tilbage til kattene?

Billede


Faktisk en okay trend på det seneste? Teenagerne er begyndt at have forældre med i historierne, og de er typisk nogen ... interessante personligheder!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » søn 23. feb 2014 16:18

Nourin episode 7
Spoiler: vis
Billede

Det havde jeg alligevel ikke ventet :o

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf SsjGogo » søn 23. feb 2014 16:57

Jeg er begyndt på Wizard Barristers - og har set de første 4 afsnit.

Det er en spøjs blanding af magi, "mecha", komedie, samfundskritik og .... jura.

Som jurist er det nu meget skægt, at se en anime, der beskæftiger sig med loven og procesretten.

Jeg er ikke umiddelbart bekendt med den japanske lovgivning, men det lader til, at Wizard Barristers er meget inspireret af amerikansk ret - og anvendelsen af patos under proceduren.

... "you want the truth... you can't handle"... eh

Det juridiske aspekt i serien er ikke særlig godt, og hovedpersonen spytter for mange banale, lommejuridiske sætninger ud, men underholdningen er god, grafikken vældig pæn og jeg påtænker at følge videre! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Tanerion » søn 23. feb 2014 17:08

SsjGogo skrev:Jeg er ikke umiddelbart bekendt med den japanske lovgivning, men det lader til, at Wizard Barristers er meget inspireret af amerikansk ret - og anvendelsen af patos under proceduren.

Ved ikke om det passer men det siges at i japan er man skyldig til det modsatte er bevist så hvis det passer er serien ret tro mod det japanske system.
Samme med Phoenix Wright :)
Men er som sagt ikke sikker så citer mig ikke.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster