Anime Vinter 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf SsjGogo » søn 23. feb 2014 17:18

Det begreb gør sig gældende i næsten alle lovsystemer - det er selve proceduren, dvs hvad man frembringer af argumenter, og hvordan man gør det, der er lidt "amerikaniseret", i "hvordan Hollywood fremviser det" henseende,

Men det er måske sådan, at japanske domstole opererer. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Tanerion » søn 23. feb 2014 17:22

SsjGogo skrev:Det begreb gør sig gældende i næsten alle lovsystemer - det er selve proceduren, dvs hvad man frembringer af argumenter, og hvordan man gør det, der er lidt "amerikaniseret", i "hvordan Hollywood fremviser det" henseende,

Men det er måske sådan, at japanske domstole opererer. :)

Den del af det minder lidt om Phoenix Wright.
Og med japan som fællesnævner er det da muligt at det låner lidt fra det japanske system.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » tirs 4. mar 2014 19:45

Hvis nogen ikke har hørt det endnu, så har Noragami er rigtig fedt soundtrack. (Seriens univers er også ganske interessant, selvom den desværre ikke fortæller så godt igen. Men den er værd at se bare for musikken!)

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Sneffe » søn 9. mar 2014 17:05

Noragami
Serien starter ud med at virke enormt lalleglad, men løbende er det blevet afsløret, at der er en dystert baggrundshistorie bag hovedpersonen Yato. I min optik burde serien i højere grad fokusere på denne dystre stemning, men det er der jo stadig tid til at indhente. Jeg ser frem til en dybere forklaring på Yatos baggrund og jeg håber at vi får mere at se til Nora. Som nielsm også nævner har serien et virkeligt fedt sound track som klart kan anbefales :)

Nisekoi
Jeg er vild med animationen i denne serie. Der er de klassiske nærbilleder, hvor karaktererne læner sig bagover, som karakteriserer animeer af Akiyuki Shinbo. Jeg er vild med karakterdesignet og jeg er også ret optaget af de mange farver og glimten, der konstant er i baggrunden. Plottet er meget straight forward, og jeg synes openingen afslører en del om handlingsforløbet, hvilket irriterer mig en del. Serien har en god portion humor, og hele settingen er generelt ret humoristisk. Alt i alt er jeg ret tilfreds med serien indtil videre, men jeg synes at det virker lidt langtrukkent, at serien skulle kunne vare 20 episoder. Jeg frygter ret drastisk for seriens momentum, som jeg allerede føler taber højde.

Mikakunin de Shinkoukei
Jeg ved ikke lige hvorfor jeg startede på denne serie i første omgang, da den ikke ligefrem bringer noget nyt til animekulturen. Serien virker ret dum, og holder sig oven vande med en til tider sjov interaktion imellem Benio og Mashiro. Romance plottet imellem Kobeni og Hakuya har i lange perioder overhovedet ikke bevæget sig nogle vejene, og består udelukkende af Hakuya, der giver udtryk for at han godt kan lide Kobeni's mad, Hakuya der klapper Kobeni på hovedet og Kobeni der rødmer hver gang Hakuya gør en af de to før nævnte. Dog er der optræk til et trekantsdrama... DAM DAM DAAAAAM :O

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » man 10. mar 2014 01:50

nielsm skrev:Hvis nogen ikke har hørt det endnu, så har Noragami er rigtig fedt soundtrack. (Seriens univers er også ganske interessant, selvom den desværre ikke fortæller så godt igen. Men den er værd at se bare for musikken!)

Okay episode 9 gjorde fuldt ud bod for de gange historien har haltet lidt. Det var fedt!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Sneffe » man 10. mar 2014 10:02

nielsm skrev:
nielsm skrev:Hvis nogen ikke har hørt det endnu, så har Noragami er rigtig fedt soundtrack. (Seriens univers er også ganske interessant, selvom den desværre ikke fortæller så godt igen. Men den er værd at se bare for musikken!)

Okay episode 9 gjorde fuldt ud bod for de gange historien har haltet lidt. Det var fedt!


Det var en smule trivielt, men udførelsen var nu meget god. Desuden var animationen enormt fed, og jeg glæder mig til de kommende episoder. Nu skulle serien gerne komme mere i dybden med Yato's fortid ^^

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf supergummibear » man 10. mar 2014 12:44

Sneffe skrev:
nielsm skrev:
nielsm skrev:Hvis nogen ikke har hørt det endnu, så har Noragami er rigtig fedt soundtrack. (Seriens univers er også ganske interessant, selvom den desværre ikke fortæller så godt igen. Men den er værd at se bare for musikken!)

Okay episode 9 gjorde fuldt ud bod for de gange historien har haltet lidt. Det var fedt!


Det var en smule trivielt, men udførelsen var nu meget god. Desuden var animationen enormt fed, og jeg glæder mig til de kommende episoder. Nu skulle serien gerne komme mere i dybden med Yato's fortid ^^


Ja episode 9 var virkelig god, det virker som om det hele omkring Yato og Yukine nu er et afsluttet kapitel, (som jeg føler vi har ventet lidt for længe på måske) og der nu kommer mere fokus på hvorfor serien hedder Noragami, eftersom Nora da vidst har fået pillet en hel del ved Hiyori´s hukommelse i episode 10 xD , og så er der jo også ham den høje underlige spøgelsesagtige gut, som jeg stadig helt kan gennemskue hvad har med det hele at gøre :S
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » man 10. mar 2014 13:19

supergummibear skrev:Ja episode 9 var virkelig god, det virker som om det hele omkring Yato og Yukine nu er et afsluttet kapitel, (som jeg føler vi har ventet lidt for længe på måske) og der nu kommer mere fokus på hvorfor serien hedder Noragami, eftersom Nora da vidst har fået pillet en hel del ved Hiyori´s hukommelse i episode 10 xD , og så er der jo også ham den høje underlige spøgelsesagtige gut, som jeg stadig helt kan gennemskue hvad har med det hele at gøre :S

Tjah, nora bliver på japansk brugt i forbindelser så som norainu, en strejfende/herreløs hund, og Yato er ligeledes strejfende, han har ikke noget hjem. I den henseende synes jeg ikke der er noget at forklare. (Og på samme måde er Nora et herreløst/strejfende "værktøj".)
Men jo det lader til at vi får Noras jalousi-historie nu. Det virker i alt fald som sådan én der er på vej.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf l.mathiasen » ons 12. mar 2014 22:56

Der har været meget dødt i sæsontråden denne sæson ._.
Nå jeg ser følgende serier nu

Chuunibyou demo Koi ga Shitai! Ren Kyoani moe!

Recently, My Little Sister is Unusual Nej jeg har ingen undskyldning for den her...

Sakura Trick Jo det er piger der kysser og det er sådan set det.

Seitokai Yakuindomo * Tjo * står for anus. Den er faktisk pænere end seriens første sæson og sjovt nok på grund af cel shading, som de bruger denne gang, og sådan en teknologi bliver jo også bedre, men egentlig er det stadig mest perverse piger.

Silver Spoon Stadig en god slice of life

Space Dandy faktisk er jeg nogle afsnit bagude lige nu for jeg har ikke rigtigt lysten til at se den her serie, men den tager jo en 3 måneders pause her til april så jeg når nok at få dem set inden den starter igen.

Wizard Barristers: Benmashi Cecil jeg ved faktisk ikke om jeg kan lide den her serie. men den er alligevel snart slut, så jeg kan lige så godt se den færdig
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Kiwi » tors 13. mar 2014 17:16

Nisekoi skal såmænd nok kunne holde en del afsnit endnu. Der er jo mange harem og fanservice klicheer som endnu ikke er blevet brugt. Vi har eksempelvis haft afsnit med svømmeklubben og en spa tur, så der kommer sikkert også en strandtur.
Selvom serien nok ikke lige kan kaldes revolutionerende, synes jeg den er veludført. Den består af en masse klicheer, men der er brugt tid på at sætte dem sammen på en god måde. Jeg forventer dog ikke nogen overraskelser. I næste afsnit hvor de fiser ud i skoven, ender de temmelig sikkert det sted hvor Chitoge blev reddet fra hunden. Måske farer de vild, måske begynder det at regne, måske ender de med at sidde rødmende sammen på et (meget lille) sted med læ. Kan vi holde spændingen ud til næste afsnit?

Engaged to the unidentified har jeg også set, meget nuttet. Trekants dramaet var dog nærmere DAM dam da... ;-) Jeg er helt enig i at romance plottet ikke bevæger sig, og det gør resten af serien for den sags skyld heller ikke. Det der varierer mest er næsten det de spiser, og nu jeg tænker nærmere over det er der vel egentlig meget få afsnit hvor vi ikke ser Kobeni lave mad?

Witchcraft Works har jeg også set en del afsnit af. Den holder, ihvertfald indtil nu, en ganske konstant kvalitet (lidt over middel efter min bedømmelse). Den er fantasifuldt tegnet, og i modsætning til de to ovenstående serier har den rent faktisk noget der minder om et plot. Dertil har den masser af eksplosioner (Ayaka er ret dygtig til at lege med ilden), og det er jo altid fedt.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster