Anime Vinter 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf nielsm » søn 23. mar 2014 21:09

Raku er begyndt at spore sig ind på sit grundlæggende problem:
Billede

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Kiwi » søn 23. mar 2014 22:25

Fedeste screenshot kommentar jeg længe har set ;-)
Kommer der forresten en tredje pige (med nøgle) i Nisekoi? På Crunchyroll har serien Raku, Chitoge, Onodera og så en pige med orange hår på billedet. Virker til han har været noget af en player i sine unge år...


Silver Spoon er nu en fed serie. Den håndterer dramatiske situationer på en meget realistisk måde. Ichiro's og Aki's problemer bliver forklaret på en fin måde, og forløber umiddelbart uden det helt store drama. Alligevel er det noget der hænger ved og får mig til at føle med karaktererne.
Den er måske lidt underspillet, men det synes jeg faktisk er med til at gøre den mere ægte.


Nogle der har nogle tanker om The Pilots Love Song? Overvejer om jeg skal give den et kig.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf psyg » man 24. mar 2014 00:51

Kiwi skrev:Kommer der forresten en tredje pige (med nøgle) i Nisekoi?

yea Marika og hun er vildt nice også :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf SomethingPurple » man 24. mar 2014 01:02

Kiwi skrev:Den er måske lidt underspillet, men det synes jeg faktisk er med til at gøre den mere ægte.


Det faktisk noget af det jeg sætter pris på serien, nogle serier har med at blive overdramatiske, så man sider og ruller med øjne, Sivler Spoon klarer selv sit drama godt.

Kiwi skrev:Nogle der har nogle tanker om The Pilots Love Song? Overvejer om jeg skal give den et kig


Jeg synes den værd at se, den har dog det store problem, at det ikke er nogle helt kompetente folk, der står bag og det gør at historien er mindre godt fortalt og kærlighedsdramaet bliver noget cheesy, hvilket er en skam for historien er der, og filmensom denne er serie er en precule til var fremragende fortalt, så man kunne have ønsket det var det samme hold, der havde lavet serien også.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf Kiwi » man 24. mar 2014 14:14

psyg skrev:yea Marika og hun er vildt nice også

Så behøver vi alligevel ikke frygte at den vil mangle momentum i den sidste del.

SomethingPurple skrev:Det faktisk noget af det jeg sætter pris på serien, nogle serier har med at blive overdramatiske, så man sider og ruller med øjne, Sivler Spoon klarer selv sit drama godt.

Helt enig. Jeg kan specielt godt lide den måde Mikage og Hachiken kommer tættere og tættere på hinanden. Mikage har en drøm om hvad hun helst vil lave, og Hachiken har styrken til at få det gennemført. Et af de få anime par hvor man rent faktisk godt kan forstå hvorfor de tiltrækkes af hinanden ;-)

The Pilots Love Song er blevet sat ind i køen. Historien lyder god, så pyt med at den ikke bliver fortalt helt optimalt.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf l.mathiasen » tirs 1. apr 2014 14:13

Det var jo den sæson, jeg har ikke så meget at sige, jeg i forhold til sidst har jeg helt valgt at droppe Space Dandy fordi den egentlig ikke var sjov.
Jeg ville egentlig have skrevet om Wizard Barristers på min blog, men tænkte at der nok ikke var noget at skrive om alligevel.
Ikke en sæson der går over i historien.
Nu jeg ikke gider skrive noget, kan i få et link til Kotaku der synes Sakura Trick er sæsonens bedste http://kotaku.com/sakura-trick-is-my-fa ... 1555155750 den beskrivelse får serien til at lyde ret dyb, og sådan husker jeg den egentlig ikke.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf kaas » man 7. apr 2014 09:37

Sekai Seifuku er ikke stor kunst, men det var underholdende :D

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Vinter 2014

Indlægaf supergummibear » ons 23. apr 2014 22:17

Hold nu op :O ! det er da bare for vildt, hvor tiden går hurtigt, nu da jeg har fået afsluttet de fleste animeer og fået taget mig sammen til også at skrive noget om dem kommer her mine refleksioner på de animeer jeg fik set fra vinter sæsonen :P

Buddy Complex
Spoiler: vis
I sidste sæson fik Sunrise færdig gjort Valvrave the liberator 2, der krydsede mecha med vampyrer, denne gang har de så tænkt: “vi prøver noget helt nyt, nemlig at krydse deres elskede mecha med tidsrejser *_*(jeg har lidt Sunrise mistænkt for at have det med mecha, som jeg selv har det med oregano, bare man tilsætter lidt af lortet, smager næsten alt godt :nom: eller i Sunrises tilfælde tror de, at alt sælger hvis bare de stopper mecha i det, men det er nok bare mig der tænker det :/ ... :) ) Men i så fald, er det så i dette tilfælde en god blanding?

Tja, lidt faktisk… :) øhm... :/ okay jeg troede aldrig at jeg ville gå så vidt til at bruge orderne: ”simpel” og ”mecha” i en og samme sætning, men det er på en eller anden måde faktisk det, buddy complex er.
Historien er forholdsvis simpel: [spoiler]Aoba Watase en typisk highschool elev, bliver reddet af pigen Hina fra hans klasse i en mecha og sendt 70 år ind i fremtiden, hvor der hersker krig mellem en såkaldt Zogiliansk republik og en fri pagts alliance, her kommer Aoba så til at være pilot på en ny type mecha, kaldet en valiancer, som er udstyret med et specielt koblings system som forbinder to piloter med hinanden, og kan dermed give enhver modstander dobbelt den omgang røvfuld, en normal mecha ville kunne.

Og det er så det, der sker i de første mange episoder, Cygnus (det luftfartøj Aoba befinder sig på) bliver angribet eller sendt i krig, og det er så op til Aoba og Dio (piloten af den anden koblings mecha) at forsvarer dette, selvfølgelig ikke uden næsten at slå hinanden ihjel i processen, da de først skal lærer at samarbejde xD .

Historien er altså ikke overvældende svær at følge. Karakterne er også let og simpelt sat sammen, vi har et forholdvis lille persongalleri og ikke en miliard karakterer at holde styr på, som vi jo normalt har i denne type animeer.
Vi har Aoba og Dio der næsten er hinandens dimmentrale modsætning og selvfølgelig også den mystiske Hina som er med i zogilia´s hær. Alle andre er bipersoner og er omkring lige så stereotypiske, som i en hver anden af sunrises mange mecha animeer. Animationen er pæn, selvom den pga. de mange pang farver virker til at være rettet mere til et yngre publikum, hvilket også ville forklarer hvorfor animen i det hele taget er holdt i så simpel en stil.

Så Buddy complex er måske langt fra kompleks *_* men hvorfor i alverden, man fra Sunrises side af, så har valgt at give den en sæson 2 ved jeg ikke ??? for mit vedkomne kunne de lige så godt have sluttet den der, hvor den sluttede, jeg tænkte okay nu er det hele jo faktisk næsten løst, behøver vi virkelig en sæson 2 for det? men det gør vi åbenbart, måske er alt det vi indtil videre har fået, bare været med som optrapning til det der skal ske i sæson 2 hvem ved ???

Jeg har i hvert fald ikke fantasi til helt at regne ud hvordan historien forsætter og ender, så alene af den grund vælger jeg at se med igen når sæson 2 engang går i gang. For på trods af seriens meget simple struktur, kunne jeg godt lide relationerne og interaktionerne mellem karakterne. Ja, indtil videre har det ikke meget med tidsrejser at gøre, men slutningen giver mig forhåbninger om at der måske kommer mere styr på den del i sæson 2, tilgengæld får vi alle de mecha kampe vi kunne ønske os.
Så sæson 2 af Buddy complex bare bring it on! 8D 8D


D-Frag
Spoiler: vis
Eller som jeg vil kalde den: ”kaotisk brætspils klub på afveje” for det er mest af alt det vi får. Serien benytter sig af lav komik og falde på halen humor og ofte går det hen og bliver lidt for ”over the top” så det ender med at blive ekstremt latterligt i stedet for. *_*
Hvis man er til gakkede og langt ude comedy, er den sikkert meget underholdende. Karakterne er fjollede og totalt langt ude, men passer ret godt til resten af serien, det er dem der driver serien, og ikke handlingen, hvis man overhovedet kan tale om, at en sådan en er til stede xD
Så en lidt vild slice of life/comedy anime med nogle til tider underholdende karaktere, samt comedy på lavt plan der fungere det meste af tiden. Jeg synes den var meget sjov, men forstår godt, hvis folk mener at det er en tand for dumt, humor er som vi alle ved en meget individuel ting :3 .


Gin no Saji/Silver spoon 2
Spoiler: vis
Silver spoon 2 bliver bare bedre og bedre jo længere vi kommer :D , denne sæson var dog noget mere alvorlig end den forgående, hvilket jeg synes gav den en smule mere realisme og troværdighed. Hachiken er stadig AWESOME!! 8) og jeg krydser fingerne for at der kommer en 3. sæson hurtigst muligt, for selv om man ikke burde mene at en anime omkring landbrug, umiddelbart virker særlig underholdende, så klarer silver spoon tjansen utrolig godt. (Y)


Nisekoi
Spoiler: vis
Den er egentlig ikke afsluttet endnu, men tvivler på at der kan ske noget som helst i den anime, der kan få mig til at ændre mit syn på den. Nisekoi er skole eksemplet på en typisk skole romcom harem serie, flot udført, men den har absolut intet nyt at tilføje til genren, hverken i person galleriet eller handlingen, dog er der virkelig gjort meget ud af karakterne, animationen og farverne så det var virkelig pænt at se på $_$ .


Noragami
Spoiler: vis
Mega nice, :D :D jeg kan med god samvittighed erklærer det for sæsonens bedste anime i mine øjne :p . Trods dens mangler som bl.a. karakternes baggrundshistorie og at den bare var alt for kort :( , formåede den at trække mig ind i dens univers. Personerne var super godt sat sammen og især vores 3 protagonister komplementerede hinanden vildt godt. Animationen var pæn, selvom farve paletten til tider var lidt dyster. Både åbnings og slut sangene var til at holde ud at hører på, og selv de fleste OST numre var ret mindeværdige, så alt i alt vildt god, bare surt den skulle være så kort ._. .


Pupa
Spoiler: vis
Don´t ever watch it!!! +o( Jeg forsikre enhver om, at det bliver de mest forstyrrende minutter af jeres liv, som i aldrig får igen. Eller der er i hvert fald et specifikt afsnit af serien, hvor jeg burde have afbrudt denne ringe omgang lort pupa nu engang er. Det var simpelthen så forkert +o( og så forstyrende :sur: , at jeg stadig står bagefter og spørger mig selv, hvad var meningen? :/ Aldrig har jeg været tættere på bare at brække mig +o( , ikke fordi den er dårlig animeret eller fordi handlingen er direkte dårlig, men på grund af lydene der er i det ene afsnit, det er bare så forstyrrende og jeg har lyst til at kaste Puha.. UPS! xD jeg mente selvfølgelig Pupa ;D , ned i en meget dyb dyb dyb afgrund >:) , som den forhåbentlig aldrig kommer op ad igen >:) >:) >:) .


Space Dandy
Spoiler: vis
Ved første øjekast er space dandy, bare en fortælling om en mand, hans multi robot støvsuger samt deres katte rumvæsen slacker ven Meow, der til sammen jagter sjældne rumvæsner i rummet. :)

Serien er meget episodisk, hvilket vil sige at hvert et afsnit indeholder en lille historie om vores 3 helte. Disse kan variere fra at gøre hele universet til hjernedøde zombier eller sprænge små planeter i tusinde stykker, til at hjælpe en forældreløs alien pige med at finde sin bedste far eller forsøge at score verdens sødste kaffemaskine <3 .

Ser man Space Dandy som en sammenhængende serie, og forventer man at få en god sammenskruet historie er man her, totalt på afveje. Betragter man tilgengæld hver et afsnit som en lille kort film, om en mand der jagter rumvæsner, er det utroligt hvor afvekslene og rig på detajle de forskellige historier er. :) De fleste er simplet fortalte og underholdningsværdien kan være meget svingende, ikke desto mindre virker det til at skaberne virkelig har lagt meget tid og arbejde i hvert et afsnit, for animationen er fin, karakterne er en smule fjollet, men man lærer hurtigt at holde af dem, når man ser hvordan de hver især, håndterer de mange forskellige situationer de bliver kastet ud i. Historierne er nogle gange totalt tåbelige og andre gange faktisk søde og sjove. :)

Så Space dandy er stadig bare ”a dandy in space” men den tager en med ud på vilde og farverige eventyr som man aldrig helt ved hvor ender henne :D :p .


Toaru Hikuushi e no Koiuta / The Pilot's Love Song.
Spoiler: vis
Jeg havde store forventninger til denne anime inden den rigtigt gik i gang, da handlingen kunne gå i så mange forskellige retninger. Desværre endte den med at være noget af det mest cheesy jeg længe har set -_- .


Tonari no Seki-kun
Spoiler: vis
Har ikke så meget at sige, fedt koncept (Y) (Y) , gid man selv havde fundet på det, en serie der gerne må kører hver eneste uge, resten af mit liv :D *_*


Wake up, Girls!
Spoiler: vis
Idol serie i bedste idolm@ster stil, det kræver blot at man ser filmen Wake Up, Girls! - Seven Idols først, da den virker til at være en form for perquel til serien.


Wizard Barristers: Benmashi Cecil
Spoiler: vis
Magi retssags drama, som endte ud med at være ret interessant, synes måske at der blev sprunget lidt for let hen over diverse dødsfald -_- , mens fanservicen for engangs skyld slet ikke var så dominerede som jeg egentlig havde regnet med :) , når nu det er ARMS (tidligere kendt for Elfen lied, ikkitousen, etc.) der har stået for den. Serien havde en god balance mellem action og drama, jeg kedede mig ikke.

Det med at man så havde kastet lidt mecha ind, fik mig til at være meget modvillig overfor den i starten, men det går heldigvis i sig selv og bliver faktisk taget mindre og mindre i brug hen ad vejen. Desværre var der bare ikke noget ud over historien, der var spændende, :( karakterne var nærmest uinteressante, der var ingen relationer og ingen karakter udvikling, ikke en gang Cecil, som jo er meget ung og naiv, hvilket hun bliver ved med at være sådan set, så selv om hun faktisk er hovedprotagonisten, udvikler hun sig bare ikke :(

Så wizard barristers er hverken god eller dårlig, den er måske bare sådan en mellem ting? Man kan se den, hvis man godt kan lide en lidt anden form for retssags drama, men leder man efter dybe karakterer man kan føle med, skal man bare springe den over. xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster