The Legend of Korra Discussion

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Sneffe » lør 28. sep 2013 11:47

Hej Allesammen
Eftersom Nickleodeon nu er i gang med at sende anden sæson af den animerede serie "The Legend Of Korra", som er en efterfølger af den enormt populære serie "Avatar The Last Airbender" også kendt under det amerikanske navn "Avatar The Legend of Aang" med sine tre sæsoner (bøger) Water, Earth og Fire.

Referat
Spoiler: vis
The Legend of Korra finder sted 70 år efter slutningen af The Last Airbender og følger den nye Avatar Korra, der ligesom sine forgængerne har til opgave at bringe verden i balance. I modsætningen til Aang, der var avatar 70 år forinden, er nationerne ikke længere splittet, men forskellige betvingere lever side om side. Korra flytter til storbyen "Republic City", som er en stor kontrast til "The Southern Water Tribe", hvor hun er opvokset. Som en ikke fuldt udviklet Avatar møder Korra diverse udfordringer og fristelser i storbyen, og der går ikke langt tid før et omfattende oprør opstår i byen. Til dette har byen naturligvis brug for Avataren til at skabe fred, men har den unge Korra hvad der skal til for på ny at skabe fred i Republic City?


Hvad er dine tanker omkring Avatar the Legend of Korra, og synes du på nogen måde, at det er i stand til at leve op til dens forgænger, som er blevet rost til skyerne af dens mange fans? Hvad gør showet rigtigt og hvor laver den store eller små fejl?

Håber at der bliver en god diskussion ud af dette :)

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf JoaCHIP » lør 28. sep 2013 13:02

Så den for et års tid siden, og jeg må indrømme at jeg ikke synes den havde nær lige så meget dybde som den oprindelige Avatar-serie. Jeg synes "The Last Airbender" var super fed, og det virkede som om der var brugt rigtigt meget tid på historien. Det indtryk havde jeg ikke af Korra desværre.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Gintoki
Happy-Gin
Happy-Gin
Indlæg: 3357
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: Himmellegemet Jorden, nærmere placering KBH

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Gintoki » lør 28. sep 2013 13:48

JoaCHIP skrev:Så den for et års tid siden, og jeg må indrømme at jeg ikke synes den havde nær lige så meget dybde som den oprindelige Avatar-serie. Jeg synes "The Last Airbender" var super fed, og det virkede som om der var brugt rigtigt meget tid på historien. Det indtryk havde jeg ikke af Korra desværre.

Må erklære mig enig. Dog så er der lige udkommet en ny bog i Legend of Korra, så kan være der kommer noget mere substans på nu :)
Billede NYAN NYAN NYAN NYAN NYAN NYANBillede

http://nyan.cat http://www.nyanicorn.com/

Back once again for the renegade master, default damager, power to the people!

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf LightningHei » lør 28. sep 2013 15:12

Jeg synes at den første sæson af Korra var fed nok i starten, men synes at den blev kedeligere ret hurtigt... Så ved ikke om jeg gider at se sæson to :P
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Sneffe » lør 28. sep 2013 18:56

Er bange for at der ikke bliver meget diskussion, da jeg jeg er enig med resten af jer. Serien startede ud med et godt momentum og klarede sig virkelig godt med at introducere de forskellige karakterer og Republic City som by.

Dog virker alt herefter meget forhastet, og der bliver ikke taget tid til at gå i dybden med nogle af karaktererne såvel som det overordnede plot, hvilket i særdeleshed viser sig i slutningen af første sæson.

Karaktererne har heller ikke på nogen måde kapaciteten til at kunne imødekomme den forventning jeg sad med efter at have set Avatar the Last Airbender.... et par gange. Soka er blevet erstattet af Bolin, der mest af alt lader til at være Soka uden sine dårlige vittigheder og sine heroiske øjeblikke. Kærlighedsplottet imellem hovedpersonen Korra og Mako virker også meget tilfældigt og det får i modsætning til dens forgænger ikke lov til at gro serien igennem, da alting bliver forhastet.

Alt i alt mener at man burde have ladet første sæson i dobbelt længde, da det ville have givet mulighed for et dybere plot og nogle bedre karakterer amt en naturlig udvikling af dem. Serien er ikke den værste af sin slags, men den er ikke engang tæt på at være på samme niveau som sin forgænger, der samtidig med at have et plot, der er meget simpelt og liniært har en meget velafviklet karakterudvikling og ikke mindst en fantastisk humor.

Jeg vil følge med i anden sæson for at se om de kan få rettet op på nogle ting, men jeg forventer ærligt talt ikke det store af serien på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Kijoi Mudasan » lør 28. sep 2013 21:14

Har kun set sæson 1 af TLoK, men synes ikke det lever op til A:TLA overhovedet.

Den serie var så kær og vellavet. Man kan ikke andet end at elske Ang, mens Korra bare er en lidt meh karakter, synes jeg!
SEE YOU SPACE COWBOY...

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Houkou » lør 28. sep 2013 21:57

Syndes som mange af jer andre at A:TLA er bedre end TLOK, men jeg kan nu godt lide at se den alligevel, est fordi jeg godt kan lide de steder hvor vi finder ud af lidt mere om de forgående karakter, hvad der skete med dem, hvad de blev til og hvad de udrettede.
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf LiseR » søn 29. sep 2013 14:03

Jeg synes det samme som Houkou. Fordi Aang og Sokka bare er pænt nice som voksne. Kæhæhæhæhæ *_*

Og så synes jeg i den grad TLOK lider af et ALT for hurtigt fortælletempo. Suk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf Sneffe » søn 20. okt 2013 18:50

Med de sidste to udgivede episoder af The Legend of Korra (episode 7 og 8 ) synes jeg pludselig at anden sæson har oppet sig en smule. Episoderne i sig selv giver ikke det helt store til plottet i forhold til den tid de brugte, men hvad man ikke kan tage fra dem er, at de giver noget fantastisk baggrundshistorie for universet. Og som en stor fan af Avatar the Last Airbender sætter jeg stor pris på dette :)
Billede
Den første Avatar, Wan

Brugeravatar
ThatDude
Chibi
Chibi
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 1. apr 2013 22:56
Køn: Mand
Geografisk sted: nordjylland

Re: The Legend of Korra Discussion

Indlægaf ThatDude » tors 24. okt 2013 15:51

har nu set 4 episode af sæson 2, og kan klart anbefale den, fantastisk anime $_$


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster