Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 16:05

Som titlen antyder det, så ville jeg åbne et emne, hvor folk kunne smide inputs til, hvorledes man bedst afholder "Månedens anime", dvs. et emne, hvor man udvælger en bestemt serie og løbende diskuterer det, evt. afsnit for afsnit.

Kom gerne med input om, hvordan man bedst motiverer folk, og hvordan man udvælger en serie, som flertallet vil gide se og diskutere! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf l.mathiasen » ons 6. jul 2011 16:17

Jeg tænker kortere forholdsvis nye serier (inden fra de sidste 5 års tid), de lidt skæve serier man ikke så ofte hører om, men som har mange kvaliteter der bliver overset i denne moe periode, og sørg for at have en "toastmaster" der kan holde samtalen i gang.
Så selv om jeg ville elske det selv, ikke noget med Space Battleship Yamato som du ikke får folk til at se :'(
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf mikael » ons 6. jul 2011 17:05

Jeg tænkte på at man muligvis kunne snuppe en helt ny serie, som bliver sendt på Crunchyroll og diskutere den løbende efterhånden som der kommer nye episoder.
Det ville selvfølgelig ikke helt være en "månedens anime" men ville give folk noget udvikling at snakke om.

Brugeravatar
Crystal Dragon
Kage
Kage
Indlæg: 886
Tilmeldt: tors 16. jun 2011 18:07
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Cloudsdale - et eller andet sted over Hvidovre

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf Crystal Dragon » ons 6. jul 2011 17:09

Jeg tænker på at man kan komme med et forslag til nogle serier man har set, helst nogle serier som man ved ikke er fuldstændig ukendte, og så kan admin.'erne lave sådan en "Poll Afstemning" og efter en uge så bliver den serie med flest stemmer valg til månedens anime og så snakker man om den i 3 uger og har en ny uges afstemning.

Med mindre det er sådan I har gjort før med de andre "månedens anime" så må I undskylde, vidste jeg ikke... :'( Men det kunne være en idé.
It's so cute I'm gonna die! ^o^
Spoiler: vis
Billede
Billede
How I feel when the Captain is comming over...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf Kiwi » ons 6. jul 2011 17:41

Umiddelbart er jeg også tilhænger af ideen med en ny serie som man ser "sammen", burde være muligt for alle at se et afsnit på en uge (selv for undertegnede). Hvis man kigger på Mathiasen mini anmeldelser i en anden tråd, kunne det hurtigt blive til en længere snak hvis man vælger den rigtige serie.
Efter et par uger i en sæson kunne man jo stemme bruge Crystal Dragons forslag og stemme om den / de serier folk føler de gerne vil snakke om.

Brugeravatar
MADAO
Chunin
Chunin
Indlæg: 115
Tilmeldt: ons 11. maj 2011 21:59
Køn: Mand

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf MADAO » ons 6. jul 2011 22:30

First, organization:

Make a different forum section for that maybe, coz placing it here is too general?

A new thread for each anime, that goes without saying..

Then pick something that all can discuss, don't go choosing something that may be too Japanese, unless people are willing to.

More ideas to follow :p
BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf SsjGogo » tors 7. jul 2011 09:13

Making a individual section for that is not an option - in my humble opinion - considering that this subject so far hasn't succeded on two different forums.

With a simple [Månedens Anime August] - XXX it should be possible to discuss a subject, without a seperate section, but I agree, finding an anime that most are willing to discuss is a difficult task.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf l.mathiasen » tirs 12. jul 2011 15:33

Har tænkt over det nogle dage, synes Mikaels forslag om at følge en af de nye Crunchyroll serier er en god ide, da man da så i hvertfald har noget at snakke om en gang i ugen, og vi er nogle der alligevel ser serierne. Det bliver ikke en månedens anime, men pyt så længe vi snakker om en serie :)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf SsjGogo » tirs 12. jul 2011 15:37

Meget enig, hvis i vælger en serier og måske kalder det noget andet end "Månedens anime" - måske "Turen går til "X" - så skal jeg nok gøre det sticky i en periode. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Ideer til afvikling af "Månedens Anime"

Indlægaf nielsm » tirs 12. jul 2011 15:51

Jeg tror også det er bedst at prøve bare at starte en kultur med at diskutere aktuelle serier, så kan man altid prøve at tage marathon-kigning og følgende diskussion senere!
Jeg synes i hvert fald det er lettere mentalt at følge aktuelle serier, der er det bare at kigge en gang om ugen.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster