Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama Dolls

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama Dolls

Indlægaf nielsm » ons 6. jul 2011 19:58

Billede

Kamisama Dolls er en ny anime i sommeren 2011.
Den kan ses på Crunchyroll, hvor nye afsnit kommer hver tirsdag.


Billede Billede
Kuga Kyouhei og Shiba Hibino studerer på et universitet i Tokyo, men det er vist ikke så vigtigt. Kyouhei er flyttet til Tokyo for at studere. Han boede tidligere i en lille landsby. Hibinos far er også fra landsbyen, men Hibino selv har aldrig været der.

Efter deres introduktionsfest, hvor Kyouhei fik lidt for meget at drikke (og efter­­følgende vågnede op i Hibinos skød) støder de imidlertid på noget foruroligende.

Billede

Da Kyouhei kommer hjem støder han på nogen han kender godt:
Billede Billede
Hans søster Utao, og hendes kakashi, Kukuri.

Kakashi? Det er hvad de her magiske robot-lignende ting bliver kaldt. Mennesker som styrer en kakashi kaldes for seki, dvs. Utao er seki for kakashien Kukuri.

Efter lidt komedie forklarer Utao snart hvad der er sket, og det giver også Kyouhei et tip om hvad han så i den elevator tidligere: Deres bror Aki er undsluppet.

Billede
Aki er også seki, men han har vist en skrue løs. Han har været spærret inde i lang tid, i deres hjemby, men brød ud da han fik nys om at Kyouhei havde forladt stedet. Det bliver antydet at han simpelthen har en voldelig personlighed.
Det går da også slemt ud over Kyouheis lejlighed og vækker naboerne, men i sidste øjeblik kommer Utao til redning!

Billede

Ups.

Nu har Kyouhei ikke lige noget sted at bo...


Heldigvis er der masser af ledige værelser hos familien Shiba, og så flytter Kyouhei og Utao ind hos Hibino og hendes far, alt imens Aki bliver fragtet bort. Hibinos far beslutter sig for at han ikke længere kan holde landsbyens hemmelighed hemmelig for sin datter, og beder derefter Utao demonstrere:

Billede
På billedet demonstrerer Utao hvorledes hun stadig har dårlig kontrol over sin kakashi.

Og således slutter første afsnit...
Spoiler: vis
Man ser i sidste klip at bilen, Aki blev fragtet i, er kørt af vejen og brudt op. Det kan kun gå galt!


Billede


Serien er produceret af studiet Brains Base, som blandt andet har Baccano! og Durarara! i baggagen.

Den er instrueret af Kishi Seiji, sammensat (series composition) af Uezu Makoto og har karakterdesign af Morita Kazuaki.
De tre har alle også været med til Seto no Hanayome, som jeg har hørt meget godt om men desværre ikke set selv.
Desuden har Kishi Seiji også instrueret Angel Beats, Uezu Makoto har sammensat Katanagatari, og Morita Kazuaki har designet for Nyan Koi!

Både OP og ED sangene er skrevet og sunget af Ishikawa Chiaki som virkelig er en veteran inden for det fag, og de er da heller ikke dårlige.

Okamoto Nobuhiko lægger stemme til Kyouhei. Han har tidligere spillet Accelerator fra Toaru Majutsu no Index serierne, Mamezou i Otome Youkai Zakuro og Kisa Shouta i Sekai Ichi Hatsukoi.
Fukuen Misato lægger stemme til Utao. Hendes mest prominente tidligere roller er nok Yoshika fra Strike Witches og Kurumu fra Rosario+Vampire.
Kayano Ai er stemmen bag Hibino. Hun debuterede vist kun sidste år og har ikke haft mange hovedroller endnu. Dog skal nævnes Menma fra Ano Hana og Isana fra Yumekui Merry.
Kimura Ryouhei står for Aki. Af hans tidligere roller vil jeg nævne Takizawa Akira fra Eden of the East, Albert de Blois fra Gosick og Eichi fra Full Moon.


Jeg ser i hvert fald frem til næste afsnit!

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SsjGogo » ons 6. jul 2011 20:42

Ser meget spændende ud, den er kommet på "to see" - listen! :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
mikael
Genin
Genin
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:32
Køn: Mand
Geografisk sted: danmark

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf mikael » ons 6. jul 2011 21:07

Den er ikke lige min favorit genre, men på nuværende tidspunkt er den af sæsons top serier og jeg vil nok også følge med i den.

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SomethingPurple » tors 7. jul 2011 00:13

Så første afsnit i går, havde den slet ikke på radaren, men første episode var da ganske underholdene om også en smule kliche.

Dog er jeg lidt træt af voksende mænd, der rødmer, og over the top sindssyge skurke, men måske bliver han bedre udviklet længere inde i serien.

Indtil videre er det da en serie jeg vil følge med i.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf nielsm » tirs 12. jul 2011 20:24

Så kom andet afsnit ud, jeg tror vi har lagt stilen nu. Mest bare noget fjollen rundt og så lidt seriøsitet ind i mellem. Fuldstændig anime.

Spoiler: vis
Tydeligvis kan de ikke klare sig uden "gal videnskabsmand" karakteren der absolut skal stikke næsen i alt, suk.
Så åbentbart holdt ham der Aki en massakre en gang og dræbte en bunke folk fra landsbyen. Dejlig historie, behøver han bruge hele afsnittet på at stå uden for byen og kigge ind over den? Ugh.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » tirs 12. jul 2011 21:01

Tror nu mere den starter op blødt mens vi bliver præsenteret for verdenen og figurene. Tror ikke den fortsætter i det spor hele vejen igennem, skal nok ændre sig når vi føler os trygge >:)
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SomethingPurple » søn 17. jul 2011 01:40

ja, ikke et videre seriøs afsnit, men stadig underholdende nok, tror heller ikke den foresætter i samme stil hele vejen igennem, eller rettere sagt det håber jeg ikke :p
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf nielsm » ons 20. jul 2011 18:54

Åha hvis ikke andet så forstår animatorerne i hvert fald at lave sjove ansigter!


Okay, har set hele 3. afsnit nu, det begynder faktisk at tegne sig ret interessant, der er kommet mange flere aktører på scenen.
Spoiler: vis
Det lader til at Kyohei og Aki ikke er decideret brødre, men dog stadig fra samme klan. De var tilsyneladende begge involverede i en massakre eller lignende en gang i deres yngre dage... er der nogen der har et mere præcist bud på hvad der er foregået?

Og det ser ud til at Mad Scientist pigen kommer til at holde Aki som gæst >:)


Nå ja, husk at se ED-sekvensen! Der er klip fra næste afsnit gemt i kakashiernes øjne i den!

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SomethingPurple » tors 21. jul 2011 01:37

I starten troede jeg den forsatte i samme useriøse stil, men anden del var langt bedre og karaktererne begynder faktisk at virke mere interessante.

Spoiler: vis
Er meget spændt på hvilke planer Kuuko har med Aki :p

Billede
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » tors 21. jul 2011 23:42

SomethingPurple ventede på at jeg skrev i tråden, så det gør jeg.
Afsnittet var halvkedeligt. Jeg ved godt de hele tiden kommer med hints om action senere, men synes ikke de har de leveret den indtil nu
Kan godt lide delen hvor hun som håndukke skal forklare ting :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster