Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama Dolls

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » tors 8. sep 2011 02:03

SomethingPurple skrev:
l.mathiasen skrev: men hun er så kedelig at kigge på :P


Hold da op hun har da to store fortrin :p

jojo, men alt med måde :D

/me føler sig som værende en dyb person når han er lidt ligeglad med det :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf nielsm » fre 23. sep 2011 03:50

Hovsa, der kom jo også et nyt afsnit den her uge.

Det er virkelig synd den måde serien er planlagt på, for jeg synes den er begyndt at vise nogen ret så gode kampsekvenser nu, med spændende tvist; ikke lige til at forudse. Ja, i næstsidste afsnit bliver det godt. Suk.
Slutningen på afsnit 12: vis
Og endelig skete det: Kyouhei stjæler kontrollen over Kukuri tilbage. Det var jo bare et spørgsmål om tid... specielt efter vi fik demonstreret hvordan Aki gjorde det samme.


Og Mahiru bliver ved med at være den mest interessante karakter.
Spoiler: vis
Det var på den ene side dejligt at se hende bryde helt sammen efter Utao stak kontrolcenteret ud af Magatsuhi, og alligevel kan jeg godt finde noget sympati.
Nogen af de scener minder mig virkelig om Evangelion.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » fre 23. sep 2011 23:08

nielsm skrev:Og Mahiru bliver ved med at være den mest interessante karakter.
Ja hun kunne bære serien i sig selv, i modsætning til loli og store bryster som ikke har noget at lave der selvstændigt
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf nielsm » tirs 27. sep 2011 20:27

Det var ærlig talt en ret svag afslutning, alt for mange løse tråde. Ja, de vil lave en fortsættelse og det håber jeg også de kommer til for den her slutning var godt nok dårlig.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » ons 28. sep 2011 02:01

Antiklimaks (N)
Den her serie kunne have været så god, men den nåede aldrig store højder og med den her slutning kan jeg skrive den i glemmebogen :P

Om der kommer en fortsættelse, tja, det må bluray og dvdsalget jo afgøre, men ifølge tilfældig person på mal som derfor nu er min troværdige kilde ;D , brugte de her 13 afsnit materiale fra de 7 første bind af mangaen, som der skulle være 9 af på nuværende tidspunkt, så der er nok ikke så meget at bygge en ny animeserie på lige nu.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SomethingPurple » lør 1. okt 2011 01:15

Den her serie endte med at blive en 6'er for mig, serien kunne have været udemærket, men blev holdt nede af unødvendig fanservise og for lidt udvikling og af at være fuldstændig åben til sidst.

Jeg ville dog helt sikret se en anden sæson, hvis den kommer.

At der endnu ikke er nok manga til endnu en sæson, forhindrer dem jo ikke i at vente noget tid, som de i sin tid gjorde med Natsume, dog tvivler jeg på den her serie kommer til at sælge mange skiver så det slutte nok her. :p
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » lør 1. okt 2011 01:34

Tja skulle det gå helt skruer de bare op for fanservicen og laver en ova de udgiver sammen med en special edition af mangaen næste gang der udkommer et bind, er det ikke moden for tiden :D
Personligt kunne jeg godt bruge mere Mahiru, de behøves ikke have loli og store bryster med, ej heller de "dukker" :D

Men synes egentlig der var meget karakteropbygning og udvikling i disse afsnit men ikke så meget reelt handling. Man kunne da godt forestille sig at en mulig sæson 2 ville være mere action præget og flere flashbacks med action i, så behøver man vel ikke så mange kapitler at tage af :D Men lad os nu se salgstallene, tror ikke de bliver så høje at man gider lave mere.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf SomethingPurple » tors 20. okt 2011 00:45

Alle de mange folk, som har snakket om serien har sikret allerede læst det :p

Makoto Uezu, series script editor and scriptwriter for the Kamisama Dolls television series, indicated that a sequel remains undecided as of Monday. Uezu noted that a draft does exist for continuing the story, but "various difficulties" have complicated the possibility of proceeding with a new series for the action anime.

The 13-episode supernatural anime based on Hajime Yamamura's manga originally aired in Japan from July 7 to September 27. Crunchyroll streamed Kamisama Dolls in various countries as it aired in Japan on Tuesdays.
kilde ANN
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf l.mathiasen » tors 20. okt 2011 01:11

Jo men var for doven til at skrive noget rigtigt om det :D

Men havde egentlig tænkt over om jeg skulle lave et langt rant om at otaku anime koster måske 300kr for en dvd eller bluray så naturligvis vil ret få folk købe de mindre serier (under 2000 solgte) i stedet for at prissætte anderledes og nå et langt større marked. Men gad ikke i dag :D

Naturligvis hvis folk nok køber mere af mangaen kan det jo altid tjenes hjem på den måde :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Forbandede landsbyer med deres hemmeligheder: Kamisama D

Indlægaf nielsm » tors 20. okt 2011 01:47

l.mathiasen skrev:Men havde egentlig tænkt over om jeg skulle lave et langt rant om at otaku anime koster måske 300kr for en dvd eller bluray så naturligvis vil ret få folk købe de mindre serier (under 2000 solgte) i stedet for at prissætte anderledes og nå et langt større marked. Men gad ikke i dag :D

Nå ja, det er det jeg kalder "omvendt markedsøkonomi". De antager de kan sælge minimum X enheder og sætter så prisen efter hvor meget de skal tjene ind før det løber rundt, frem for at satse på at have en generelt godt produkt og sætte en pris som er overkommelig for en større gruppe. Der er alt muligt galt med hvordan den japanske animations-industri bliver kørt på.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster