Køb an anime i butik!?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Køb an anime i butik!?

Indlægaf Kijoi Mudasan » fre 25. okt 2013 11:13

Heya :3

Jeg tænkte på, hvor køber i jeres anime serier?
Jeg kunne forestille mig, at mange købte dem på nettet, men ville i foretrække at købe dem i en fysisk butik?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg arbejder i Fona, og arbejder lidt på at opbygge en anime afdeling!
Jeg ved ikke rigtig om det overhovedet kan lade sig gøre, at have en masse forskelligt, men hvis det kan, tror i at i kunne finde på, eller bare folk generelt, kunne finde på at købe anime i fona?
- bare inden jeg begynder at bestille alt muligt hjem! :'D
SEE YOU SPACE COWBOY...

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Shadari » fre 25. okt 2013 11:37

Jeg ville meget gerne købe anime i Fona :3
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Manna » fre 25. okt 2013 12:29

Jeg kunne godt se det bekvemme ved at købe anime i fona, det ligger trods alt lidt mere udbredt end de andre butikker. Men jeg ved ikke hvor meget salg der vil være i det, for det kommer meget an på prisen og hvilke serier der er. Jeg tror ikke det vil være noget der skulle stå på hylderne, men måske som en mulighed for at få det bestilt hjem?

Personligt køber jeg mest anime hvis jeg er til cons, og aldrig særlig meget. Så jeg vil nok ikke benytte mig af tilbuddet, især fordi jeg ofte oplever at det er billigere på nettet, hvor jeg måske kan undgå tolden.
~Queen of the night~

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf SsjGogo » fre 25. okt 2013 12:33

Kan ikke forestille mig, at Fona - grundet en begrænset køberskare - vil kunne konkurrere med priserne.

Personligt bruger jeg mest CrunchyRoll og Netflix, og handler meget få titler på Bluray - titler som står som klassikere i mit hoved.

Som indkøbschef i Fona ville jeg holde mig fra det.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Naiera » fre 25. okt 2013 14:15

Har Fona nogensinde handlet med importerede film? Fra England, for ikke at sige USA? Jeg tror slet ikke det overhovedet kan lade sig gøre. De film og serier der overhovedet er udgivet i Danmark er, for genreinteresserede, nok rimeligt uinteressante efterhånden, og f.eks. de seneste Ghibli Blu-rays har Fona vel allerede haft, hvis de havde lyst.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Shadari » fre 25. okt 2013 14:44

Synes nu stadig det er en god ide *_*
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf l.mathiasen » fre 25. okt 2013 14:59

I teorien kunne jeg vel godt finde på at købe anime i en Fona, hvis der var stort nok udvalg til at man bare kunne komme forbi og købe noget spændende, men hvordan vil du sørge for at animefans ved de kan købe anime i Fona og hvordan får du fortalt mundane købere at det ikke er børnefilm og de ikke har danske undertekster.

Jeg husker under animeboblen hvor jeg så Ninja Scroll i Kvickly stående ved siden af Thomas det lille lokomotiv. Ikke et sted animefans leder efter deres tegnefilm, og jeg tror heller ikke forældrene til Thomas målgruppen er så interesseret i at deres poder ser Ninja Scroll.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Kijoi Mudasan » fre 25. okt 2013 17:51

Nu er jeg ikke indkøbschef i Fona, ikke engang i min egen Fona, men jeg er den der ser mest anime og er gode venner med ham der har den asiatiske afdeling.
Det er kun den store Fona på strøget, som jeg har mulighed for at bestille hjem til.

Men med det sagt, så har jeg bl.a lige bestilt Black Butler, Death Note og Samurai Champloo hjem, og priserne er billigere end fx Faraos (staves?).
Vi har mange af Ghibli filmene hos os, og alle sammen til rimelig gode priser (30-50kr ca).
Mange anime serier og film er der mulighed for at bestille hjem lige meget hvad, jeg er bare lige i tvivl om jeg skal gøre det til en "thing"! ^^
SEE YOU SPACE COWBOY...

Brugeravatar
Kijoi Mudasan
Chunin
Chunin
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør 28. sep 2013 01:24
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Køb an anime i butik!?

Indlægaf Kijoi Mudasan » fre 25. okt 2013 17:52

Med "thing" mener jeg, om jeg bare skal bestille det hjem jeg allerede kan, eller om jeg skal tage fat på vores leverandør og se om der er mulighed for at udvide! :D
SEE YOU SPACE COWBOY...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster