Alt det, der er galt med anime ..

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf Chuchu » søn 27. okt 2013 20:09

For mig er definitionen af anime/manga stilen. Det kan godt være at det er japanernes ord for tegnefilm, og at det gør alt tegnet fra verden over til anime for dem, men her i Danmark har vi en ret klar forståelse af anime-stilen. Og har noget stilen, vil jeg definere det som værende anime/manga.

Og personligt synes jeg ikke at man skal kunne lide alt inden for et givent emne for at kunne definere sig som fan. Så ville man være fan af ret få ting.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf Tanerion » søn 27. okt 2013 20:13

SomethingPurple skrev:Tror problemet når nogle folk siger, at det meste nye anime er dårligere end i gamle dage, er fordi de snakker ud fra et nostalgisk udgangspunkt; den gang man var yngre var man simplehen mindre kritisk, dertil kommer, at vi i dag får alt anime serveret, i gamle dage nåede kun de gode og seværdige ting frem til os.(for det meste) dertil kommer at man også glemmer alle stinkerne og kun husker de gode serier og derfor får fortiden at rosenrødtskær.

Det forklarer ikke hvorfor jeg (og en masse andre nu jeg tænker over det) kan se ældre anime nu som vi aldrig har set før og foretrække det frem om det nye.

Chuchu skrev:For mig er definitionen af anime/manga stilen. Det kan godt være at det er japanernes ord for tegnefilm, og at det gør alt tegnet fra verden over til anime for dem, men her i Danmark har vi en ret klar forståelse af anime-stilen. Og har noget stilen, vil jeg definere det som værende anime/manga.

Uenig med det der.
Chuchu skrev:Og personligt synes jeg ikke at man skal kunne lide alt inden for et givent emne for at kunne definere sig som fan. Så ville man være fan af ret få ting.

Enig med det der :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf LiseR » søn 27. okt 2013 20:23

At definere anime er intet problem: Det er simpelthen animationsfilm/serier fra Japan. At mange af serierne i dag bliver produceret i Pyongyang i Nordkorea ændrer ikke på at de udgår fra Japan.

Udgår en serie fra Danmark, men er tegnet i mangastil, er det heller ikke en manga ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf supergummibear » søn 27. okt 2013 20:54

Tanerion skrev:
supergummibear skrev:bare man synes at hans første single var okay :p og så er man automatisk fan :O ???

Nop man bliver ikke automatisk fan.
Man er fan hvis man definerer sig som fan.
Man bestemmer selv om man er fan.

Anime er alle japanske tegnefilm og du bestemmer selv om du vil kalde dig selv fan.
Du vil måske ikke kalde dig fan hvis din modvilje mod haremserier overskygger din kærlighed til alle andre genrer.

Spørgsmålet er simpelthen hvor glad er du for anime?


Det har da overhovedet ikke noget med sagen at gøre *_* faktum er at hvis man kan lide en ting og går meget op i det kan begrebet "fan" da ikke undgå at opstå, og jeg vil da have ret til at sige jeg er fan af anime, men føler ikke at jeg kan tillade mig det, da jeg ligesom Sneffe mener at hvis jeg siger at jeg er fan af anime så er det ens betydende med at man kan lide det hele og det kan jeg altså ikke *_*
hvilket så igen leder mig tilbage til, at jeg bare er lidt utilfreds med den løse definition som jeg nu engang føler at begrebet anime har :)

Tanerion skrev:
Sneffe skrev:Min forståelse af ordet fan inkluderer at man bryder sig om alt inden for den specifikke ting man nu engagn er fan. Som det før er blevet nævnt så vil det at sige man er fan af anime i min forståelse altså betyde at man kan lide alt anime der er derude.

Min definition er at man kan kalde sig fan hvis man kan lide det tilstrækkelig meget til at det bliver ens hobby.


Desuden har jeg ikke lyst til at lave mine egne definitioner, for så får man da først og fremmest problemer, hvis man ikke har samme definitioner som alle andre xD

Chuchu skrev:Og personligt synes jeg ikke at man skal kunne lide alt inden for et givent emne for at kunne definere sig som fan. Så ville man være fan af ret få ting.


Det vil sige at du ikke ville være ked af det, hvis du eksempelvis var Robbie Williams fan, men kun fik en cd med take that til jul, fordi du fik sagt til din mormor, at du godt kunne lide ham der Robbie fra take that , som så ikke lige har tænkt videre over om det nu var hele bandet du kunne lide, eller kun den ene kunstner?
(igen tilgiv mig for min manglende evne til at komme med kreative eksempler *_* )

Jeg vil bare gerne tilbage hvor vi startede i stedet for at kører denne underlige tråd ud på noget af et side spor :p jeg kommer ude fra landet og der har vi det bedst med at kunne kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl. Så siger bare at en af de ting jeg synes er lidt trælst ved anime er at det overordnede begreb, for mig, bare er for uklart :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf Naiera » søn 27. okt 2013 20:57

Nordkorea? Really? Arrh? ;D

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf SsjGogo » søn 27. okt 2013 21:00

Naiera skrev:Nordkorea? Really? Arrh? ;D



Det undrer jeg mig også lidt over - henset til den politiske situation med de to lande.

Men måske er den god nok.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf l.mathiasen » søn 27. okt 2013 21:23

Jeg kan sige at der ikke bliver lavet anime i Nordkorea, der er handelsblokade, der bliver heller ikke lavet amerikanske tegnefilm i Nordkorea grundet samme blokade. Franske og canadiske, ja. Der en tegneserie om det emne faktisk, med lidt held kan den stadig fåes på dansk http://en.wikipedia.org/wiki/Pyongyang_%28comics%29
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Chuchu
Chunin
Chunin
Indlæg: 162
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 23:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Ishøj

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf Chuchu » søn 27. okt 2013 21:40

LiseR skrev:Udgår en serie fra Danmark, men er tegnet i mangastil, er det heller ikke en manga


Det tror jeg gerne - men det er stadig sådan jeg definerer det :P ser jeg et random billede på nettet tænker jeg "det er anime/manga" - der er ikke de helt store tekniske forklaringer og anden viden bag :)

I realiteten, så skal vi også poke til alle dem, f.eks. Deviantart, der har en kategori kaldet "anime/manga" - alle de tegninger kan jo umuligt komme fra Japan :P tror at rigtig mange kategoriserer anime/manga baseret på stilen - selvom det måske ikke oprindeligt er tilfældet.

supergummibear skrev:Det vil sige at du ikke ville være ked af det, hvis du eksempelvis var Robbie Williams fan, men kun fik en cd med take that til jul, fordi du fik sagt til din mormor, at du godt kunne lide ham der Robbie fra take that , som så ikke lige har tænkt videre over om det nu var hele bandet du kunne lide, eller kun den ene kunstner?
(igen tilgiv mig for min manglende evne til at komme med kreative eksempler *_* )


Ved ikke om jeg forstår dit eksempel rigtigt :P men du taler lidt for min pointe - bare fordi man er fan af Robin Williams, betyder det ikke at man er fan af alt hvad han indebærer - altså Take That i det her tilfælde. Som fan kan man vælge til og fra i forhold til et emne, og stadig være fan :)

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf Tanerion » søn 27. okt 2013 22:00

supergummibear skrev:Desuden har jeg ikke lyst til at lave mine egne definitioner, for så får man da først og fremmest problemer, hvis man ikke har samme definitioner som alle andre xD

There's your problem.
Du har åbenbart dine egne definitioner.
Definitionerne er at anime er tegnefilm fra japan og at en animefan kan lide anime.

Simple as that.
Case closed 8)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Alt det, der er galt med anime ..

Indlægaf supergummibear » søn 27. okt 2013 22:34

Chuchu skrev:
supergummibear skrev:Det vil sige at du ikke ville være ked af det, hvis du eksempelvis var Robbie Williams fan, men kun fik en cd med take that til jul, fordi du fik sagt til din mormor, at du godt kunne lide ham der Robbie fra take that , som så ikke lige har tænkt videre over om det nu var hele bandet du kunne lide, eller kun den ene kunstner?
(igen tilgiv mig for min manglende evne til at komme med kreative eksempler *_* )


Ved ikke om jeg forstår dit eksempel rigtigt :P men du taler lidt for min pointe - bare fordi man er fan af Robin Williams, betyder det ikke at man er fan af alt hvad han indebærer - altså Take That i det her tilfælde. Som fan kan man vælge til og fra i forhold til et emne, og stadig være fan :)


Ja det er lige præcis det, jeg ville give som et eksempel, på det du mente til at starte med :) Oprindeligt var min tanke bare at skære det ud i pap, hvor vigtigt det er at begrebs afklarer tingene lidt mere nøjagtigt for ellers får man bare røven i klemme nogle steder og det er der jo ingen der er særlig interesseret i :p

Tanerion skrev:
supergummibear skrev:Desuden har jeg ikke lyst til at lave mine egne definitioner, for så får man da først og fremmest problemer, hvis man ikke har samme definitioner som alle andre xD


There's your problem.
Du har åbenbart dine egne definitioner.
Definitionerne er at anime er tegnefilm fra japan og at en animefan kan lide anime.

Simple as that.
Case closed 8)


Nu hentyd jeg nu mere til dig, da du i et af dine forrige indlæg rent ud siger at du har dine egne definitioner se bare her:
Tanerion skrev:Min definition er at man kan kalde sig fan hvis man kan lide det tilstrækkelig meget til at det bliver ens hobby.


Jeg har ikke et problem, jeg kom med nogle ting, lige som alle andre i dette indlæg, omkring hvad jeg ikke kunne lide ved anime, og lige pludselig røg man bare ind på en masse omkring det at være fan, og det ved jeg ikke rigtigt om er passende for en diskussion som denne, jeg laver ikke mine egne definitioner, jeg erklærede bare at jeg nok var lidt utilfreds med den definition som Anime nu engang har i vesten xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster