Alt det, der er herligt ved Anime ...

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf SsjGogo » søn 27. okt 2013 11:01

Kære alle,

Som forslået af gummi bjørnen, så skulle vi have en kontrapart til tråden, hvor vi nævnte irritationsmomenter ved Anime.

Nu kan man ikke kalde Anime for en genre - men vi har nok alle en vis opfattelse af, hvad Anime er, som måske kan kaldes japanske tegnefilm for alle aldersgrupper.

En bedre definition er kærkommen.

Så skriv kære venner, hvad fascinerer jer ved Anime, hvilken effekt har det haft på jeres liv og hvad gør, at I fortsat ser det?
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
dakiholic
Chibi
Chibi
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 19. nov 2012 05:16
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf dakiholic » søn 27. okt 2013 11:42

OPPAI OPPAI OPPAI !!!!!


jeg elsker fanservice, og jeg ser nok anime for det primært..
til modsætning fra andre kan jeg godt li meningsløs fanservice og dårlige plots som blir skjult af pantsu shots etc. jeg er nok mest tiltrukket af tegnestilen når jeg vælger anime/manga/visualnovels, og hvis jeg finder en pæn/hot bishoujo kan jeg saktens finde på at se den bare for hende/dem. det skyldes min ensomhed uden tvivl. og er også derfor jeg ser mest harem romance fanservice hvor jeg kan fantasere om pigerne (i know it sounds creepy but its the truth). også derfor jeg samler på dakimakura. En ting jeg især godt kan li i anime er de "Powah bishoujo's" pæne piger som er dominerende og kan tæve ALLE (eller ivertfald ikke er pushovers). jeg elsker også de pivede stemmer og det umulige hår. med det sagt kan jeg godt se en "god" serie uden fanservice.. det visuelle er bare det første prioritet for mig. ^_^ Proceed flame!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf Tanerion » søn 27. okt 2013 12:18

dakiholic skrev:^_^ Proceed flame!

Nah det er noget jeg også synes er sjovt ved anime :)
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf supergummibear » søn 27. okt 2013 17:02

Som mennesket der kom med forslaget, må jeg jo hellere lige komme med et indlæg :)
Host host host … det er ikke gummi bjørnen men ”super” gummi bjørnen, for jeg er da slet ikke selvfed over hovedet ;D

Når back on track, der er så mange ting jeg elsker ved Anime(at jeg nok ville kunne skrive en hel bog om det, men da jeg ikke lige har det meget tid, eller oser af totalt overskud må i nøjes med en meget short version), men for det meste er det tegnestilen, der får mig til at vende tilbage til mediet gang på gang.
Elsker de store detaljerede øjne, samt bare hele den måde det er tegnet på, er en lille kunst fan og har altid beundret folk der er gode til at tegne. Så det kommer ikke bag på mig, at jeg er glad for mediet. Hvis der så er et godt solidt figurgalleri med, samt er fed historie er jeg bare helt solgt!

Jeg elsker det ”rush” (af mangel på bedre ord) det giver, når man bare bliver helt slugt af en serie og næsten ikke kan vente med at se, hvad der sker i næste episode. Eller hvis man får præsenteret nogle elskværdige karakterer som man bare kan føle med, fordi de er så godt sat sammen og oftest kan relatere lidt til dem, eller den situation de står i, eller bare følge med i den udvikling de gennemgår i løbet af seriens løb. Eller bare de relationer nogle karakterer når at opbygge.

Nogle gange kan en simpel lille gestus, som at en karakterer viser at de har tænkt over deres handlinger, eller viser deres medfølelse. Bare få mig til at dåne eller udbryde ”NÅRrrrrrrrrrrr! Hvor fint! <3 / NO FUCKING WAY :O !” og det, at det kan få en til at få de udbryd og leve med i handlingen, er da i sig selv, en dejlig ting, mener jeg. Det er tit de små ting i livet som tæller, har jeg hørt ^_^ .
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf Shadari » ons 4. dec 2013 18:44

Hentai ;P
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf Sneffe » ons 4. dec 2013 22:17

I stedet for at skrive en lang tør tekst, vil jeg forsøge at opsummere de ting jeg synes, der er herlige ved anime i nogle kortfattede punkter herunder.

De ting jeg finder herlige ved anime
    Den (til tider) vidunderlige animation
    Den ofte meget morsomme japanske humor
    Antallet af gode serier (koncentrationen derimod +o( )
    Kulturen omkring anime
    Det japanske sprog

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf ReficulNatas » tors 5. dec 2013 11:35

Primært animationerne.

Jeg dybt facineret af alt det taltent og tålmodighed der ligger bag at lave anime.
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf Houkou » tors 5. dec 2013 11:46

Jeg elsker at råbe af personerne i de animer jeg ser, da nogen af dem virkelig ikke bruger den øverste del, så er det fedt at fortælle dem hvad det er der forgår selv om de ikke kan høre det :3
Dog kan jeg også lide at følge en karakters udvikling og historien der bliver fortalt, desuden er det en god måde at fordrive tiden på. :D
Billede

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf nodokasa » fre 6. dec 2013 12:00

Storyline. Jeg hader alle de skide drama/comedy/whatever shows der ikke har en rød tråd eller en dybere mening og konsistens. Ja, jeg er skide kræsen, jeg vil ha' epic story lines og stimulering af alle mine sanser samt dyb mening når jeg skal underholdes.
Og tak guderne for at Anime gør det så forbandet godt - til tider.
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Alt det, der er herligt ved Anime ...

Indlægaf JoaCHIP » tirs 10. dec 2013 16:50

Jeg har lige siddet og set Muppet Sh... sludder, Farscape, og det mindede mig om en ting, jeg synes fungerer rigtigt godt i anime:

Sci-fi er én af de genrer der næsten altid går galt, når det skal laves som real live action-film eller (filmede) TV serier. Det drunker i enten animatronics eller 3D-grafik. Ingen af delene er særligt overbevisende. Hele det der med realisme går bare galt, og det er sgu næsten hver gang...

Anime har ikke det problem, og der findes rigtigt meget god sci-fi anime, hvor man ikke er generet af den grimme og alt for synlige overgang mellem filmet materiale og 3D-grafik (eller dukker). Det fungerer tit bare langt bedre, hvis det er sci-fi man vil lave. Og jeg er glad for sci-fi.
RYST OG NYD!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster