Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Houkou » tors 7. nov 2013 22:06

Jeg er vokset om med Pokemon og Digimon, og måtte ikke se dragonball for min papfar, selv om jeg gerne ville. Den første manga jeg læste læste jeg i tredje klasse det var tokyo mew mew, som nogle af mine veninder havde læst. Efter den gik der en del tid før jeg rigtigt fandt ud af hvad det enlig var jeg gik op i. Min interesse for andre mangaer og animer vågnede først da jeg begyndte på Naruto i ottende klasse. Min første con var SVS 2012, så det er ikke så længe jeg har været til cons selv om jeg bord ekstremt tæt på herning.
Denne kultur gav mig et pusterum, som jeg elsker rigtig meget, den har også hjulpet mig en del, men samtidigt også gjordt at min mor forstår mig mindre end hun allerede gjorde. Men det lever jeg med, hun er jo bare et menneske og er langsomt begyndt at acceptere det, men J-pop hjemme hos hende er udelukket med mindre jeg har hørebøffer på :3
Billede

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf LightningHei » lør 11. jan 2014 22:38

Tror jeg var 13. Havde set anime inden da, men der så jeg det bare som alle andre slags tegnefilm. Men så så jeg Naruto, og derfra gik det hurtigt. Jeg begyndte at finde og se mere og mere anime :)
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Willow » tirs 21. jan 2014 17:42

Hmm, jeg så sailor Moon på tysk tv, da jeg gik i første klasse. Men jeg mener også at huske, at jeg så Totoro med min mor, da jeg endnu yngre. Det kom som fjernsyn for dig på DR1, og jeg elskede den.
Jeg blev mere fan under pokemon, så begyndte jeg at se dragon Ball og sidenhen yugioh, før troldspejlet om mandagen. Mandag var den gode dag.
Der, det rigtig greb mig, var da jeg hørte om ranma 1/2 i troldspejlet. Jeg tror, jeg var 12, jeg gik vist i 6. Klasse. Det var min første manga, og jeg elskede den fra dag et. Det var i ranma, jeg læste om j-popcon og hypernova, hvor jeg lærte, at der var et fællesskab. Jeg tror, at før det var det bare noget, jeg så, uden at identificere mig med det. Det var først med ranma, jeg blev fan.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Naiera » tirs 21. jan 2014 20:35

Det var ikke Fjernsyn For Dig der viste Totoro (til det er den jo alt for lang), men den kom rigtig nok der fredag eftermiddag, endda mere end én gang.

Brugeravatar
Willow
Jonin
Jonin
Indlæg: 218
Tilmeldt: tirs 17. jan 2012 15:48
Køn: Kvinde

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Willow » tirs 21. jan 2014 22:05

Jeg havde sådan et svagt minde om, at den var blevet delt op og blev vist over flere gange XD men jeg var meget ung, så det er bare min hukommelse, der spiller mig et puds.
Og nu skal jeg finde på et eller anden originalt og humoristisk i håbet om at fange din interesse, ikke sandt? ... Hvilket pres D:

MissBehavenGaming
Jonin
Jonin
Indlæg: 259
Tilmeldt: man 29. jul 2013 16:37
Køn: Kvinde

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf MissBehavenGaming » søn 23. feb 2014 10:47

Tror jeg var blev det ca omkring Jeg startede i børnehaveklassen (5 år)... Vi havde en del japanere i klassen, fordi deres forældre arbejdede på det daværende Tokai i Præstø, og af en eller anden grund var de japanske forældre helt vilde med mig (klassens danske forældre hadede mig, hvilket er noget jeg ved, og ikke kun tror), så nogen gange ringede deres mødre bare for at jeg kunne komme hjem til dem efter skole, hvor jeg blev proppet med japansk slik, og så MASSER af anime... Længe leve de japanske forældre <3

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Shadari » søn 23. feb 2014 11:38

Houkou skrev:Jeg er vokset om med Pokemon og Digimon, og måtte ikke se dragonball for min papfar, selv om jeg gerne ville. Den første manga jeg læste læste jeg i tredje klasse det var tokyo mew mew, som nogle af mine veninder havde læst. Efter den gik der en del tid før jeg rigtigt fandt ud af hvad det enlig var jeg gik op i. Min interesse for andre mangaer og animer vågnede først da jeg begyndte på Naruto i ottende klasse. Min første con var SVS 2012, så det er ikke så længe jeg har været til cons selv om jeg bord ekstremt tæt på herning.
Denne kultur gav mig et pusterum, som jeg elsker rigtig meget, den har også hjulpet mig en del, men samtidigt også gjordt at min mor forstår mig mindre end hun allerede gjorde. Men det lever jeg med, hun er jo bare et menneske og er langsomt begyndt at acceptere det, men J-pop hjemme hos hende er udelukket med mindre jeg har hørebøffer på :3


Hvorfor måtte du ikke se dragonball ?
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Houkou » søn 23. feb 2014 14:25

Shadari skrev:Hvorfor måtte du ikke se dragonball ?

Min papfar syndes de bandede for meget.
Billede

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf Shadari » søn 23. feb 2014 14:39

Houkou skrev:
Shadari skrev:Hvorfor måtte du ikke se dragonball ?

Min papfar syndes de bandede for meget.

Kay ..
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
JosephineChan
Chibi
Chibi
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 13. dec 2014 23:41
Køn: Kvinde
Geografisk sted: København

Re: Hvor Gammel Var Du Da Du Blev Interreseret ?

Indlægaf JosephineChan » søn 14. dec 2014 21:19

Hmmm jeg begyndte i 2005 tror jeg. Der begyndte jeg og se Naruto,Dragonball og lidt efter Bagugan osv.. :) :)


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster