illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til noget

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf Tanerion » søn 1. dec 2013 20:29

Jeg ser det ikke som en negativ kommentar.
Det er billeder som jeg mente at mange der er interesserede i Studio Ghibli allerede kendte til.
Husker faktisk at jeg talte med l.mathiasen og SP om dem i chatten for to år siden så hvorfor skulle jeg tro noget andet?
Havde lige genset Panda Kopanda og sagde at stilen lignede den de havde planlagt til Pippi.

Men nu hvor jeg tænker nærmere over det er der måske nogle små hints til at han ikke vidste om skitserne.

Og dermed er jeg færdig med emnet :jul:
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf l.mathiasen » man 2. dec 2013 01:59

Tanerion skrev:Men nu hvor jeg tænker nærmere over det er der måske nogle små hints til at han ikke vidste om skitserne.

og hvordan skal den sætning tolkes, for den kan tolkes som om du endnu engang forsøger at vise din nørd cred ved at sige noget andres manglende viden.
i så fald spørger jeg mig selv om hvorfor jeg overhovedet gider skrive på dette forum når det er svarene man får.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf Tanerion » man 2. dec 2013 02:23

Det er ikke sådan man beviser sin cred og det er ikke det jeg prøvede på.

Har på fornemmelsen at det kun kan gå galt hvis jeg fortsætter her i tråden fordi i åbenbart kun hører det i vil høre.

Så endnu engang peace out!
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf psyg » man 2. dec 2013 02:27

lige når jeg har fået det sidste ord så siger jeg ikke mere!
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf Tanerion » man 2. dec 2013 02:55

Nemlig :jul:

Blev kritiseret for ikke at bidrage med noget så her er et link til at købe bogen med Pippi billederne: http://www.ebay.com/itm/Hayao-Miyazaki- ... 43bd5df8b0
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf Kiwi » tirs 3. dec 2013 08:42

Politiken omtaler også tegningerne, og jeg er helt enig i at det havde været kanon med en Pippi film fra Japan. Hvis man dømmer efter hvad gutterne ellers har lavet, vil jeg ikke mene Astrid Lindgren havde grund til bekymring.
Personligt ville jeg dog næsten hellere have set en anime baseret på Brødrene Løvehjerte, har altid været helt vild med den historie.

Vil lige takke Mathiasen for at dele linket med os andre, og også for de forskellige anmeldelser på bloggen.

Hvis man er interesseret i titler hvor Miyazaki og Takahata arbejder sammen, er der også Future Boy Conan. Minder meget om Laputa, og holder (ihvertfald efter min mening) fint dampen oppe i alle 26 afsnit.

Brugeravatar
Shadari
Velkomst Komitéen
Velkomst Komitéen
Indlæg: 4291
Tilmeldt: tirs 16. apr 2013 16:13
Køn: Kvinde

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf Shadari » ons 4. dec 2013 18:35

l.mathiasen skrev:På nettet er skitserne fra Pippi projektet fra starten af 1970'erne Hayao Miyazaki og Isao Takahata forsøgte at lave men ikke fik lov til af Astrid Lindgren gået viral, men det er nogle virkelig pæne skitser i hvert fald.
http://miyazaki-ru.livejournal.com/463300.html

Nogle af ideerne fra Pippi projektet blev så brugt til Panda! Go, Panda! som var lidt en tidlig forløber til Totoro. Og deres besøg i Sverige inspirerede byens udseende i Kiki.

Jeg har på min blog skrevet om 2 titler fra perioden hvor Miyazaki og Takahata arbejdede sammen Hols http://elmanime.blogspot.dk/2013/09/hol ... -1968.html og Lupin III http://elmanime.blogspot.dk/2013/10/lup ... -1971.html


Den er godt nok flot skitser :O
Noget lort den ikke blev til noget :S
Growing up means admitting you're getting old . That's like welcoming death . And While i don't fear death , i don't welcome it either . I will never " Grow up "

- Kazuma Torisuna

Billede

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf JoaCHIP » søn 8. dec 2013 15:21

Nuiii, fed samling billeder. Sjovt at se Miyazaki's bud på Pipi.
RYST OG NYD!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf LiseR » man 9. dec 2013 01:38

Jeg sidder faktisk og er ret glad for det ikke blev til noget, fordi jeg synes det rammer fuldstændigt skævt af Pippi.
På den anden side har jeg været OK glad for Mumitroldene-animeen, så det kan være det var blevet godt alligevel.
Under alle omstændigheder meget spændende at se dem - og JEG havde i al fald aldrig nogensinde hørt om det her projekt :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: illustrationerne fra Pippi animeen der aldig blev til no

Indlægaf supergummibear » man 9. dec 2013 19:27

Det er nogle vildt pæne tegninger af Pipi, men synes egentlig det er okay at det ikke er blevet til noget, eftersom historien jo ligesom er blevet fortalt mange gange før, kan huske at der faktisk for mange år siden blev vist en hel tegnefilms serie med hende om morgen i tv som ikke var så vellykket, og bryder mig egentlig ikke så meget om Pipi i det hele taget.

Så man kan sige vi har set en tegnet Pipi før :p uden tvivl ville Ghibli sikkert gøre det til et mesterværk, men for mit vedkomne måtte de gerne springe Pipi over og eventuelt måske bruge kræfterne på at animerer noget andet :) .... :/ .... men hvad ???
...Ak, det er jo lige meget, jeg ser med glæde alt det de laver alligevel *_*
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster