Anime forår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime forår 2014

Indlægaf SsjGogo » tirs 8. apr 2014 22:35

Så også første afsnit af Rowdy Sumo Wrestler - og det er svært ved at være uenig med SP.

Hvis jeg skulle sige noget positivt - så fandt jeg intro temaet sjovt - og det visuelle havde et nostalgisk retro skær over sig. Meget andet bød afsnit 1 ikke på.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » tirs 8. apr 2014 23:02

Black Bullet. Først troede jeg det var en rå seriøs kamp mod monstre, men så...
Billede
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime forår 2014

Indlægaf SomethingPurple » ons 9. apr 2014 03:37

Billede

Baby Steps

Sports anime har rigtig fået et comeback her på det sidste, takket være den store kvindelige fanbase som har gjort serier som Ookiku Furikabutte, Kurokos Basket og Yowamushi Pedal og Free til finansielle succeser både i dvd, manga og merchandise salg. Den ting som har gjort de serier til den store succes: de pæne unge fyre, har Baby Steps ikke, og det er på mange måde en mere old school sports serie med et karakterdesign, der hører mere hjemme i starten af 90erne end i 2014.

Baby Steps skiller sig også ud med at introducere både en mandlig og en kvindelig hovedperson i første episode og det ret oplagt at animen kommer til beskæftige sig en del med del indbydes forhold såvel som tennis, første episode bruger også det meste af tiden på at etablere personerne, og selvom serien bygger på en shounen manga, er Maruo Eichirou, også kaldet Ei-chan, ikke den typiske shounen hovedperson, hans karakter er kendeegnet ved, at han hele tiden anerkender svaghederne ved sig selv, analyserer hvad han skal gøre for at forbedre sig, og så arbejder for at at opnår sine mål, og det den del af hans karakter, og ikke et medfødt talent, der har gør han får topkarakter i skolen.

Hans ven beskyder ham for at være noget af en gammel mænd allerede og det ret tydeligt, at han egentlig ikke har så meget sjovt i sit liv, den kvindelige Na-chan er hans diametrale modsætning, hun er sprudlenede af liv, sødme, en smule klodset og en pige, de fleste drengene er vilde med, deres første møde er ikke på tennisbanen, men på skolen og det et ganske underholdende møde, som meget godt illustrerer kontrasterne mellem dem, de mødes midlertidig igen, da Ei-chan beslutter sig for at prøve at spile tennis, ikke fordi han elsker sport, men fordi han synes han trænger til lidt motion og tennis er en af de få ting, hvor træning forgår på et tidspunkt, hvor han har tid i sin studieplan, også her skiller Baby Steps sig ud fra andre sports serier, for i denne serie træner piger og drengene sammen og det giver en helt anden dynamik end den man typisk finder i sports-serier.

Serien har en mere realistisk stil end den man finder i Jump serier, og det nok mere en serie for folk, der sætter pris på en stille karakterdrevet serie med lidt romance end folk der til mandehørm og yaoi-undertoner og lange actionprægende kampe, og derfor bliver Baby Steps nok heller aldrig en stor kommerciel succes, men det nok sådan en serie som hr. og fru Japan ville sætte pris på, hvis ikke tiden var løbet væk fra den gang serier som Touch kunne samle nationen bag skærmen.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Anime forår 2014

Indlægaf Gama » ons 9. apr 2014 16:32

Jeg har fået set Seikoku no Dragonar, som var den der lige fangede mig. Jeg synes egentlig den starter meget godt og jeg ser frem til at se mere af den.. Men det er en typisk skole anime, med et typisk plot med en dreng som virker til at være bagefter alle andre, men det betyder egentlig bare at han selvfølgelig bare er stærkere end de andre, og det er du ikke i tvivl om fra start..( det er jo det mest logiske i alle stortset alle animes) Den handler om drage tæmmere, hvilket er det der fangede mig, jeg tænker lidt at folk mange gange er bange for at bruge drager, fordi det virker overbrugt, men egentlig ikke er det, jeg synes snildt vi kunne få flere animes med drager :)
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
kaas
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1080
Tilmeldt: lør 13. aug 2011 22:59
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anime forår 2014

Indlægaf kaas » tors 10. apr 2014 18:34

Gochuumon wa Usagi desu ka? eller Is the Order a Rabbit? er seneste skud på stammen af serier om nuttede piger, der er nuttede - denne her lægger sig nok mest op ad sidste sommersæsons success, Kiniro Mosaic. Der er ikke meget andet at sige end at du får hvad du kan forvente :P

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » fre 11. apr 2014 22:31

Chaika: The Coffin Princess virker til at være en spændende fantasy anime
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » lør 12. apr 2014 00:49

Ping Pong er en lille perle til dig der kan lide animation, men ikke nødvendigvis til dig der kan lide anime.
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » lør 12. apr 2014 01:44

Nanana's Buried Treasure
Nanana's Buried Treasure sæsonens søde romantiske komedie til otaku. Med et spøgelse og en skat. I introscenen tænker man Indiana Jones (Moeana Jones). Selve episoden minder så en mere om Dusk maiden of Amnesia. Med nogle løfter om skattejagt!
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime forår 2014

Indlægaf Kiwi » søn 20. apr 2014 16:48

Black Bullet - ringe
If Her Flag Breaks - super ringe
Coffin Princess - ikke så ringe
Nanana's Buried Treasure - god
Baby Steps - super god
One Week Friends - super nuttet

Det er dem jeg har set indtil nu :-)

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime forår 2014

Indlægaf psyg » tirs 22. apr 2014 01:20

Billede
Billede
「タダより高いものはない」


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster