Anime forår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. apr 2014 01:37

The Kawai Complex Guide to Manors and Hostel Behavior. Den virker ret sjovt og underlig med meget skæve persontyper.

Billede
Jeg sværger, det er slet ikke sådan en serie!

Billede
Men det er det altså ikke, selv om det måske kan ligne!

Billede
Wallah!.... bare glem det
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. apr 2014 02:57

Japanske hjemmesider er generelt ikke kønne, selv de store medier har hjemmesider der ligner noget DR gik fra i 2004, Fax og mærkelige mobilkommunikation man ikke bruger andre steder i verden kan de finde ud, men hjemmesider nej. Så stor var min overraskelse da jeg så hvordan siden til serien Daimidaler: Prince vs. Penguin Empire som er gået i en helt anden retning designmæssigt, jeg tror jeg vil kalde stilen Geocities retro http://penguin-empire.com/ meget kan man sige, men kedelig er den side ikke!
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime forår 2014

Indlægaf SsjGogo » søn 6. apr 2014 08:18

Folk med epilepsi burde advares først :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. apr 2014 15:36

med 50 titler i en sæson, betyder det jo også at man må tage nogle fravalg man ikke har gjort tidligere dengang der var langt færre serier. Så jeg har valgt ikke at starte på mange som jeg ellers ville give en chance og droppet serier efter 5 min.
Her er øjeblikket hvor jeg droppede The Irregular at Magic High School

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf Sneffe » søn 6. apr 2014 16:12

Jeg har kun fået startet på Captain Earth af Bones. Den virker umiddelbart meget interessant med en første episode, der stiller en række spørgsmål til hændelser, der er hændt forud for seriens begyndelsespunkt og en masse spørgsmål til hvordan den verden historien finder sted i er skruet sammen. Desuden vises der virkelig imponerende animation i første episode, så jeg kan da ikke andet end at glæde mig til nogle mecha kampscener :D

Jeg regner ikke med at animeen bliver revolutionerende, men den kunne da gå hen og blive meget underholdende :)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 6. apr 2014 23:49

Brynhildr in the Darkness er jo lavet af samme mangaka og instruktør som Elfen Lied, så jeg frygter en masse gore senere!
Indtil nu er så ikke sket så meget i den retning, vi ser mest en sød pige og får lidt hints om hendes evner, men det er nok for at lulle os i en falsk tryghed
Billede

Billede
Shana?
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » man 7. apr 2014 00:20

One Week Friends er en nuttet slice of life. Ikke moe nuttet, men mere melankolsk nuttet
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf Houkou » man 7. apr 2014 21:33

Foråret her er nok den der kommer med flest animer som jeg gerne vil se, hvilket er nemt lige nu hvor jeg er syg. Nå men jeg er da kommet igang med små 6 animer + dem jeg ikke er færdig med, nå men dem jeg har fået set er:

Fairy tail 2014 Den fortsætter med sine gode humor, tegnestilen er ændret en smugle men det gør nu ikke så meget. I første episode får vi lige introduceret karakterne igen hvilket nok er rart hvis man ikke læser mangaen og ikke lige kan huske præcis hvordan de er, jeg glæder mig i hvertfald til at se vider :)

Haikyuu!! Vi har set svømning, vi har set basketball og en masse andre sports animer nu kommer der en om volleyball. Denne anime er på top tre af hvad pigerne har glædet sig til at se her i foråret, og jeg er faktisk også temmelig begejstret selv om jeg var lidt kritisk i starten, men den har en god humoristisk sans som jeg godt kan lide.

Isshuukan Friends Som er blevet nævnt, syndes selv den er mega sød og glæder mig til at se hvad der sker senere hen.

Kamigami no Asobi Den her anime har jeg virkelig glædet mig til, den handler om guder og mennesker og det er guder fra flere forskellige trosretninger der er Balder og Loke fra den nordiske, Apollon, Zeus og Hades fra græsk og Tsukito og Takeru fra japans mytologi. Jeg glæder mig til at se mere af denne harem serie, som er en ud af de to jeg er begyndt på her i foråret.

Kiniro no Corda: Blue♪Sky Måske virker Kiniro no Corda bekendt for nogen, det er klart for denne klassiske musik harem er nemlig lavet af den samme som lavede Kiniro no Corda: Primo Pass, derfor minder de to animer også en del om hinanden, lige på nær personerne, hvor vores kvindelige hovedperson har spillet violin det meste af sit liv, så hvis man kunne lide Kiniro no Corda: Primo Pass så vil man også kunne lide Kiniro no Corda: Blue♪Sky.

Mahouka Koukou no Rettousei Som også er blevet nævnt meget kort, jeg finder den interessant på den måde det hele er lavet på, jeg syndes faktisk den er ret godt lavet, forstår ikke så meget endnu men regner jeg med at komme til senere hen, vil dog ikke anbefalde den hvis man ikke er så pjattet med søster/bror kompleks, da der er en del af det.
Billede

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » tirs 8. apr 2014 01:08

Virkede mest til at være merchandise serier i dag, så jeg fik kun set The Comic Artist and Assistants. Den lærer dig at sexchikane mod dine medarbejdere er en god ting. men en kedelig og dårlig anime, hvis største plus er at episoderne kun har halv længde.
Billede

Billede

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime forår 2014

Indlægaf SomethingPurple » tirs 8. apr 2014 03:12

Billede

Abarenbou Kishi!! Matsutarou / Rowdy Sumo Wrestler Matsutaro

Bygger på en manga af Chiba Tetsuya, en af skaberne bag klassikeren Ashita no Joe, denne gang drejer det sig så om sumo og ikke boksning, sumo er der dog intet af i første episode, som i stedet ikke laver andet end at vise os, hvor dumt og klamt et svin Matsutarou er, og ja han stjæler slik fra et barn, så synker mere efter sigende ikke lavere, faktisk er det nemmest komisk, hvor meget det bliver penslet ud, at Matsutarou ikke har nogen gode kvaliteter overhovedet.

For at sige at kort, så er ikke noget i første episode, der rigtig giver en lyst at følge Matsutaros rejse som sumobryder, også selvom serien formodentlig har til hensigt at udvikle sin karakter til et bedre menneske gennem historien, og så hjælper seriens forældede karakterdesign og billige animation heller ikke på oplevelsen.
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster