Anime forår 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime forår 2014

Indlægaf supergummibear » søn 27. apr 2014 14:51

Så er den første måned af den nye sæson snart overstået, så her en lille update eller first impression ting, og jeg må nok sige at der er en del interessante animeer med denne gang.

Black Bullet
Har allerede nu udviklet sig til at være spændende, troede egentlig det bare var til folk der elsker loli´s, men nej ;)

Captain Earth
Animationen er flot, men indtil videre har man set det hele før, bortset fra den cirkelformede regnbue selvfølgelig :O

Gokukoku no Brynhildr
Spændende, lidt creepy til tider, men glæder mig til næste afsnit. :)

Haikyuu!!
Sport shounen også, om volleyball!!!, (elsker volleyball), men lidt for meget i stil med kuroko no basket, hvilket nu ikke gør mig det store :P

Hitsugi no Chaika
En af sæsonens mere kedelige bidrag, jeg tror det mest er fordi vi ikke rigtigt får nogen forklaring på noget, og det tror jeg måske godt, man kunne have brugt, for jeg er i hvert fald en smule forvirret. :S

Isshuukan Friends
KAWAII DESU!! :3

Kamigami No Asobi
Åndsvagt reverse harem nummer 1 :sur: , om en pige der skal lærer, kendte guder som Apollon og Loke, om hvordan mennesker lever xD .

Kin'iro no Chord: Blue Sky
Dumt reverse harem nummer 2 >:( , men da jeg også har set ”Kin'iro no Chord: Primo Passo” i sin tid, tænkte jeg, at så måtte jeg jo hellere se med denne gang også. De har dog ikke meget med hinanden at gøre indtil videre.

Love Live! School Idol Project Season 2
Love live er stadig love live, intet har ændret sig, danse scenerne er stadig forfærdelige! og plottet er lige så gennemskueligt som det plejer, men ellers meget hyggelig idol serie. :)

Mekaku City Actors
Wow! det er lidt som om Bakemonogatari lige er smeltet sammen med Durarara……… pænt vildt og nice, slet ikke en helt dårlig blanding 8) !

No Game No Life
En lidt anden made at styre, et land på, ved at lade alle konflikter blive løst med spil, men hvorfor ikke. Den formår i hvert fald at gøre selv janken (sten, saks og papir) til et lidt mere indviklet spil end som så. ^_^

Sidonia no Kishi
Sæsonens bedste lige nu i hvert fald, ja den ligner faktisk Captain Earth meget, og animationen er lidt svær at vænne sig til, især karakternes ansigter udviser ikke mange følelser, men handlingen er medrivende og spændende, og hey en anime hvor mennesker har opnået menneskelig FOTOSYNTESE! come on! det skal jeg se ! :O

Soredemo Sekai wa Utsukushii
“… it’s a TENDER RAIN..” kæft jeg elsker den sang! Brøler med hver gang Nike begynder at synge den, må nok sige at serien bare gør mit shojo hjerte glad. :D

Soul Eater Not!
Yay! Soul Eater er ved at muterer til K-ON! så i stedet for at handle om bad ass unge med venner der kan transformeres om til psycho våben på størrelse med atomvåben og give de onde røv fuld, handler det i stedet om nye elever på Shibusen, der ikke kan finde ud af noget som helst og drikker te! :o
Charmerede ikke sandt ;D ? Ej den er meget sød, men Not i soul eater not er altså med kæmpe store bogstaver for det er virkelig ikke Soul eater som man er vandt til !
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 27. apr 2014 15:27

supergummibear skrev:Black Bullet
Har allerede nu udviklet sig til at være spændende, troede egentlig det bare var til folk der elsker loli´s, men nej ;)

Er virkeligheden ikke bare at du har set så meget anime at du er blevet lolicon :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime forår 2014

Indlægaf supergummibear » søn 27. apr 2014 15:47

l.mathiasen skrev:
supergummibear skrev:Black Bullet
Har allerede nu udviklet sig til at være spændende, troede egentlig det bare var til folk der elsker loli´s, men nej ;)

Er virkeligheden ikke bare at du har set så meget anime at du er blevet lolicon :D


NÅR JA :O !! se den mulighed havde jeg ikke lige taget i betragtning ;D
ej normalt irriterer loli´er mig egentlig mere end de fleste andre stereotyper, men i Black bullet kan man så sige, er der faktisk en grund til at de er der, hvilket der normalt ikke er, da de ofte bare bliver sparket ind i handlingen når plottet går i stå. :p
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » ons 30. apr 2014 14:24

Så har jeg også et par ord om sæsonens serier nedskrevet.
Hvis i vil have et billede til hver serie skal i læse indlægget på min blog her http://elmanime.blogspot.com/2014/04/fr ... e-fra.html ellers så bare fortsæt herunder :D

One Week Friends

Når jeg bruger ordet nuttet om anime nu om dage vil folk tro at jeg taler om en moe anime med piger sidder i en klub og drikker te, men det er ikke den slags nuttet, det her er en helt anden type anime. Det er en sød romantisk dramakomedie om en dreng der bliver ven med en pige uden korttidshukommelse. Det er naturligvis ikke problemfrit at forsøge at blive ven med en pige der ikke kan huske folk, og derfor har lukket sig inde i sig selv og er ensom. Der er ingen action eller indviklede historier her, bare en dreng der forsøger at blive ven med en pige.

The Kawai Complex Guide to Manors and Hostel Behavior
En romantisk komedie fyldt med mærkelige skæve typer på et pensionat. Jeg kan personligt godt lide serien og dens figurer men jeg egentlig ikke den her anime er for ret mange, for det er en anime der egentlig ikke gør sig let at holde af.

Ping Pong The Animation
Når man har samlet den manga-ka der stod bag Tekkonkinkreet og den instruktør der lavede The Tatami Galaxy så kan man godt tillade sig af forvente noget anderledes, og ganske rigtigt er denne lille bordtennis anime nok det meste unikke anime man kommer til at se i år. Det er nok ikke en anime for den typiske animefan dog. Skal jeg på nuværende tidspunkt tale om den anime jeg er mest glad for at se denne sæson bliver det Ping Pong.

Riddle Story of Devil
En yuri-anime om en klasse af piger fyldt med snigmordere der skal dræbe samme mål. Den er baseret på en manga af samme manga-ka som laver Loveless, og det er er nogle af de samme ting der holder begge serier oppe, tragiske hovedpersoner, brutale kampe og bittersød kærlighed, men de fleste fans af den ene serie kommer nok aldrig til at se den anden fordi grunden til at de er fans er for at se nogle af det modsatte køn kysse og det er lidt en skam.

Black Bullet

En halvgod dystopisk scifi om unge mennesker der bekæmper monstre. Jeg kan godt lide idéen med at det eneste der holder resterne af menneskeheden beskyttet er forbandede børn som bliver anset som en paria i samfundet. Jeg falder altid for social kritik!

Captain Earth
Det er en mecha, og den er på mange måder som andre mecha serier produceret af Bones, som Star Driver og Eureka Seven. Jep kort skrevet, men mecha er enten noget man allerede kender eller holder sig fra. Problemet med mecha er at med mindre det er noget lort er det ret svært at danne sig et indtryk fra start.

Chaika - The Coffin Princess
Steampunk fantasy ting, giver mig lidt minder om Sunday without God. Håndværket er i orden, men ved ikke endnu om serien egentlig er god eller ej

If Her Flag Breaks

Det her er sæsonens tåbelige haremkomedie man ser med hjernen slukket og glemmer med det samme igen. Den har intet unikt over sig, men perfekt til når man bare vil se en dum serie, og det vil man jo en gang i mellem.

Mekaku City Actors

Det her er godt nok en underlig serie om unge med overnaturlige kræfter, som kun Shaft kan lave den. Jeg har faktisk ingen ide om den er god eller dårlige endnu. Men nu har jeg da svaret på hvad Hatsune Miku laver i sin fritid ;)

Nanana's Buried Treasure

Det her er nok sæsonens søde romantiske komedie til otaku, tilsat en gang Indiana Jones. Et sød spøgelse der spiser budding og spiller MMO hele natten og en dreng der skal finde hendes skjulte skat. Ja det er en light novel! Jeg kan faktisk godt lide den her serie.

The World is Still Beautiful

Da der kommer så få shoujo anime er det er altid spændende at se når der kommer en ny af dem, for det er altid godt at se noget andet en gang imellem. Denne romantiske fantasy serie skuffer bestemt ikke, for den indeholder mange gode genre elementer for shoujo fans.

M3 the dark metal

Endnu en ok mecha som jeg ikke kan sige meget om indtil videre. Men skulle jeg vælge ville jeg nok se M3 før jeg så Captain Earth.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime forår 2014

Indlægaf SsjGogo » ons 30. apr 2014 16:28

Jeg har kun fulgt lidt med i Ping Pong - mest af alt grundet det visuelle.

Jeg mindedes House of 5 Leaves - som har lidt den samme streg.

Meget anderledes feeling i serien, men den har bidt sig fast hos mig.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf nielsm » ons 30. apr 2014 17:45

Her er nogen sketches til animation der desværre ikke kom med i Ping Pong episode 3: http://imgur.com/a/oDLt0
De samme scener blev stadig animeret, men billigere og hurtigere.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 1. jun 2014 20:33

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » ons 18. jun 2014 15:20

Et emne man kan tænke lidt over i sæsonens anime-serier er den ideologiske kamp mellem forskellige anime, her snakker jeg naturligvis Black Bullet og The Irregular at Magic High School, naturligvis er det ikke videre gode anime, så folk kan tilgives ikke at have set dem.
Nej den ideologiske kamp står ikke mellem loli og imouto, selv om man kunne tro det, men mellem politiske ideologier.

Hvor vi har Black Bullet som den venstreorienterede, hvor hovedpersonerne forsøger at skabe en fredelig og tryg verden med plads til alle uden racisme og diskrimination, men skurkene er magtfulde ledere med en fascistisk dagsorden, en af dem bruger børnene efter sit forgodtbefindende som en rigtig kapitalistisk skurk, og for at skære det helt i pap så hedder den skurk Ayn Rand.

Ayn Rand går igen i The Irregular at Magic High School, eller den rigtige forfatter ved det navn har kraftigt inspireret seriens politiske tema i hvert fald. Det er jo så den højreorienterede libertarianisme, hvor individets ret til at gøre hvad de vil går foran kollektivets behov. Hovedpersonen har kun egoistiske interesser i at få bedst mulige forhold for sig selv og sin søster, alt andet er bedøvende lige meget. I denne anime er folk der ønsker lighed en terroristgruppe som udnytter de dårligste elever (som derved har de dårligste forhold for de ikke har gjort sig fortjent til mere) på skolen for at opnå deres mål.

Hvad er min pointe her bortset fra man burde havde brugt tiden på at se Ping Pong i stedet for dårlige animeudgaver af sikkert lige så dårlige light novels, tja, en helterolle i en anime vil være skurkerollen i anden?
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf l.mathiasen » fre 20. jun 2014 17:06

Jeg har set de 2 første anime nu. De 2 noitamina serier Nanana's Buried Treasure og Ping Pong.
Den første er på mange måder en typisk light novel haremkomedie med en rigtigt bøgerne er ikke skrevet færdig endnu anti slutning. Jeg har set den sammenlignet med Dusk Maiden of Amnesia, desværre er den langt fra lige så charmende.

Ping Pong til gengæld er virkelig sådan en anime der en glad for at være fan af tegnefilm, jeg blev så glad at jeg med det samme jeg var færdig med den i går aftes skrev et helt indlæg om den på min blog (i stedet for at gå i seng :P). Den er så meget indie at ret få kommer til at se den desværre. http://elmanime.blogspot.com/2014/06/pi ... ation.html
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Anime forår 2014

Indlægaf Sneffe » lør 28. jun 2014 11:50

Ishuukan Friends
En enormt nuttet og stille og rolig serie. Det er ikke en serie med de mest komplekse karakterer ej heller er den animeen med et stort kompliceret plot, men det er en anime, der virkelig er god til at sætte en stemning. Jeg synes ikke serien er helt fantastisk, men den formåede godt nok at holde mig underholdt hele vejen igennem og af den grund for den en (Y)

No Game No Life
Dette er nok min yndlingsserie for denne sæson. Serien er sjov og formår at få dens to hovedpersoner til virkelig at virke intelligente og udsekulerede. Der er en hel del fan-service, men jeg synes egentlig, at det ofte anvendes på en sjov måde, og derfor har jeg ikke det store imod det. Synes måske spillet mod "The War Beasts" var lidt meh, men alt i alt en fed serie og jeg håber der kommer en anden sæson.

Gochuumon wa Usagi Desu ka?
En stille og rolig moe serie, der følger 5 piger, som alle arbejder på caféer. De bliver alle gode venner og har det sjovt.... oh og den tidligere ejer af caféen "Rabbit House" er blevet til en tyk kanin, der er maskot for caféen, kaldet Tippy. Ikke at det på nogen måde giver mening. Det var en enorm stereotyp anime, men den var vel nogenlunde inden for dens genre.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster