Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf supergummibear » søn 12. jan 2014 02:13

Hej igen alle sammen og godt nytår! :)

Nej jeg vil ikke starte et nyt år, med en gigantisk flame war omkring hvilken af de 3 største shounen serier, der er den bedste. xD

Nej jeg er bare interesseret i om folk stadig følger med i dem ??? For mit eget vedkomne, har jeg haft sat både Naruto og One piece på standby i over et år, og Bleach opgav jeg helt at starte på (shame on me I KNOW *_* ).

For skal vi sige det sådan (meget skånsomt) jeg synes de alle bliver en smule trættende i længden.

Alle har de et kæmpe figurgalleri, det er nærmest umuligt at huske, hvem der er hvem og hvilken, ninja teknik, ånde våben eller djævle frugt de nu har ædt eller kaster rundt med, de har fillers i masse vis og de lider af et handlingsforløb der bliver ved med at gentage sig selv, samt har en træls fortællervinkel, hvor man bliver tvunget til at se alle figurenes handlingsforløb på engang, hvilket helt tager dynamikken fra handlingen og gør at der næsten intet sker i hvert et afsnit, og dermed får det til at føles som om, en kamp tager 1000 år.

Jeg spørger mig selv hvad er pointen i sidste ende? Kommer de nogensinde til at få en værdig slutning? Og hvad er grunden til at man bliver ved med at følge med i dem (forudsat at der her på siden, eksisterer nogen der stadig følger med)?

Så kan vi vende den om og sige, alle 3 er i besiddelse af nogle enormt sympatiske karakterer, psykopat vilde kampe og en god portion humor, men er det virkelig nok til at redde serierne fra alle de vanskeligheder de ellers har?

Hvad mener i ? Skal Serierne blive ved med at kører på "the never ending story" måden eller fortjener de ikke snart en afslutning?
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Naiera
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1209
Tilmeldt: man 2. sep 2013 00:17
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Naiera » søn 12. jan 2014 02:27

One Piece... OF CRAP.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Tanerion » søn 12. jan 2014 02:37

Har set 2-3 sæsoner af One Piece og Naruto og synes det var helt okay.
Ingen erfaring med Bleach whatsoever.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf l.mathiasen » søn 12. jan 2014 03:53

de 3 store shounen?
One Piece, attack on titan, hunterxhunter?
eller er det mon One Piece, Magi, Silver Spoon?
de 3 store shounen jump?
One Piece, Kuroko's Basketball, hunterxhunter?
eller måske de bedst sælgende shounen jump historisk
One Piece, Dragon Ball, Kochira Katsushika-ku Kameari Kōen Mae Hashutsujo.
Ok nu skal jeg nok lade være selv om jeg er uenig at de titler er de 3 store, ja de var vel de 3 store shounen jump titler for en 6-7 år siden, men der har været store før og store siden.

Egentlig vil jeg påstå de alle har mistet deres relevans for nye fans for år tilbage, den eneste man bare hører lidt tale om i Danmark stadigvæk er Naruto. Bleach har vel bare ventet på dødshjælpen i 5 års tid, og One Piece tiltalte mere folk der var teenager i 1990erne end nu. Leder man efter spændende tegnefilm nu så falder man over Adventure Time og ikke gamle shounen jump anime. (hvilket giver det problem for anime-miljøet at de unge ikke begynder at se anime, og selv om det var svært at overbevise en narutard om at se andet anime også, var det lettere end at overbevise folk der ikke ser noget som helst)
De nyere shounen serier der fungere bedst ifølge min mening er dem der netop vælger at tage pauser, serier som Kuroko's Basketball, Silver Spoon, Attack on Titan og sikkert flere men kl er 4 om natten :P

Nå ja, ser ingen af de 3 i emnet nævnte titler :D
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Sneffe » søn 12. jan 2014 09:29

Det er sjovt vi kommer omkring dette emne for jeg genoptog nemlig min mission om at følge med i Naturo animéen for 3 dage siden. Ikke fordi jeg er en kæmpe fan af serien, men fordi jeg synes jeg fortjener en afslutning på det hele. Jeg har fulgt med i serien siden jeg startede med at se animé, men stoppede for halvandet år siden. Lang tid tager det nu ikke at nå op til de nyeste episoder, hvis man springer over alle de tusindvis af filler-episoder. Min generelle holdning til showet er, at det benytter sig for meget af unødvendige flashbacks, kampene er for langsomme, der er for mange filler-episoder og fremskridningen af plottet er simpelthen for langsomt.

Hvad angår One piece, så har jeg læst omkring de første 200 kapitler af mangaen, og serien fanger mig simpelthen bare ikke. Serien hviler grundlæggende på en humor jeg ikke synes, der er specielt sjov, og ligesom Naruto går det hele bare for langsomt, og bliver alt for omfattende.

Bleach har jeg set omkring de første 200 episoder af og jeg vil faktisk give serien (Y) for at lave en første akt som var ret interessant, og en præmis som jeg langt bedre kunne lide end de to andre. Men da den går ud af Soul Society-arken og indleder end 50 episoders filler-ark og dernæst går videre til den resterende del af showet, hvor forholdet af Filler-episoder til relevante episoder er 2:1. Når jeg så heller ikke længere på dette tidspunkt var fanget en den egentlige historie, så tænkte jeg at jeg hellere måtte stoppe. Jeg vil til en hver tid mene, at Bleach klart er den dårligste af "The Big Three"

Brugeravatar
Gama
Kage
Kage
Indlæg: 638
Tilmeldt: ons 25. jan 2012 16:59
Køn: Mand
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland.

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Gama » søn 12. jan 2014 09:53

Jeg læser dem alle tre, og jeg synes det er synd de fordomme især One piece har fået af at være med i den gruppe, one piece er en veludført adventure manga, universet er kæmpe stort, godt tænkt og indholder en snert af alt det folk normalt søger i en manga.

Naruto læser og ser(jeg hopper stadig i hver afsnit, tingene går for langsomt til at jeg gider se alle dialogerne) jeg, men nok mest fordi jeg er startet, og jeg er ikke typen der simpelthen bliver nød til at se de sidste 25% hvis jeg har set de først 75%, jeg synes ligesom bleach at den er kommet derhen nu hvor ingen behøver at have en forklaring på hvorfor de lige pludselig er så stærke..

Bleach, hold da kæft et rod, jeg læser den af samme grund som naruto, synes dog den nye arc er noget værre rod.
It is important that when pursing our own self-interest we should be “wise selfish” and not “foolish selfish”. Being foolish selfish means pursuing our own interests in a narrow, shortsighted way. Being wise selfish means taking a broader view and recognizing that our own long-term individual interest lies in the welfare of everyone. Being wise selfish means being compassionate - Dalai Lama. Vær egoist, men på den smarte måde!

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf JoaCHIP » søn 12. jan 2014 10:45

Det er efterhånden et godt stykke tid siden at jeg omsider gennemførte en vellykket Naruto-afvænning. Jeg har været clean i nogle år nu. Det føles godt. :3
RYST OG NYD!

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf LightningHei » søn 12. jan 2014 11:11

Har set alle afsnit af alle 3 do far, og er begyndt på Bleach mangaen efter animen sluttede.
Jeg kan egentlig godt lide dem alle sammen, det eneste der er galt, som andre også har nævnt, er at de er fyldt med ligegyldige fillers, og de er utrolig langtukket.
I'm not a drunk pedofile!

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Tanerion » søn 12. jan 2014 11:23

Hov hov.
Ikke altid hakke på fillers.
Uden fillers ville vi jo ikke vide hvordan Son-goku og Piccolo fik deres kørekort :P
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf LiseR » søn 12. jan 2014 11:28

Naruto læser jeg stadig skønt serien burde have stoppet for 300 afsnit siden. Bleach er kedelig og One Piece fjollet. Jeg prøvede at læse Attack on Titan, men den er for grim og historien går for langsomt og persontegningen er for svag. Af de fire synes jeg klart AoT er dårligst selvom historien potentielt er mest spændende.
Den bedste shounen synes jeg er fullmetal alchemist :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster