Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf SsjGogo » søn 12. jan 2014 11:31

Jeg er også lidt uenig i, at disse 3 titler er de "store".

Jeg synes vældig godt om One Piece. Historien følger - "naturligvis" - DragonBal/Shounen konceptet, men der er en herlig persongalleri, til dels en anderledes historie og fin dynamik.

Bleach havde også en interessant præmis, men så røg den fuldkommen i "DragonBall Z" fælden, og serien blev først og fremmest centreret om, hvor mange gange hovedpersonen kunne "power up".

Naruto er ikke min kop te.

Og så længe serien har en trosfast fanskare og historierne beholder deres dynamik, så må de gerne køre. Simpsons har kørt i 25 år, hvorfor vil One Piece ikke kunne gøre det - så længe interessen og økonomien er til det.

Endelig synes jeg det er lidt trist, at folk nogle gange skal forsøge, at vise deres "overlegne kendskab til japanske tegnefilm" ved at trashe de populære shounen serier.

Det er en sjov udvikling, der sker, når man opdager de mere "komplekse" serier, og efterfølgende skal se ned på "Shounen-segmentet" som "de uoplyste".

(Dermed ikke sagt, at nogen i denne tråd lægger op til det)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf LiseR » søn 12. jan 2014 11:39

Jeg har i mange år undret mig over tendensen i flere miljøer til at se ned på noget der er populært. Jeg har også læst mere obskure serier, men jeg synes stadig vældig godt om Naruto. (Eller syntes. Jfr. "Så slut dog.")
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Tanerion
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2363
Tilmeldt: tors 17. nov 2011 20:45
Køn: Mand
Geografisk sted: 62°00'N on an island beneath the stars

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Tanerion » søn 12. jan 2014 13:11

SsjGogo skrev:Det er en sjov udvikling, der sker, når man opdager de mere "komplekse" serier, og efterfølgende skal se ned på "Shounen-segmentet" som "de uoplyste".

Det er en årsag til at jeg ikke læser anmeldelser og previews.
Jeg foretrækker at danne min egne mening og jeg har helt sikkert bredere smag i anime på grund af det.
Forsøger altid at huske på at de serier jo må gøre noget rigtigt da de er så populære så I kommer ikke at høre mig kritisere dem før jeg har set nok af dem.
Clarissa: Well yeah...but it just sounds scary, even if you say it's not supposed to hurt. You and your damn logical thinking.
vinamara: Tanerion is doubtlessly an Otaku who's obviously more than qualified! (and yes, this is something to be proud about)
Arni!: Tanerion, tú ert so ókul, at tú ert kul!

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf nielsm » søn 12. jan 2014 13:25

Jeg har læst hele Dragonball i sin tid, endte med at følge Carlsens danske udgivelse så jeg afsluttede den samtidig med at udgivelsen sluttede.
Jeg føler dog ikke noget behov for at læse/se den igen, jeg mindes ikke nogen dele af historien har været noget særligt værd at vende tilbage til.

Jeg begyndte også, på anbefaling, at læse One Piece da Carlsen begyndte at udgive den. Det fulgte jeg i cirka et år, et bind om måneden, men det gik efterhånden op for mig at jeg ikke syntes om den. Det som jeg særligt bed mærke i var den grafiske stil: Jeg kunne simpelthen ikke følge med i hvad det var meningen der skulle ske på siderne. Tegningerne stod bare som et rod af streger for mig. Det hjalp nok ikke at jeg heller ikke fik meget ud af humoren, så den droppede jeg.

Jeg så hele den originale Hunter X Hunter anime, plus de OVA-fortsættelser den fik. Det var rigtig fedt. Den gav mig meget mere en følelse af eventyr end One Piece gjorde, nok egentlig sammenligneligt med Dragonball, men på den anden side virker karaktererne i HxH mere komplekse, holdbare. Jeg har dog forsøgt at læse mangaen og den fik ikke rigtig fat i mig (og forfatterens sygdom der betød en meget lang periode med nærmest skitse-udgivelser hjalp heller ikke), og den nye anime fangede mig heller ikke tilstrækkeligt.

Naruto og Bleach, tjah, da de startede var jeg ikke særlig meget inde i det med at følge nye serier fra starten, og de kom lidt under radaren. Når jeg senere gang på gang så folk anbefale dem så holdt det store antal afsnit allerede ud mig fra at orke gå i gang. Og efterhånden indså jeg at jeg egentlig alligevel også foretrækker kortere ting.
Så jo jeg har opgivet at læse eller se "uendelige shounen", som jeg kalder dem.

(Og med hensyn til "had til serierne": Problemet er ikke serierne selv. Problemet er de fans der mener de skal evangelisere dem konstant. Det er de færreste der kan holde missionærprædikener ud i noget længere tidsrum. Jeg er ligeglad med hvad du er fan af, så længe du ikke aktivt generer mig med det!)

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf supergummibear » søn 12. jan 2014 13:49

l.mathiasen skrev:de 3 store shounen?
One Piece, attack on titan, hunterxhunter?
eller er det mon One Piece, Magi, Silver Spoon?
de 3 store shounen jump?
One Piece, Kuroko's Basketball, hunterxhunter?
eller måske de bedst sælgende shounen jump historisk
One Piece, Dragon Ball, Kochira Katsushika-ku Kameari Kōen Mae Hashutsujo.
Ok nu skal jeg nok lade være selv om jeg er uenig at de titler er de 3 store, ja de var vel de 3 store shounen jump titler for en 6-7 år siden, men der har været store før og store siden.


:D HAHA hvor jeg bare vidste at der var en der ville komme med det der, selvom jeg skriver i mit indlæg at jeg ikke vil starte en diskussion om hvilke serier der er de bedste xD Men ja, jeg er også meget uening med at det lige er disse 3, der har fået titlen som "the big 3" men det er efterhånden et tilnavn de har fået sig, i det globale anime community, formoder at det er pga. seriernes popularitet og det store antal afsnit de alle ligger inde med, så det er ikke mig der vil glorificerer dem, jeg er baare nysgerrig om folk stadig følger med :p

Tanerion skrev:Hov hov.
Ikke altid hakke på fillers.
Uden fillers ville vi jo ikke vide hvordan Son-goku og Piccolo fik deres kørekort :P

SO TRUE *_*
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf l.mathiasen » søn 12. jan 2014 14:41

supergummibear skrev::D HAHA hvor jeg bare vidste at der var en der ville komme med det der, selvom jeg skriver i mit indlæg at jeg ikke vil starte en diskussion om hvilke serier der er de bedste xD

Fordi det er sandt. De var store for 7 år siden i vesten, ikke mere (bortset fra Naruto, den er stadig ret stor). Love Hina var også en stor manga engang, det er den heller ikke mere(heldigvis fristes man til at sige).
Nye generationer får nye anime, mens de gamle generationer mindes deres titler lidt for nostalgisk.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf supergummibear » søn 12. jan 2014 14:53

l.mathiasen skrev:Nye generationer får nye anime, mens de gamle generationer mindes deres titler lidt for nostalgisk.


Enig :)
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
Houkou
Jonin
Jonin
Indlæg: 477
Tilmeldt: tirs 28. maj 2013 20:54
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf Houkou » man 13. jan 2014 13:38

Jeg følger godt med i Naruto både Manga og anime, jeg kan godt mærke den langsomt er blevet forrænget og langsom, men jeg skylder den alligevel min tid, da det var den der åbnede mine øjne fuldt op for anime og manga genren. Den har set bedre dage, men jeg følger med for at se hvordan det hele ender, for det er for mig som om der er flere muligheder.

Jeg har der ud over læst nogle få af de første kapitler af one piece, og det fangede mig ikke rigtig så jeg droppede det.
Billede

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf LiseR » man 13. jan 2014 23:48

Love Hina > Attack on Titan *_*
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
nodokasa
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1745
Tilmeldt: man 9. maj 2011 15:11
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Holding til ”THE BIG 3” (Naruto, Bleach og One Piece)?

Indlægaf nodokasa » ons 29. jan 2014 03:00

LiseR skrev:Love Hina > Attack on Titan *_*


About that...

https://www.youtube.com/watch?v=MK0xhvtSelA
Animanga.dk - Original Danish Derailers - ODD

Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster