Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf supergummibear » tirs 18. mar 2014 01:49

Yo ho ho… der sker godt nok ikke meget herinde… :zzz:

Når men altså, der har jo gået rygter længe omkring at sæson 2 af SAO, skulle komme i år, indtil videre bliver det vidst til sommer (hvis ikke de udskyder det, man kan jo aldrig vide :) ) og jeg tænkte så, hvad med at vi tog en snak omkring forventningerne til den nye sæson? hvad håber i skaberne beholder og hvad kunne der ændres for at serien blev bedre denne gang?

Første sæson blev en af de mest sete animer i år 2012, hvilket jeg til dagens dato måske ikke helt forstår :/ , jo serien var meget pænt animeret, og jeg husker at jeg vildt godt kunne lide konceptet med folk, der var spæret inde i et computerspil og at de så skulle forsøge på at kæmpe sig vej ud igen, samt at der var taget særligt hensyn til spillets små gaming detaljer, som hvordan de laver mad i spillet og lægger ting i deres inventarlister. Men da den så tager en giga kolbøtte inde midt i historien, har jeg svært ved at følge med. >:(

For mit vedkomne er jeg glad, hvis bare skaberne holde sig til et spil(og ikke skifter spillet ud midt i det hele), alt hvad der havde med Alfheim online at gøre, brød jeg mig ikke om, jeg følte det var vildt unødvendigt. Jeg havde også svært ved at forstå Akihiko Kayaba´s motiv for at holde dem alle indespærret i spillet. Så hvis bare jeg slipper for en det, er jeg meget glad, om de så bestemmer sig for at bruge de samme karakterer en gang til, er mig lidt mere ligegyldigt, nogle var gode andre død irriterende, men alt i alt ville det ikke gøre mig noget, at se dem igen.

Så hvad med jer? har i nogen forventning/ forhåbninger til SAO 2?
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf psyg » tirs 18. mar 2014 02:32

øhh jeg har læst bogen så jeg ved hvad der sker :P
「タダより高いものはない」

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf SsjGogo » tirs 18. mar 2014 08:34

Jeg fandt sæson 1 (rettere til det første spil er overstået) meget spændende og dynamisk.

Da hovedpersonen vender hjem, og skal prøve at forholde sig til de incestiøse hentydninger fra sin lillesøster og et nyt "elver-spil", gav jeg op.

Mine forventninger er - at vi får mere af det samme, idet koen skal mælkes færdigt.

Måske Psyg ved bedre! :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf l.mathiasen » tirs 18. mar 2014 10:22

Sword Art Online, den anime der lærte os at småsøstre i anime også kan have store bryster.
Mine forventninger er nok mest at vi oplever en gang glade teenagedrenge snakke om deres favorit waifu mens jeg mumler vor herre bevares og tænker tilbage på Log Horizon hvor de kvindelige roller stadig var stærke selv efter de var forelskede.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sneffe
Kage
Kage
Indlæg: 788
Tilmeldt: lør 12. jan 2013 00:22
Køn: Mand
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf Sneffe » tirs 18. mar 2014 15:29

Jeg forventer grundlæggende god animation, et ret godt soundtrack, dårlig karakter udvikling, forfærdelig romance plot, fan service, undertoner af incest og et tilfældigt plottwist midt i serien, som giver en lyst til at kaste rundt med sin computer af ren og skær vrede. Altså hele første sæson opsummeret... bare at de nu bruger skydevåben, hvilket virker retarderet imho -_-

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf psyg » tirs 18. mar 2014 15:41

SsjGogo skrev:Mine forventninger er - at vi får mere af det samme, idet koen skal mælkes færdigt.

Måske Psyg ved bedre! :)

helt ned til en god ark og en masse lige gyldigt mellem liggende wifu plader :P

men for hvad det er værd så er gungale ret godt på trods af det pludselig er skydevåben
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf Kiwi » tirs 18. mar 2014 18:33

Sword Art Online var en sær størrelse. På den ene er det en interessant setting, der bliver udnyttet ret godt i starten. I løbet af de første afsnit får de etableret en dyster verden hvor man må kæmpe for livet, fordi en eller en gut med galoperende megalomani har besluttet at bruge dig som forsøgsdyr. Død, ødelæggelse, fortvivlelse, ligegyldighed, der bliver spillet på alle tangenterne.

Men så.... Starter hakuna matata delen. Vi skipper et par måneder frem og hele det der "giv end bossen smæk så vi kan slippe ud af hans dæmoniske klør" er ligesom blevet lidt gammelt. Næ, nu handler det om at nyde livet, og at tage det roligt. At slagte monstre i fællesskab samt en intim middag for to, får kærligheden til at gro.

Efter at have svælget i romantik i et par afsnit, skal der til at ske noget igen! Spændingen stiger, folk samles under banneret og en boss skal rives rundt! Men hov, det var jo über bossen, det dumme svin der har spærret dem alle inde. Klimaks på vej! Gutten er en atypisk skurk, der (på trods af den sædvanlige episke tale) ikke får forklaret sine motiver på en overbevisende måde (måske var det for at kunne nakke heltene mens de står og siger: Eeeh?). Han får dog tisset en kæmpe tår på heltens sukkermad da han nakker hans kone, og bliver derefter one shotted... Hokus pokus! Så er vi tilbage i den virkelige verden.

Ooooog så skifter vi totalt setting igen. Nu er helten tilbage som en gennemsnitlig taber i den virkelige verden, og står totalt forsvarsløs over for en endnu mere ond skurk (der laver yderst bagvendte planer, for det er hvad de rigtig onde skurke gør). Heldigvis er alt ikke tabt! En ny virtuel verden hvor vores helt kan finde styrke til at udfordre skurken, og for det ikke skal være løgn er den rent faktisk lavet af sidstnævnte. Vores nye skurk har åbenbart ikke hørt hvad der skete den gamle skurk da han gjorde vores helt negativ ved at pille ved hans dame...

Så gik jeg i stå ;-) Jeg regner dog med at se resten på et senere tidspunkt. Men som man nok kan ane af ovenstående, synes jeg den er ret ujævnt fortalt. Det er ligesom at læse en bog hvor man regelmæssigt springer et par kapitler over. Nu har Sword Art Online ikke det mest avancerede plot, så på trods af springene er det nemt nok at følge med. Men det går stadig ud over indlevelsen, ihvertfald for mig.

For at opsummere ovenstående: Jeg forventer mig ikke det store af Sword Art Online 2 ;-)

Brugeravatar
LightningHei
Jonin
Jonin
Indlæg: 449
Tilmeldt: fre 4. jan 2013 23:09
Køn: Mand
Geografisk sted: Hvide Sande
Kontakt:

Re: Forventninger til Sword Art Online 2 ??

Indlægaf LightningHei » tirs 18. mar 2014 19:03

Forventer en godt animeret lorte historie med skydevåben... Som jeg nok ender med at se.. Bare fordi :P
I'm not a drunk pedofile!


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster