Anime Sommer 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf supergummibear » tirs 29. jul 2014 23:57

Så er den første måned af sommer sæsonen allerede ved at være forbi og vi nærmere os med hastige skridt sensommeren og afslutningen på sommerferien, her følger lige nogle første indtryk af de serier jeg indtil videre følger:

Akame ga kill
Billede
– Overaskene brutal, karakterne virker til at have lidt for mange psykiske traumer med i bagagen, normalt ville jeg sige at det er skidt, men her er det lidt med til at bygge karakterne op og give dem en personlighed af en art, kan ikke helt komme frem til om komikken i serien er god eller bare totalt upassende, på det ene tidspunkt prædiker de meget alvorligt for vores hovedperson at det bare slet ikke er så let at tage en anden mands liv og det næste sekund sker der noget vildt sjovt, måske en lidt for sort form for humor til mig :/ ?

Aldnoah.zero
Billede
"Let justice be done. Though the heavens fall." Nøj!! :O Det er noget af en start, serien bliver sat i gang med, men meget spændende, tror vi kan forvente os en del af serien, indtil videre er den helt klart en af de mere underholdene serier handlingsmæssigt :O .

Ao haru ride – Sød shoujo :) , ikke noget banebrydende, ligner lidt en omvendt udgave af kimi ni todoke.

Bakumatsu rock – Jeg har simpelthen ikke ord til at udtrykke hvor idiotisk konceptet egentlig er *_* , men jeg må give credits til det kreative menneske der er kommet på denne sære kombination af rock musik og halvnøgne mænd som er placeret i en helt forkert tidsperiode ;D . Karakterne er sjove, animationen er egentlig okay og meget farverig, men resten er simpelthen bare så dumt xD , det er en af de serier du skal se med hjernen slukket inden du overhovedet starter :p .

Barakamon
Billede
– Nice :D , Barakamon er meget hyggelig, den er sjov og mega underholdene den minder lidt om Momo e no tegami og Tsuritama, der begge har den der ”bymenneske flytter ud på en ø, med få mennesker om sommeren feeling” hvis man kan kalde det, det, bare med meget mere humor, den er sjov og helt klart en af mine favoritter i denne sæson.Billede

Bishoujo senshi sailor moon crystal - Det meste er sagt, elsker ”næsten” det hele bortset fra forvandlingssekvensen.

DRAMAtical Murder – Intet positivt at sige, den er DROPPET (N) !

Free!: Eternal summer
Billede
Mere FREE! = en meget lykkeligt supergummibear Billede Billede

Glasslip – Har lidt på fornemmelsen at animationen denne gang ikke er lige så flydende som den plejer, at være fra P.A. Works :/ , men det er måske bare mig :/ ? Drama er der lidt af, men i forhold til meget andet i denne sæson er Glasslip et lidt mere kedeligt bidrag -_- .

Kuroshitsuji: Book of circus
Billede
– Wuup Wuup! *_* Black butler kører igen og det er ikke så ringe endda, godt nok bygger historien ikke oven på den rædsomme sæson 2 vi blev udsat for i 2010 +o( (heldigvis! (Y) ), men spiller lige efter karry konkurrencen i første sæson (omkring episode 15) hvor animeen begyndte at afvige fra mangaen, så vidt jeg er orienteret. Og det kan virkelig mærkes :O ! Ciel og Sebastian er fuldt og helt tilbage, animationen er blevet løftet en smule til det bedre og afsnittene er lige som de første 15 afsnit, spændende og mere handlingsorienteret, Sebby har måske skruet en smule for meget op for charmen, men det gør ikke så meget *_* .

Love stage!! – Ja hvad skal man nu sige til det, Shounen-ai og ikke fra studio DEEN? Men J.C. Staff, må sige det er noget af en overraskelse, tegnestilen er desværre forfærdelig :sur: , men ellers virker den da meget sød :) .

Psycho-pass Restart – He he *_* bare for igen at kunne se psycho-pass, samt varme op til sæson 2! der kommer til efteråret! (Y) (Y) (jeg det er jo ikke fordi jeg glæder mig *_* ), altså der skulle vidst være nogle flere scener i denne her version, men jeg tror nu stadig at man bare har klippet 2 afsnit sammen ad gangen *_* .

Rail wars - Let underholdning, som alligevel trækker seer fordi, hvorfor ikke lave en anime og tog, det gik jo så godt sidste gang ”host host miracle train *_* ;D ” der er ikke rigtigt noget nyt til det vi kender, bortset fra at det så forgår på togstationer og i tog, det er oftest ikke engang sjovt mere, det hele er bare en masse kedelige klicherer :sur: .

Shounen hollywood: Holly stage for 49 – Hvorfor mente jeg at jeg absolut skulle se den :/ ? jeg ved det ikke har egentlig mest af alt lyst til at afbryde den, men på en måde er den ikke så slem, det er bare en idol serie, med drenge i stedet for piger, og det fungere til dels, karakterne virker bare totalt blanke, de har ikke rigtigt så meget personlighed og jeg kan ikke rigtigt relatere til dem, til gengæld er baggrundsmusikken ret fængende, alt andet er lidt mere standard agtig, og gør det indtil videre til en idol serie med meget lidt liv i -_- .

Space dandy – MORE SPACEUUU DAAANNDIIII DESU! :p Intet nyt under solen, space dandy er stadig space dandy, kunne man lide første sæson er der her mere at tage af.

Sword art online 2 – Den er svær, de første 3 afsnit har været mere kedelig end de 12 sidste afsnit af første sæson tilsammen (og det er ikke godt xD ). Dog virker det til at der sker noget mere nu, og 4. afsnit bød da også på en Kirito der lige starter med at vælge et sværd I ET SKYDE SPIL, samt vinde latterligt mange point i en psycho svær udfordring, som ingen anden har kunne klarer, imponerende (kunne ikke have gjort det bedre selv) Kirito kan stadig alt online åbenbart!!! ;D ;D

Tokyo Ghoul – GOD (Y) , ja man skulle ikke tro det, men den er ikke så dårlig endda :) .

Zankyou no terror
Billede
– Meget spændene, man får lidt den der idé om at sidde og se et stort skak spil, hvor politiet indtil videre helt klart har tabt flest gange xD , der er lagt op til en noget dybere historie og motiv for terror angrebene, og det ville ikke undre mig hvis den her anime, bliver den der kommer til at overraske mig mest i denne sæson. :D
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » ons 30. jul 2014 09:18

Ligesom NielsM og Supergummibear, vil jeg nok også bruge ordet "kedelig" til at beskrive Glasslip. Den mandlige hovedperson virker påtaget mystifistisk, nærmest som om det er hans scoretrick ("hey babe, når vi er sammen kan jeg se fremtiden").
Det med hønsene virkede også lige lovlig overspillet. Og ja jeg er godt klar over det sikkert er den første version af moralen "har man ret til at ændre på et væsens liv uden at spørge", hvilket går fint i spænd med "se fremtiden" temaet.
Dertil må jeg nok indrømme at jeg har meget svært ved at se ligheden mellem Michelangelo's David, og en (godt nok pænt tegnet) typisk mandlig anime hovedperson i teenage årene... ;-)
Men ellers synes jeg hovedpersonerne virker ganske sympatiske, og bi-rollerne virker som mere end det sædvanlige baggrundstæppe. Så jeg regner med at se videre med det håb at omdrejningerne stiger.

Ellers har jeg set et par afsnit af Magimoji Rurumo. Klicherne står i kø og plottet er bare en undskyldning for at få gang i historien (og smide et hekse outfit på en pige). Men den er ikke helt ringe i udførelsen, så hvis man har brug for at koble af til lidt hjernedød harems serie. I afsnit tre er der dog stadig "kun" to piger (eller rettere halvanden, den nye pige virkede til at skifte mål til sidst i afsnittet), så harem er måske at strække den.

Ellers så er jeg begyndt på Hamatora. Jeg kan umiddelbart ikke finde den på L.Mathiasens liste, men ifølge Crunchyroll er det en simulcast og da de er 4 afsnit inde vil jeg tro den hører til sommersæsonnen.
Det er dog anden sæson der kører nu, og jeg er (naturligt nok) startet med sæson et. Den er dog ret spændende, så synes det er værd at nævne den :-)

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SsjGogo » ons 30. jul 2014 12:16

Jeg har læst Akame Ga Kill - mangaen og set de første par afsnit af animeen, og til dens ros, så følger den mangaen mere eller mindre 100%.

Jeg synes, at præmissen for serien er ok - og handlingen er til tider ubarmjertig - på den fede mode.

Spoiler: vis
Serien daler dog kraftigt i kvalitet i mangaen og bliver meget monotont, men de mange "cliffhangers" vil formodentlig gøre animeen til en ok succes
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » ons 30. jul 2014 13:36

Kiwi skrev:Ellers så er jeg begyndt på Hamatora. Jeg kan umiddelbart ikke finde den på L.Mathiasens liste, men ifølge Crunchyroll er det en simulcast og da de er 4 afsnit inde vil jeg tro den hører til sommersæsonnen

Det er fordi den er en fortsættelse som i Japan hedder Re:_Hamatora, så den står under R.

jeg ser f'ølgende serier
Aldnoah.Zero
INVADERS of the ROKUJYOMA!?
Monthly Girls' Nozaki-kun
Sabagebu!
Terror in Resonance.
Grunden til at Frøken Usagi Tsukino ikke står på listen er fordi jeg ikke gider vente 2 uger på en eps så den bliver set når den er færdig.
Senest rettet af l.mathiasen ons 30. jul 2014 13:49, rettet i alt 1 gang.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » ons 30. jul 2014 13:47

Arh, det må være varmen der gør at jeg ikke kan læse :-)

Ser ud til man skal tjekke Aldnoah Zero ud. Der bliver skrevet godt om den herinde, og den er meget populær på Crunchyroll.

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 10. aug 2014 19:15

Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » søn 10. aug 2014 19:35

Jeg gav lige Monthly Girls' Nozaki-kun et kig, når l.Mathiasen stadig havde den på listen kunne den jo ikke være helt dårlig ;-) Den er faktisk ikke så ringe endda. Hovedpersonen er sød og tydeligvis forelsket, uden at hun bliver udnyttet (jeg går ud fra at hun får løn for sit arbejde) eller virker for ensporet. De rammer en meget fin balance med de andre karakterer: De er gakkede uden at blive utroværdige. Det giver en god humor, samtidig med at man er interesseret i hvordan det går de forskellige.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf psyg » man 11. aug 2014 12:19

Kiwi skrev:(jeg går ud fra at hun får løn for sit arbejde)

ahahaha right ;D
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » man 11. aug 2014 13:24

Arh, mon ikke hun får en småkage af og til. Men du har nok ret. Det er simpelthen anime og manga branchen, der prøver at indoktrinere uskyldige børn til at "det er helt normalt at hjælpe med at lave manga, uden at man får noget for det" ;-)

Men ok, han fodrer da hende og den rødhårede af og til. Ham fra dramaklubben er dog ikke så dum, han kører efter noget for noget princippet ;-)

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » tors 2. okt 2014 15:28

Monthly Girls' Nozaki-kun er i mine øjne sæsonens bedste anime, og derfor har jeg skrevet et langt indlæg på min blog om den http://elmanime.blogspot.com/2014/10/mo ... i-kun.html
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster