Anime Sommer 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » tirs 22. jul 2014 22:14

Grunden til at jeg siger at den kun er til gamle fans er at den ikke kommer på tv i Japan hver uge som ville være normen med familievenlige tegnefilm, men de streamer den på Niconico hver 14. dag i stedet. Det er generelt ikke noget man gør med anime i Japan (der er dog få undtagelser som Hetalia for eksempel, men dens episoder er få min), så den brede befolkning i Japan kommer ikke til at opleve den, der er sandsynligheden faktisk større i USA da mange folk er vant til at se længere ting på Hulu allerede.
Markedsføringen jeg har set og merchandisepriserne virker også til at være lavet til folk af en vis alder der tjener penge selv.

Kynisk set har Toei også lille incitament at få de yngste piger hooked på Sailor Moon i stedet for Pretty Cure som er er franchise de har lavet og ejer fuldt ud, så de bestemmer alt og tjener de gode penge, og som bliver rebootet hvert år med en masse nyt legetøj.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. jul 2014 22:37

Ja ok, det kan jeg godt se. For mig bliver det ved nostalgien. :)
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » søn 27. jul 2014 02:05

Er drenge eller piger målgruppen for sådan et lagen ???
Billede
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » søn 27. jul 2014 16:16

Hmmm, 3 til 5 årige piger? Det er jo nødvendigt at give dem den slags i dag, for at de små poder skal kunne bryde ud af de rollemønstre samfundet forsøger at tvinge dem ind i. I stedet for at ende som småkedelige kontorassistenter, vil blive præget i retning af at blive lækre, letpåklædte lejmordere!
Selvom det kan være en kort karriere, er den sikkert mere spændende ;-)

(ironi kan forekomme i ovenstående(hvis nogen skulle være i tvivl))


Jeg har set et par afsnit af INVADERS of the ROKUJYOMA!? (og ja, den engelske titlel er med STORE typer på Crunchyroll). Den er, foreløbigt ihvertfald, ikke så åndsvag som den kunne være. Der er et hav af tøser i den, men de er ikke så generende som den slags ellers kan være (i harems serier, må hellere lige tilføje det). Knægten i serien har faktisk lidt rygrad, hvilket i sig selv gør den interessant. Indtil nu synes jeg det tegner til at blive en ganske ok harems serie.

Jeg så også halvandet afsnit af Rail Wars. Den kører af sporet ret tidligt.... (fangede I den? ;-)). Jeg grinede faktisk mere af den joke end af serien... Karaktererne i den er uinteressante tumper, og man kunne få en mere interessant historie ud af at åbne Word og knalde hovedet ned i tastaturet et par gange (selvom det måske er en anelse uretfærdigt at bedømme det på halvandet afsnit).
Måske er den mest beregnet på japanske tog entusiaster, og den har da også enkelte interessante sekvenser (nu ved jeg f.eks. at det ikke er lige meget hvor jeg smider kullene, hvis jeg skal stikke af i et damplokomotiv). Men selvom jeg har været ret vildt med tog som knægt, siger den mig nada på det område.
Jeg skal ikke kunne sige om den bliver bedre, når først de kommer til at rende rundt blandt normale passagerer. Med alle de forskellige mennesker man kan møde i et tog, er der ihvertfald potentiale der.

Brugeravatar
psyg
Bobbi
Bobbi
Indlæg: 634
Tilmeldt: tors 22. dec 2011 02:01

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf psyg » søn 27. jul 2014 16:26

Kiwi skrev:Jeg skal ikke kunne sige om den bliver bedre, når først de kommer til at rende rundt blandt normale passagerer. Med alle de forskellige mennesker man kan møde i et tog, er der ihvertfald potentiale der.


nope :D

Billede
「タダより高いものはない」

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » søn 27. jul 2014 17:31

Well... De har da udnyttet potentialet, selvom det ikke lige var i den retning jeg håbede ;-)

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Sylveon » man 28. jul 2014 09:51

Animationen er godt nok dårlig i DRAMAtical Murder :/
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf supergummibear » man 28. jul 2014 10:58

Sylveon skrev:Animationen er godt nok dårlig i DRAMAtical Murder :/

Ja det er noget så slemt :sur: overvejer faktisk at droppe den, ikke så meget kun pga. Animationen men også fordi jeg synes handlingen er kedelig, samt synes jeg at den ligner togainu no chi lidt og det er bestemt ikke godt +o(
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » man 28. jul 2014 12:49

supergummibear skrev:
Sylveon skrev:Animationen er godt nok dårlig i DRAMAtical Murder :/

Ja det er noget så slemt :sur: overvejer faktisk at droppe den, ikke så meget kun pga. Animationen men også fordi jeg synes handlingen er kedelig, samt synes jeg at den ligner togainu no chi lidt og det er bestemt ikke godt +o(

det er da godt :D
http://yaraon.blog109.fc2.com/blog-entry-25542.html

Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet et studio undskylde for dårlig animation, så det må have været den værste animation i flere år (Y) jeg gider dog ikke selv tjekke serien ud for at opleve det :P
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Sylveon » man 28. jul 2014 20:35

l.mathiasen skrev:
supergummibear skrev:
Sylveon skrev:Animationen er godt nok dårlig i DRAMAtical Murder :/

Ja det er noget så slemt :sur: overvejer faktisk at droppe den, ikke så meget kun pga. Animationen men også fordi jeg synes handlingen er kedelig, samt synes jeg at den ligner togainu no chi lidt og det er bestemt ikke godt +o(

det er da godt :D
http://yaraon.blog109.fc2.com/blog-entry-25542.html

Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet et studio undskylde for dårlig animation, så det må have været den værste animation i flere år (Y) jeg gider dog ikke selv tjekke serien ud for at opleve det :P


Kan kun anbefale at du checker den ud, for at få et billigt grin. ;D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster