Anime Sommer 2014

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SsjGogo » man 7. jul 2014 17:13

Har lige set første afsnit af Akame Ga Kill! - booom sagde det :D
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
SomethingPurple
Animangaorakel
Animangaorakel
Indlæg: 1279
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Kvinde

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SomethingPurple » tirs 8. jul 2014 01:54

Billede

SAO forsætter i samme stil, og alle vil stadig i bukserne på Kirito .
Billede
Gintoki vil ikke betragtes som et mandemenneske men mere som en blanding mellem noget der flagre og er lavet af mursten...

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf Kiwi » man 14. jul 2014 21:34

Jamen det er da også forståeligt (at alle vil i bukserne på Kirito), hans..... hmmmm.... hår er jo så lækkert (det er sikkert det)....

Jeg er slet ikke startet på sommer serierne endnu, der er så mange andre ting at lave her om sommeren. Men jeg har dog fået set Knights of Sidonia, en Netflix Original serie (lavet af Netflix og er beregnet til kun at være tilgængelig her).
Om den hører til sommer eller forårssæsonen er jeg ikke helt sikker på (startede ifølge MAL den 11 april), men det er en serie der er værd at se. Jeg synes faktisk det er en ret god serie, som bliver bedre efter hvert afsnit. Første sæson er på tolv afsnit, og det virker faktisk kun som om man har kradset i overfladen. Det skal dog ikke ses som kritik, da tiden bruges på at etablere de forskellige personer.
I forhold til mange andre nyere serier er fanservicen tonet noget ned. Stort set alle kvindelige karakterer har dog stadig store nødder (bortset fra en enkelt der er "intetkøn"), og de spiser kun en gang om ugen fordi de kan fotosyntisere (hvilket har med fanservice at gøre fordi det selvfølgelig foregår splitterravende Hans Jørgen).
Historien virker umiddelbart gennemtænkt, selvom den nok ikke vil overraske vildt. Man skal eksempelvis nok være temmelig grøn for at tro at Gaunas (den form skiftende fjende) er entydigt ond ;-)

Brugeravatar
nielsm
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2181
Tilmeldt: lør 7. maj 2011 18:35
Køn: Mand
Geografisk sted: 輪場
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf nielsm » tors 17. jul 2014 18:49

Forresten har jeg nu set 3 afsnit af Glasslip, og den er stadig kedelig og viser ikke tegn på udvikling. Droppet.

Nozaki-kun er derimod kvalitet og bør ses.
Blue Spring Ride er jeg lidt usikker på, men den tegner ikke dårligt.

Bladedance of the Elementalers var ikke til at holde ud (intet nyt under solen, 110% cliche på den dårlige måde), så væk med den.
Locodol er også noget bras.

De resterende har jeg endnu ikke set eller ikke dannet mig tilstrækkeligt med mening omkring.

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf supergummibear » tirs 22. jul 2014 01:53

Så ligger man her i sit bihulebetændelses helvede og får ikke lavet så frygtelig meget andet end selvfølgelig lige at se Sailor moon, som helt klart er dagens absolutte højde punkt :D
Billede
Føler mig som en lille pige igen :) animationen er for det meste utrolig smuk, og er virkelig tro mod mangaen til det yderst og alle detaljer er med, dog savner jeg måske en rose et sted eller 2 *_*
Billede
Ami you are so beautiful !!! :O er virkelig helt betaget af hvor flotte karakterne er, selv Ami (som var den karakter, jeg virkelig ikke brød mig meget om i den oprindelige anime) er virkelig blevet pæn $_$
Billede
Men ja så er der desværre også en eller anden idiot, der har tænkt: "hvorfor ikke computeranimerer forvandlings sekvensen?" åh det menneske skal brænde op i helvedet !!! ej det er ikke pænt sagt, men kan man ikke finde ud af at computeranimerer ordentlig skal man bare lade vær ! jeg vil endda sige at jeg er ved at vende mig til det og nogle af delene i sekvensen er da ret pæne, men alligevel xD det skulle man bare have droppet (N)
Billede Og hvad har de dog gjort ved den arme Luna :O hun er nok den eneste karakter jeg er en smule skuffet over, hvor alt andet har fået en flot makeover har man totalt glemt katten, ja hun er heller ikke så flot tegnet i mangaen men behøvede man følge den så nøje på lige det punkt? -_-
Billede Dog er det indtil videre små ting som jeg godt kan leve med :) Det er godt at sailor moon er tilbage :D og langt de fleste karakterer er som de skal være (Y) GÅ nu med dig Umino! *_*
Billede Ak! hvor er der lang tid til næste afsnit xD
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. jul 2014 09:57

Interessant - jeg synes personligt ikke om det visuelle i "den nye" Sailor Moon. Jeg håbede at nostalgien ville fænge - men det føltes lidt som, at magien var væk.

Uden tvivl er serien vigtig og vil måske skabe mere opmærksomhed omkring anime industrien i vesten.
www.gogonoter.dk

Brugeravatar
l.mathiasen
Le Critique
Le Critique
Indlæg: 3147
Tilmeldt: søn 8. maj 2011 19:17
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf l.mathiasen » tirs 22. jul 2014 13:34

SsjGogo skrev:Uden tvivl er serien vigtig og vil måske skabe mere opmærksomhed omkring anime industrien i vesten.

Tja den måde de har annonceret serien og sådan den udkommer virker den mest til at udelukkende være lavet for at glæde gamle fans, hvor de amerikanske så kan se med på Hulu som de allerede kender, men de begynder jo nok ikke at se andet anime af den grund, mens den i resten af vesten nok kun når ud til folk der allerede er animefans. Jeg tror ikke den kommer til at tiltrække nye folk. Problemet for gamle fans er så at Usagi mangler noget af sin frækhed.
https://discord.gg/vTaAHA2 dansk anime discord

Brugeravatar
meichan
Kage
Kage
Indlæg: 625
Tilmeldt: ons 4. jan 2012 16:04
Køn: Kvinde
Geografisk sted: ikast
Kontakt:

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf meichan » tirs 22. jul 2014 14:44

damn så meget man skal have set X3
det her er hvad jeg skal se~~
ao haru ride
black butler book of circus
dramatical murder
free! eternal summer
love stage!!
tokyo ghoul

så min summer ser god ud hehehe~~
Billede
Spoiler: vis
Billede

Brugeravatar
supergummibear
Jonin
Jonin
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 23:19
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Et sted i verden

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf supergummibear » tirs 22. jul 2014 21:15

SsjGogo skrev:Interessant - jeg synes personligt ikke om det visuelle i "den nye" Sailor Moon. Jeg håbede at nostalgien ville fænge - men det føltes lidt som, at magien var væk.


Sjovt du nævner det, for om man kan lide tegnestilen/det visuelle er jo helt op til hver enkelt, jeg kan huske at jeg selv var meget skeptisk da jeg så den første trailer, og mente selv at jeg enten ville hade den eller elske den og heldigt for mig falder den jo i min smag *_* men forstår godt at den næppe falder i alles smag. :p

l.mathiasen skrev:
SsjGogo skrev:Uden tvivl er serien vigtig og vil måske skabe mere opmærksomhed omkring anime industrien i vesten.

Tja den måde de har annonceret serien og sådan den udkommer virker den mest til at udelukkende være lavet for at glæde gamle fans, hvor de amerikanske så kan se med på Hulu som de allerede kender, men de begynder jo nok ikke at se andet anime af den grund, mens den i resten af vesten nok kun når ud til folk der allerede er animefans. Jeg tror ikke den kommer til at tiltrække nye folk. Problemet for gamle fans er så at Usagi mangler noget af sin frækhed.


Hmm... altså jeg ved ikke rigtigt hvorfor den kun skulle være lavet til gamle fans :/ , altså vi kan da hurtigt blive enig om at sandsynligheden for at gamle fans, vil se den nok er stor, men hvis man vil gøre noget for at glæde gamle fans skulle man da hellere have lavet en forsættelse af serien i stedet for et remake af mangaen xD
men jeg er enig, jeg tror heller ikke at serien vil skabe mere opmærksomhed omkring anime i vesten, jeg tror at den er lavet lige så meget for gamle fans som for at tiltrække nye, dog bliver dette næppe tilfældet da tegnestilen og animation ikke ligefrem fanger alle :) og Usagi´s frækhed kommer forhåbentlig hen ad vejen om ikke andet så når Rei (sailor mars) slutter sig til gruppen, for de plejer da altid at skændes om et eller andet *_*
Senest rettet af supergummibear tirs 22. jul 2014 21:56, rettet i alt 1 gang.
:p I´m not Crazy. I´m just upset because my imaginary friend is mad and won't talk to me :p

Brugeravatar
SsjGogo
Kami
Kami
Indlæg: 5638
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Geografisk sted: København

Re: Anime Sommer 2014

Indlægaf SsjGogo » tirs 22. jul 2014 21:26

Jeg er nok utroligt farvet af, at jeg voksede op med Usagi på RTL2 - der var jeg 10 år.

Jeg runder snart 29 år, og ja, Sailor Moon blev nok gemt i mit hoved som et flot minde.

Da jeg så første afsnit - kunne jeg ikke spejle det i mindet - hvilket man jo sjældent kan.

Ved ikke om jeg er enig i, at relaunch var særligt dedikeret til de gamle fans. Jeg tænkte mere, at et velkendt produkt skulle malkes og tilføje nye købere til franchisen.

Der er dog en pointe i, at det nok ikke rammer et bredere publikum.
www.gogonoter.dk


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster