The Borrower Arrietty

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
ReficulNatas
Missing-Life
Missing-Life
Indlæg: 2319
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 08:46
Køn: Kvinde
Geografisk sted: in a world of pure imagination
Kontakt:

Re: The Borrower Arrietty

Indlægaf ReficulNatas » man 2. jan 2012 08:39

Jeg tror, ligesom SP, at jeg foretrækker Arrietty frem for Ponyo..

Men jo, det er en langsom film..
Og jeg syntes at Sho, som den dreng han er, skulle have haft, lidt mere ungdommelige linier.. Hans ordvalg, fik ham til at lyde en del ældrere end han skulle forestille at være..

Der var intet ved Haru, som jeg kunne lide.. Hun slog mig, som utålelig og indsnerpet..

Spila, Spiller eller hvad han nu lige hed, mindede mig lidt om Totoro, når han pustede sig op :P
Do thou amend thy face, and I'll amend mine life.

Brugeravatar
LiseR
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1596
Tilmeldt: man 9. maj 2011 14:38
Køn: Kvinde
Geografisk sted: i mine bukser

Re: The Borrower Arrietty

Indlægaf LiseR » man 2. jan 2012 14:48

Hvis filmen er langsom og til tider lidt kedelig, så lægger den sig præcis op af bogen :D (Jeg har ikke fået den set endnu skønt jeg har haft den et stykke tid, men har arbejdet en del med bogen.)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Brugeravatar
Oriolidae
Kage
Kage
Indlæg: 776
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 17:49
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: The Borrower Arrietty

Indlægaf Oriolidae » søn 22. jan 2012 14:41

SomethingPurple skrev:Det bestemt ikke den bedste Ghibli film, men synes den er bedre end en del som feks. Miyazakis Ponyo.

Efter min mening er den også bedre end Ponyo.

Måske har jeg også formuleret mig forkert i min vurdering af filmen, da den klart er langt over normal standard. Men sammenlignet med andre Ghibli-produktioner falmer den (IMO) en smule.

ReficulNatas skrev:Og jeg syntes at Sho, som den dreng han er, skulle have haft, lidt mere ungdommelige linier.. Hans ordvalg, fik ham til at lyde en del ældrere end han skulle forestille at være..

Jeg synes generelt Ghibli-produktioner indeholder mange unge der er ret modne af deres alder. Men hvad angår Sho specifikt, synes jeg egentlig det er meget plausibelt at han virker ret voksen af sin alder. Eftersom han er sygelig, ikke har fået lov til at være så vild som en dreng i hans alder ellers ville være, sikkert har været meget i selskab med voksne mennesker og har haft døden tæt på sig, er det vel ikke overraskende at han er endt som den karakter han er. :$
Billede

Brugeravatar
Yondoloki
Chunin
Chunin
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Geografisk sted: Odense

Re: The Borrower Arrietty

Indlægaf Yondoloki » ons 8. feb 2012 07:57

Så har jeg også været inde og se den i biografen, og hvor er den smuk!! Og jeg må eje det soundtrack, det er fantastisk!!

Hvad angår plottet må jeg nok se den et par gange til.
Spoiler: vis
Blev lidt småmobset over de ikke endte med at bo i dukkehuset, det synes jeg det skulle have endt med, nå :P


Hvad angår Haru kunne jeg heller ikke lide hende. Hun virkede alt for "flad" til at være en Ghibli skurk. Jeg kunne acceptere sådan en karakter i en Disney film, men ikke i Ghibli. Hun måtte meget gerne laves om.
Billede


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster