Depression af anime ?

Snak om animations-/tegnefilm fra Japan (og evt. Korea og Kina)

Redaktør: Willow

Brugeravatar
Sylveon
Jonin
Jonin
Indlæg: 486
Tilmeldt: tors 24. jul 2014 12:41
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Depression af anime ?

Indlægaf Sylveon » ons 6. aug 2014 11:28

Jeg bliver ikke ligefrem deprimeret. Bliver mest sur.
Mahou Shoujo Madoka Magica for eksempel, gav mig lyst til at smide mit skrivebord tværs gennem rummet. Cliffhangere er frustrerende.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Kiwi
Kage
Kage
Indlæg: 760
Tilmeldt: fre 6. maj 2011 20:00
Køn: Mand
Geografisk sted: Vordingborg, Sydsjælland

Re: Depression af anime ?

Indlægaf Kiwi » ons 6. aug 2014 13:39

Som regel tager jeg en serie oppefra og ned, men min sindsstemning bliver selvfølgelig påvirket. Det er vel også det kunstnere går efter: At vække følelser hos deres publikum.

Key - The Metal Idol havde en "det der skete bare ikke" sekvens. Det var fint i seriens ånd, og er nok en del af grunden til at jeg husker den i dag. Men lige da det skete var min første tanke, at det kunne forfatteren ikke være bekendt.
Air afgav en meget melankolsk stemning. Savn, sorg og så alligevel en fornemmelse af at livet går videre og skal leves.

Brugeravatar
JoaCHIP
Mahoutsukai
Mahoutsukai
Indlæg: 2044
Tilmeldt: tors 21. apr 2011 20:26
Køn: Mand
Kontakt:

Re: Depression af anime ?

Indlægaf JoaCHIP » fre 12. dec 2014 17:55

Wowsers... så faldt jeg lige over en artikel med nogle ret rystende tal. Så næste gang nogen tænker "der er også så mange med problemer i det her anime-miljø", så kan det faktisk være, at de mange ulykkelige skæbner er en ting, som slet ikke er begrænset til det her miljø. Se bare her:

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhe ... loghjaelp/

Nogen burde sende linket til Oprah, og bede hende om at lave lidt research næste gang hun blindt stoler på turistinformationens skandaløse propaganda, og kårer et land til "verdens lykkeligste nation".
RYST OG NYD!

Brugeravatar
Manna
Missing-Nin
Missing-Nin
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man 1. okt 2012 17:52
Køn: Kvinde
Geografisk sted: Sjælland

Re: Depression af anime ?

Indlægaf Manna » fre 12. dec 2014 18:22

Jeg bliver generelt påvirket af det jeg ser/læser, og vil ofte befinde mig i samme sindsstemning som der hvor jeg er lige pt. Sådan har det været lige siden jeg begyndte at læse, og for mig viser det at forfatteren i hvert fald må have gjort noget rigtigt ;)
~Queen of the night~


Tilbage til "Anime"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster